Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 227: a peaceful coexistence

Obadja
2 maanden geleden
Welkom bij de Build Your Card 227!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Deze week: a peaceful coexistence?
Ik heb nooit Doctor Who gekeken en was dus ook niet erg geïnteresseerd in de samenwerking van Wizards en deze serie. Toen ik toch maar eens door de kaarten keek, voelde ik toch grote liefde voor 1 van de vele doctoren die de serie rijk is: The Fifth Doctor.

De naam van de ability, art en flavortekst spraken mij erg aan, zeker in de recente trend van een paar van de landen op deze aardkloot om hun jeugd te herbeleven en dan met name het deel daarvan waarin ze oorlogje speelde met hun tijdgenoten. Ik heb er dan ook direct een deck omheen gebouwd en kan nog steeds genieten van hoe perfect deze kaart voor mij in elkaar zit. Daarom heb ik de naam van de ability maar gebruikt als de titel van alweer de 227ste BYC! Ik ben benieuwd naar wat jullie relateren aan dit thema! Veel plezier met brouwen en hou de concurrentiestrijd hevig doch vredig

De dealine is 19 september!
 bijgewerkt door Obadja 2 maanden geleden
Lavinius
2 maanden geleden
Een eerste draftje:

Collective Cohabitation

Instant

Escalate - tap an untapped creature you control.
Choose any number-
* You gain 4 life.
* Draw a card.
* Create two 1/1 white rabbit creature tokens.
Soon the critters of Bloomburrow realized that to resist the calamity beasts, not war but peace was needed most.
Justian2002
2 maanden geleden
Make Love, Not War

Instant

Choose one:
- Truce! - Prevent all damage that would be dealt this turn.
- He's Coming Home! - Return target creature card from your graveyard to your hand.
- Peace Offering - You and target opponent each draw a card.

"Love, in all its forms, is the most powerful weapon we have. Because love is a form of hope. And like hope, love abides. In the face of everything" - The Thirteenth Doctor

Een kaart gebaseerd op de art voor Swords to Plowshares en het historische moment waarop Welsch soldaten, naar schijnt, gingen voetballen met Duitse soldaten tijdens de Eerste Wereldoorlog (ook wel bekend als de Christmas Truce/Trêve de Noël/Kerstbestand), waar zelfs de grootste vijanden ineens beste vrienden leken, en alles weer even normaal kon en mocht zijn
 bijgewerkt door Justian2002 2 maanden geleden
Left4Doner
2 maanden geleden
Unlikely Duo

Creature - Elf Goblin

When Unlikely Duo attacks, add to your mana pool. You don't lose this mana as steps and phases end.

When Unlikely Duo dies, it deals damage to target player equal to its power.

2/2

Unlikely and short lived.
 bijgewerkt door Left4Doner 2 maanden geleden
Daedalon
2 maanden geleden
Treve de Noël
Legendary Enchantment
Shroud, Vanishing 3
Creatures cannot declare an attack.
Player's life points cannot decrease.
Players cannot win or lose the game
At the beginning of each player's end turn, that player chooses one:
- Gain life equal to the creatures you control.
- Draw cards equal to half the creatures you control rounded up.
If Treve de Noël were to leave the field, exile it instead.

"I hate war as only a soldier who has lived it can, only as one who has seen its brutality, its futility, its stupidity." - An unknown Boros Knight Captain

-----------------------------
referentie naar de christmas truce tijdens WW1 in 1914
 bijgewerkt door Daedalon 2 maanden geleden
BluezamX
2 maanden geleden
Friends Forever
Enchantment

Hexproof, Indestructible
When Friends Forever enters the battlefield and at the beginning of your upkeep, choose one:
- Create a 1/2 Dog creature token with vigilance
- Create a 2/1 Cat creature token with haste
- Create a 1/1 Bird creature token with flying

They may not be with us forever in body, but they will be with us forever in spirit.

---

Er zijn weinig dingen die zo veel mensen over de hele wereld blij maken als huisdieren, ook tientallen jaren nadat de lieve beestjes zijn heengegaan.
 bijgewerkt door BluezamX 2 maanden geleden
Left4Doner
2 maanden geleden
@BluezamX; Leuk bedacht, mag imho wel iets sterker voor een rare anno 2024.
Stalkative
2 maanden geleden
Emmara, Advocate for Peace
Legendary Creature - Elf Cleric
Spells you cast have Assist
Whenever you cast a spell, if an opponent paid any mana for that spell, that player creates X 1/1 green and white Citizen creature tokens, where X is the amount of mana they paid for that spell
1/4
bartist
2 maanden geleden
Ooeh, een pacifistisch onderwerp! Ik ga brewen!
 bijgewerkt door bartist 2 maanden geleden
Cobaltius
2 maanden geleden
Restful Days

Enchantment

At the beginning of your end step, if you didn't commit a crime since the beginning of your previous end step, draw two cards.

At the beginning of each opponent's end step, if they didn't commit a crime since the beginning of their previous end step, they draw a card.
BluezamX
2 maanden geleden
Quote:
1 dag geleden
@BluezamX; Leuk bedacht, mag imho wel iets sterker voor een rare anno 2024.

Mee eens!
bartist
2 maanden geleden
Inouccuouseum
World Enchantment

Prevent all damage.

Originally an enchanted room for combat training, the Harmless coliseum was where warriors could battle without bruces and train without time off. But containment broke, the room crumbled, and now war is useless on a plane where the only enemy to life is time.

-------------------------
ff wat uitleg bij deze kaart.
Als je geen schade kan doen, dan is oorlog moeilijk dan vrede. Dat was de gedachte die ik had, en daar keek ik voor naar Archon of Coronation. Uiteindelijk is de rules text nog korter geworden, wat de kaart siert (naar mijn mening )
De naam is een samenvoeging van coliseum en innocuous (not harmfull or offensive) en in m'n hoofd spreek je het uit als innocuous-e-um. De naam heeft een vergelijkbare samentrekking als Chaosphere.
De kaart is mythic niet omdat hij super busted is, maar omdat ik niet wil dat deze kaart te vaak in een limited pool terecht komt. Je moet er echt omheen bouwen, anders kun je niet winnen.
Iedere kleur heeft wel een kleur om eromheen te werken. Wit kan zijn eigen spullen weer terug op hand nemen (en blauw volgens mij ook), blauw kan millen, rood heeft "can't be prevented" effecten, zwart heeft lifedrain en groen heeft removal.
 bijgewerkt door bartist 2 maanden geleden
Eclavyrr
2 maanden geleden
And you get a life!

Enchantment

If a spell or effect controlled by an opponent causes another player to gain life, each player gains that amount of life instead.

Ik hoop dat ik dit zo goed verwoord heb. Het idee is dat als een tegenstander van de speler ervoor zorgt dat een andere speler dan die tegenstander zelf life gained, iedereen life gained.
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 maanden geleden
Daedalon
2 maanden geleden
ik merk t nu pas, maarre... wat is eigenlijk de eind datum?
Obadja
2 maanden geleden
Goeie! Helemaal vergeten... laten we 19 september doen, dan judge ik volgend weekend.
bartist
2 maanden geleden
Oh, dat betekent dat vandaag de laatste dag is!
Obadja
2 maanden geleden
De inzendingen zijn erg mooi geworden! Excuses, maar het lukte me dit weekend nog niet om te judgen, ik probeer morgen alles beoordeeld te hebben!
Obadja
2 maanden geleden
Dan hierbij de beoordeling:

Collective Cohabitation:
Een interessante kaart, die doet denken aan Collective Effort. Ik vind deze kaart wel zwakker, want zelfs als je alle drie de opties aantikt dan ben je 4 leven, een extra kaart en 2 extra 1/1'tjes verder. Dat is wellicht een beetje weinig voor 3 mana, maar het idee achter de kaart vind ik erg leuk! Een groep dieren die samenleeft in vrede om hun gemeenschap te beschermen is natuurlijk een supergoed voorbeeld van het thema. Een 10 voor de flavor, maar de uitwerking is een beetje underwhelming.

Make love, not war:
Dit is ook een goed voorbeeld van een goed uitgedachte flavor achter de kaart, maar met een net wat mindere uitwerking. 3 mana voor een Regrowth met nog twee opties is prima, maar 3 mana voor het pakken van een kaart en er dan ook nog 1 geven aan je tegenstander is wat veel. Your Temple Is Under Attack geeft je er ook 2, al is dat wel in wit en is deze kaart groen. Tenslotte geldt hetzelfde imo voor de fog-kant van de kaart, die is ook vrij duur. Coole flavor, zeker met het verhaal van soldaten die gingen voetballen met kerstmis, maar de kaart voelt niet aan als sterk genoeg.

Unlikely Duo:
Een uncommon elf-goblin paar voor 2 mana die semi-rampt en damage schiet als 'ie doodgaat is een zeer hilarische variant op het thema! Samen met de flavor tekst vormt dit een leuke kaart die ik graag zal spelen in een 60-card format. Ik weet niet of hij ook zo goed is in Commander, maar het is nog steeds een solide optie omdat hij zo multifunctioneel is.

Treve de Noel:
Een nobody can win or lose kaart! Ook gebaseerd op de kerstmis van WW1, deze neemt een hele andere richting. Een Azorius superfriends kaart die iedereen (minstens) 3 beurten extra geeft. Hoewel de kaart makkelijk te misbruiken is met proliferate ofzo, is het concept wel heel leuk en geeft het de kans om een paar spelers weer bij te laten komen. Deze zal je wel zien in specifieke decks, maar voor die decks is het wel een hele leuke toevoeging!

Friends Forever:
Ach, die lieve huisdieren van ons ook! Deze kaart zal menig ex-eigenaar doen herinneren aan zijn geliefde beestje en is nog leuk ontworpen ook! Hoewel hij al een upgrade heeft gekregen denk ik wel dat de kaart nog steeds meer valt binnen het powerlevel van Bloomburrow dan binnen het powerlevel van bv Duskmourn of Thunder Junction, maar dat doet niet per se af aan de speelbaarheid van de kaart, hij is nog steeds erg sterk in het juiste deck. Hele leuke flavor en een leuk ontwerp.

Emmara, Advocate for Peace:
Onze eerste creature, en niet zomaar 1! De elf van Ravnica (volgens mij) geeft een hele andere dimentie aan de speeltafel zodra ze gespeeld wordt. Iedereen krijgt nu een paar extra burgers op zijn of haar tafel dankzij hun vrije mana, en jij krijgt er goedkopere spells voor terug. Ik denk wel dat je tegenstanders sommige spells toch aan jou over zullen laten is dit een erg interessante politieke kaart, die zeker te misbruiken moet zijn.

Restful Days:
Nog een superfriends kaart! Deze weerhoudt iedereen ervan om te interacteren met de rest van de tafel, wat in theorie wel de mogelijkheid geeft aan iemand om langzaam steeds sterker te worden, want ja elke removal spell 'kost' je een kaart. Het is wel fijn dat jij een kaart meer pakt, zodat het jou ook een voordeel geeft. Ik ben niet zeker of de kaart goed geformuleerd is technisch gezien, maar dat doet niet af aan het originele concept..

Inouccuouseum:
Ik weet niet of dit nou de juiste naam is, want jouw verhaal erbij doet denken dat de kaart Innocuouseum zou moeten heten, maar misschien dat je het expres zo hebt gedaan. Wel een hele vette kaart! Kinda superfriends-y, maar niet te broken, zonder shroud of hexproof. De maar hieraan is dat de kaart potjes wel erg lang kan laten duren als niemand een oplossing vindt ervoor, dus het is wel belangrijk een goed onderbouwde wincon te hebben die je snel kan vinden nadat je deze kaart speelt. Ik vind het concept van de kaart heel leuk en de flavor erachter is geniaal. Een erg originele kaart, die heel interessant zal uitpakken en in elk potje verschillende effecten zal hebben.

And you get a life!:
Deze kaart moedigt je aan om je tegenstanders leven te geven, want dan krijg je die zelf ook... maar de andere eventuele tegenstanders ook! Dus uiteindelijk krijgt iedereen evenveel levens, en jij profiteert van eventuele triggered abilities voor 'when you gain life'. Maar dit zorgt er wel voor dat het potje erg lang kan lopen, en waar dat bij Treve de Noel nog voordelen heeft, heeft dat hier als enige voordeel dat je via alternate wincons kan winnen. Ik snap de kaart en het idee erachter denk ik niet volledig, maar hij lijkt me alleen goed in erg specifieke decks, te specifieke decks. Ik denk dat deze kaart niet vaak gebruikt zal worden, maar het is een mooie uitdaging om hem wel te gebruiken!

En dan nu de uitslag...
In de willekeurige top-3 staan:
- Bartist met Inouccuouseum (de flavor achter deze kaart doet het 'em!)
- BluezamX met Friends Forever (ik ben fan van het powerlevel van Bloomburrow, deze kaart heeft geweldige flavor én kan zeker winnen)
- Daedalon met Treve de Noel (leuke flavor en ook een erg leuk en interessant effect)
De winnaar is BluezamX met Friends Forever!
Dit was erg lastig, omdat er echt leuke en goede inzendingen tussenzaten, maar deze kaart vind ik gewoon erg goed qua flavor en qua speelbaarheid.
 bijgewerkt door Obadja 2 maanden geleden
Lavinius
2 maanden geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar!
Ik vond het heel moeilijk om de kaart uit te balanceren, maar denk inderdaad dat hij nu lichtjes underpowered zal zijn. Bedankt voor het Judgen Obadja!
 bijgewerkt door Lavinius 2 maanden geleden
BluezamX
2 maanden geleden
Oh, wat leuk! Ik ben het met je eens dat het power level wat mid is, maar ik maak een kaart met hexproof en Indestructible het liefst niet al te sterk
Ik ben alleen bang dat ik komende tijd weinig tijd heb om een BYC te hosten, en zou lief willen vragen of de nr 2 dit op zou willen pakken
Bedankt voor het hosten!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 25 posts
  • Laatste post Jared03840 2 maanden geleden
  • Gemaakt door Obadja 2 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1830428828
0.0122 seconds for 36 queries (115.24kb)
0.0333 seconds to render