Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Is het de bedoeling om een leuke dag te hebben, maar niet geheel onbeslagen ten ijs te komen, of wil je gaan drillen om te winnen? In het eerste geval wil ik wel meedoen .
Voor mij wordt het mn eerste GP. Ik wil eigenlijk wel voor de winst gaan daar! En met Reinier en Elwin als teamgenoten ga ik er sowieso wel veel van leren =)
Ik heb natuurlijk niet de illusie dat wij serieus voor de winst kunnen gaan, maar ik wil erg graag dag 2 halen en ik denk dat dat alleen mogelijk is als je het 'trainen' serieus aanpakt. Wat ik voorstelde over pools openen, decks bouwen, doorgeven aan ander team, bouwen en bespreken hoeven we natuurlijk niet altijd en met iedereen te doen, maar ik wil het zeker een keertje proberen!
Ik denk dat ik ook wel ga, waarschijnlijk met Luc en Wim T/Jeff(andere Jeff=p) even kijken hoe en wat=)(wanneer is t btw, linkje doet vaag op m'n iPod=))
De oefening is wel deels drillen, zoals Jeff al zegt is winnen onwaarschijnlijk, maar voor dag 2 kunnen we wel gaan. Daarnaast is het op zich al heel leerzaam om zo samen voor te bereiden.
Een beetje oefening maakt de dag ook leuker volgens mij. Je hebt maar een beperkte tijd om alle decks te bouwen. Zonder oefening zal dat stroef verlopen en weet je minder goed wat de juiste archetypes zijn om te bouwen. Daarnaast zullen er wel wat nieuwe ontstaan uit zoveel boosters.
Voor diegene die erover denken om mee te gaan doen met de GP, maar drillen wel erg ver vinden gaan. Hier zijn wat basic tips voor het bouwen van een sealed deck. An Introduction to Sealed Deck Het is een artikel van Nate Price op magicthegathering.com en kan erg leerzaam zijn als je nog niet zo bekend bent met het bouwen van een sealed deck.
Je hebt maar een uur voor deckconstructie. Je moet in die tijd niet 1, maar 3 decks bouwen, inclusief sideboard. Dan moet je het deck ook nog registreren op een decklist. Tijdens het bouwen zal je nog moeten overleggen. Dat is een heel strakke klok en het kan geen kwaad om dat goed te oefenen. Het vraagt volgens mij best veel van een team om 3 speelbare decks te bouwen.
Oefening in het limited formaat hoeft niet eens zo'n probleem te zijn, er worden genoeg prereleases, drafts etc gespeeld.
Bovendien is het een nieuw formaat en lijkt het mij handig om daar wat praktijkervaring mee op te doen.
Hoe werkt het eigenlijk met byes in teamverband. Je moet 400 planeswalker punten hebben om voor 1 bye in aanmerking te komen. Ik neem aan dat heel het team nu minimaal 400 PW-points moet hebben om hiervoor in aanmerking te komen?