Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Let's build together!

Reynaerd
7 jaren geleden
Hallo allemaal,

Of je nou een ervaren speler bent of net begonnen bent, een edh-fan bent of liever standard speelt, meer voor de fun dan voor de tournaments speelt. Het maakt niet uit. Deckbuilding is altijd iets wat moet geworden. Stuk voor stuk zijn we allemaal goede deckbuilders. Wat we alleen goed kunnen, kunnen we samen uiteraard beter.

Hoe werkt het?

Vrij simpel. Bij elk deck dat we samen builden komt een thema of een kaart naar voren, waar we omheen bouwen. Iedereen mag een kaart insturen door te reageren in dit forum. Ik zal alle kaarten in een deck zetten. Wanneer er genoeg kaarten zijn verzameld zal ik het deck ook daadwerkelijk maken en spelen op een casual tournament in Zwolle. Omdat ik niet alle kaarten van heel Magicland heb, is het niet erg dat er in het begin met dan 60 kaarten in totaal worden verzameld, ik zal dan een selectie maken uit mijn verzameling. Na afloop van het toernooi zal ik een verslagje schrijven met hoe het is afgelopen. Daarna maken we gewoon een nieuw deck.

Een paar regels:

- Stuur per keer maar 1 kaart in met hoevaak je de kaart graag terug wil zien in het deck.
- Lands regel ik zelf wel, tenzij je natuurlijke een geniale landje hebt die erin moet.
- Het hoeft geen geweldig sterk deck zijn dat iets te snel wint. Het is voor een casual/keukentafel magicgroep.
- Houd wel rekening met de kaarten die al zijn ingestuurd. Kijk goed naar de strategie die we proberen op te zetten en welke kleuren er zijn. Extra kleuren toevoegen mag natuurlijk, maar kan het wel lastiger maken.
- Het geeft niet als je een noob-kaart instuurt . Het is tenslotte een gezamenlijk deck en iedere bijdrage wordt gewaardeerd.

De kaart waar we als eerste omheen gaan bouwen:

Ik had van deze kaart een keer een playset gekregen, dus dit lijkt me een mooie start om te beginnen.

Het deck:

Het toernooitje is steeds op vrijdag. Is er voor die tijd geen compleet deck wachten we gewoon een weekje. Is niet erg trouwens.

Veel succes iedereen! Ik ben benieuwd naar jullie inzendingen!

Groet Reynaerd/Jeroen
 bijgewerkt door Reynaerd 7 jaren geleden
n4ppy
7 jaren geleden
Chief of the Foundry boost voor de gaurdians. 4*?
 bijgewerkt door n4ppy 7 jaren geleden
MarcelN
7 jaren geleden
Leuk idee! Beetje artifact themed? Steel Overseer 4x
n4ppy
7 jaren geleden
Quote:
1 jaar geleden
Leuk idee! Beetje artifact themed? Steel Overseer 4x

Ruim 40 euro. Is er een budget?
hallowman3
7 jaren geleden
Assault Formation, je wilt natuurlijk wel aan kunnen vallen met je beest.
tor
7 jaren geleden
Master of Etherium 4x. Boost en een beater in een
 bijgewerkt door tor 7 jaren geleden
Reynaerd
7 jaren geleden
Het is casual, verwacht niet te veel. Daarnaast moet ik wel alle kaarten hebben.
Pelgrim1994
7 jaren geleden
Als we dan voor toch voor artifacts gaan, Wat card draw kan vast geen kwaat. Thoughtcast 2x? is denk voldoende.
ivo2809
7 jaren geleden
Laten we een kleurtje toevoegen, en het "defender" keyword juist de kracht maken van het deck. Maar daar hebben we wel wat meer mana voor nodig, daarom;
4 maal.
Ik heb een standard defender combo deck met deze twee kaarten mogen piloten, en het was verbazend leuk om te spelen tegen spelers die het deck nog niet kenden, ik ben benieuwd naar de 60 waar we samen op uitkomen!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Quote:
hallowman3 28-05-2017 om 14:50

Dat is wel minder praktisch aangezien hij dan nog maar 1 damage doet .
hallowman3
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 28-05-2017 om 17:44
Quote:
hallowman3 28-05-2017 om 14:50

Dat is wel minder praktisch aangezien hij dan nog maar 1 damage doet .

Daarom zit de Haunted Plate Mail er in, voltron defender
LeKrutes
7 jaren geleden
Ik denk wordt een deck met contruct creature type maters. Nu is het een beetje een war boel lijkt het.
Sunitram
7 jaren geleden
Een paar Etherium Sculptors lijkt me met al die artifacts ook geen overbodig luxe
Reynaerd
7 jaren geleden
Ik heb het deck bijgewerkt!

Mooie suggesties, voor zowel artifacts als defenders!

Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet alle artifact kaarten heb.
bartist
7 jaren geleden
om maar een beetje landbasis te geven: 2 tot 4 Botanical Sanctum
RSelen
7 jaren geleden
Mocht bij het blauw blijven zou je Padeem, Consul of Innovation kunnen overwegen.
Eclavyrr
7 jaren geleden
Als je op de kracht van defender door zou willen gaan is wellicht Vent Sentinel een goede en goedkope optie. Deze zou ik dan 3 keer spelen, het is een finisher, geen kaart om je early game mee op te bouwen.
Reynaerd
7 jaren geleden
Ik heb het deck weer bijgewerkt!

Wie oh wie heeft er nog meer goede toevoegingen?
AncientOne
7 jaren geleden
Hmm, , casual en artifacts matter?
4x Frontier Bivouac
3x Temur Banner
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 33 posts
  • Laatste post Eclavyrr 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1638630832
0.021 seconds for 45 queries (153.48kb)
0.0858 seconds to render