Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Oefenen voor GP Utrecht 16-17 maart 2013

surial
12 jaren geleden

Zie GP Announcement wizards.com - scroll naar beneden voor de agenda.
Edit Magnus: Deze link is completer en is ook de officiele GP pagina

Volgens mij willen Sean, Jan, en Ralf verder als team, en Elwin, Dirk en ik hebben er ook zin in.

Het formaat is zeer waarschijnlijk team sealed. Zie einde van de post voor een korte uitleg over wat dat betekent.

Zijn er nog andere teams? Als BoM wat T-Shirts regelt willen Elwin en ik (en Dirk vast ook) best even representen Verder lijkt het me ook leuk en een goed plan dat we een paar avonden apart zetten om te oefenen. We kunnen elk team member tegen elke opposing team member laten spelen, dat zijn toch weer 3 potjes + 1 uur deck building en dat is een avond.

Voor optimale training moeten we heel februari afbakenen want het wordt Gatecrash amper een maand nadat Gatecrash uit is, al is een keertje RTR team sealed doen vast ook al goede training.

Dirk, Sean, Jan, Ralph, hoe klinkt dit? Zijn er nog andere BoMmers die ook naar utrecht gaan?

Uitleg formaat:

Als team (3 mensen) open je 12 pakjes (12 pakjes Gatecrash!), en hier moet je 3 decks van maken. Je doet alles samen, dus, je moet met z'n 3en besluiten welke 3 decks het worden. Je moet wel alle kaarten die over zijn ook nog eens verdelen voor de 3 decks (dat worden dan de sideboards), en je mag kaarten niet wisselen nadat je de 3 decks hebt geregistreerd. Je hebt slechts 1 uur om de 3 decks te registeren (deck + sideboard), en ik heb al gehoord dat dit erg weinig tijd is.

Je speelt team v. team, maar dit wordt gedaan als 3 losse potjes (met de matchups random verdeeld, best of 3). Het team dat meer punten heeft (3 voor een match win, 1 voor een match draw) wint als team. Je zit naast elkaar en je mag gewoon advies vragen en je team members tijdens het spel, en je mag zelfs expres theatraal gaan liegen om de tegenstander erin te laten trappen. Je mag echter niet langzamer spelen, dus echt hele lange discussies over je move zijn niet mogelijk.

Als je goed genoeg doet als team op dag 1 dan mag je door naar dag 2, en daar is het formaat draft (3x GTC). Je draft in pods van 6; 2 teams draften, met de seating ABABAB (dus je zit tussen 2 tegenstanders). Je mag NIET communiceren met je team tijdens de draft (die verder gewoon helemaal normaal is). Daarna is het zoals dag 1: Je speelt team v. team, 3 individuele matches, en je mag elkaar helpen tijdens het bouwen van decks en het spelen van de matches. Je mag NIET een aantal kaarten doneren aan een team member - je moet bouwen met de kaarten die je gedraft hebt, je mag alleen hulp vragen tijdens het bouwen, meer niet.

Daar kun je zeker ook op oefenen, overigens.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden (linkje aangepast)
MB070
12 jaren geleden
Ik ben zeker geïnteresseerd, maar ik moet nog een team vormen.
beany
12 jaren geleden
het klinkt wel heel leuk en spannend
maar word denk lastig om een team te vormen binnen onze groep
aangezien meeste werken enzo je liever niet draft noobies er dan bij hebt
aangezien je ook nog moet registreren ed
marcoboth
12 jaren geleden
Ik wil er ook wel heen gaan, lijkt me leuk. Al moet ik ook nog een team hebben.
kv83
12 jaren geleden
Ik heb een team, maar 2 van de 3 teamleden wonen in de UK. Zou wel willen oefenen, maar helaas (hoewel ik natuurlijk wel ga oefenen via skype/lackey)
 bijgewerkt door kv83 12 jaren geleden
Ralf
12 jaren geleden
Voor de mensen die nog geen team hebben, hebben we het idee om in januari een avond te organiseren waarop je onder het genot van een potje magic andere magicers kunt leren kennen waarmee je samen een team kunt vormen.

Daarnaast vinden we het een goed idee om in februari een aantal practice avonden te organiseren op de woensdagavonden. Deck building en play-testing staan daarin centraal en de manier die surial voorstelt lijkt een goede mogelijkheid.

Wellicht dat je ook al teammembers kunt regelen in dit topic: plaats een oproep!
Zoockey
12 jaren geleden
Ik vind het een prima idee. Ook van die shirts trouwens, ik wil ook wel representen! Tevens vind ik het een prima idee om een aantal woensdagavonden te gaan oefenen hiervoor. Ik denk dat dit met RTR ook prima kan, gezien ik vermoed dat stap 1 toch het overleggen is over wie wat gaat doen, boven wat de exacte mechanics zijn in de set!
Zoockey
12 jaren geleden
Wordt woensdag aanstaande de eerste oefensessie ook dan?
Ralf
12 jaren geleden
Nee, vanaf januari gaan we ons bezig houden met oefensessies. Komende woensdag staat in het teken van Modern.
Zoockey
12 jaren geleden
Jammert!
osi
12 jaren geleden
Kan iedereen hier aan meedoen of heb je een bepaald aantal punten nofig ?
kv83
12 jaren geleden
Grand Prix's zijn open voor iedereen.
NjitRam
12 jaren geleden
Van de ene kant weet ik vrijwel zeker dat ik net goed genoeg ben om op een GP mee te kunnen met de top.
Van de andere kant lijkt het me wel enorm gaaf om een keer deel te nemen aan een GP en veel dichterbij dan Utrecht zullen ze niet snel gehouden worden denk ik

De oefensessies zal ik niet bij zijn tenzij de BoM een eind richting Zuid-Limburg verhuist

Wellicht is het wel mogelijk om een voorbeeldset van 12 boosters te genereren en online te plaatsen zodat iedereen daarmee 3 voorbeelddecks kan bouwen en de verschillen kan beargumenteren. Zal voorlopig wel RtR moeten zijn aangezien van Gatecrash de kaarten nog niet bekend zijn.
kv83
12 jaren geleden
Gewoon mee doen met GP hoor. Je hoeft er echt niet goed genoeg voor te zijn, het is een hele belevenis om aan zo'n groot toernooi mee deel te nemen. Ik kan het alleen maar aanraden. En mocht je het toch intimiderend vinden (of je hebt geen team) zijn er zat side-events te doen
MB070
12 jaren geleden
Inderdaad, een GP is een mooie ervaring om mee te doen. Voor mij is het een hele tijd geleden. Ik heb geen GP meer gespeeld sinds 10 jaar geleden, toen ik stopte met magic. Dat was toen toevallig sealed en ik heb erg naar mijn zin gehad. En zo goed was (en ben) ik nou ook weer niet.
Gewoon gaan!
Doyle
12 jaren geleden
Vroeg me af wat de kosten zijn voor deelname eigenlijk
Jeff
12 jaren geleden
Quote:
Ralf 22-10-2012 om 10:58
Voor de mensen die nog geen team hebben, hebben we het idee om in januari een avond te organiseren waarop je onder het genot van een potje magic andere magicers kunt leren kennen waarmee je samen een team kunt vormen.

Daarnaast vinden we het een goed idee om in februari een aantal practice avonden te organiseren op de woensdagavonden. Deck building en play-testing staan daarin centraal en de manier die surial voorstelt lijkt een goede mogelijkheid.

Wellicht dat je ook al teammembers kunt regelen in dit topic: plaats een oproep!

Topideeen hier! Ik zoek ook nog een team en ga zeker de oefensessies bijwonen!

Quote:
Doyle 22-10-2012 om 16:42
Vroeg me af wat de kosten zijn voor deelname eigenlijk

Voor de GP, of voor de oefensessies? De GP zal rond de 35E per persoon liggen, van de oefensessies heb ik geen idee.
 bijgewerkt door Jeff 12 jaren geleden
jiggyj
12 jaren geleden
Lijkt mij ook ontzettend leuk om mee te doen, heb wel 1 team member maar zoek er dus nog 1. Zal ook wel naar de avond komen en dan kunnen we nog een team member toevoegen
Chrissnake
12 jaren geleden
Heb hier zeker veel zin in erg goed ook om meer ervaring op te doen, samen met jiggyj, dan hebben we enkel nog een team member nodig en daar is die oefen avond echt ideaal voor :-)
 bijgewerkt door Chrissnake 12 jaren geleden
Jeff
12 jaren geleden
Ik zat net een artikel te lezen over Sealed spelen met RTR:
http://www.channelfireball.com/articles/recurring-nightmares-my-lips-are-sealed/
Nu is gewoon sealed natuurlijk wat anders dan Team Sealed en RTR is geen GTC, maar... Er is een hele belangrijke les om hier uit te halen! Namelijk in een van de later alinea's:
Quote:
I can’t reiterate enough—take Sealed seriously. Get six packs, open them, and build a deck. Then take it apart, give the cards to your friend, and have them build a deck. Then talk about the differences between what you built and what they built. Then build another deck together. Then see if there’s any other reasonable options for another build. Repeat.

Ik denk dat we hier ook erg veel oefening uit kunnen halen: pools openen, decks bouwen en dan zonder te vertellen wat je geopend of gebouwd hebt de pool ruilen met de pool van een ander team, om met elkaars pool te bouwen.
Op deze manier beinvloed je elkaar niet met mooie verhalen over hoe goed je deck wel niet werkte of hoe goed je deck op papier is. Laat juist maar eens zien wat de verschillen zijn. Leg elkaar uit waarom je gekozen hebt voor de combinaties van decks die je hebt gemaakt!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 41 posts
  • Laatste post Zoockey 12 jaren geleden
  • Gemaakt door surial 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1491797879
0.0232 seconds for 50 queries (166.82kb)
0.0445 seconds to render