Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deathtouch?

Boullie
8 jaren geleden
Ik bekijk hier net de tekst op Gorgon Flail.
Deze geeft je creature deathtouch en +1/+1

Nu staat er volgens mij ook dat je de combat damage mag verdelen over alle creatures die erdoor geblocked worden?

Stel ik heb een Consul's Lieutenant met renown (dus een 3/2).
Deze heeft de flail eraan hangen (is dus een 4/3 met first strike en deathtouch).
Van wat ik van de reminder tekst opmaak is dat ik de 4 damage mag verdelen over alle creatures die de luitenant blocken.
Maw: wordt ie geblocked door 4 creatures kan ik ze alle 4 1 damage toekennen en ze toch van het bord vegen.

Of is er inmiddels in de regeltjes iets veranderd?
Dordledum
8 jaren geleden
In theorie wel, maar waarom zou iemand een creaturen met deathtouch en first strike willen blokken met meer dan 1 creature? Odric shenanigans?
Saint
8 jaren geleden
Je voorbeeld klopt Christophe, dat is inderdaad hoe het werkt.
Groetjes van Glissa, the Traitor
Boullie
8 jaren geleden
Voor 't zelfde geld heeft ie ook nog menace en trample

Of is het 1 of ander rot beestje waar je echt vanaf wil (iets met infect of ingest oid).
 bijgewerkt door Boullie 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Het werkt inderdaad.

Als je tegenstander met meerdere creatures blockt, kies jij een volgorde waarin je ze damage gaat doen. Als het eerste creature lethal damage heeft gehad, mag je de rest op de tweede doen. En als die dan ook lethal damage heeft, mag je het ook op de derde doen, etc.

Lethal damage = genoeg damage om het creature dood te laten gaan, ongeacht welke abilities die heeft. Je kijkt dus niet naar Protection of Indestructible bv.

Maar Deathtouch is bijzonder: 1 damage is direct lethal damage. Dus na 1 damage mag je al naar het volgende creature gaan. Dus in dit geval kun je 4 creatures allemaal 1 damage doen en die allemaal doodmaken. En omdat je First Strike hebt, overleeft jouw creature het ook nog (aangenomen dat de blockers geen first of Double Strike hebben).
n4ppy
8 jaren geleden
Als tegenstander moet je er 7 1/1 tokens tegen aan gooien om de Consul's Lieutenant weg te werken (of 6 2/2 of 5 3/3)
Info
  • 6 posts
  • Laatste post n4ppy 8 jaren geleden
  • Gemaakt door Boullie 8 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1651503905
0.0086 seconds for 27 queries (49.03kb)
0.0277 seconds to render