Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #26

carlovdm
9 jaren geleden
Nog even last minute ook een poging wagen

Envious Visionary
Creature - Siren

Flying

Your opponents play with their hands revealed.

: Each opponent reveals the top card of his or her library. For each creature card revealed this way, tap target creature an opponent controls.

Her appearance leaves you speechless. Her knowledge leaves you tactless. Her wrath leaves you moveless.

4/4

----------------------

Heel cool thema!
Ik heb gekozen voor 'envy', in de interpretatie van 'jaloezie'. Hoe zie je dat in deze kaart? Jaloerse types houden niet van verrassingen en met opponents die moeten revealen, wordt het suprise-element behoorlijk beperkt! Indien er toch concurrentie op de loer ligt, bestaat de kans dat die tijdelijk wordt uitgeschakeld.
 bijgewerkt door carlovdm 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden

Snel ook nog een inzending gedaan Het gaat hier om Pride (Superbia). De creatures worden ontdaan van alles waar ze trots op zijn om de naakte waarheid te laten zien. Iets in die geest

Bonusplaatje, ik moest namelijk ook meteen aan Se7en denken, geweldige film.

bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
Build your card 26 is officieel gesloten. Pas a.u.b. Je inzendingen niet meer aan. Ik hoop morgen ergens uitslag te kunnen geven. Lig een beetje op t ziekebed dus even kijken hoe ik me voel. Voor woensdag zal hij er sowieso zijn!
BrickFace
9 jaren geleden
Beterschap
carlovdm
9 jaren geleden
Oh jeeh idd beterschap!
Eclavyrr
9 jaren geleden
Reynaerd
9 jaren geleden
Beterschap!
hallowman3
9 jaren geleden
Gooi je toch effe een Thousand-Year Elixir achterover . Beterschap.
Soulephant
9 jaren geleden
Gebruik al die elixirs! Ook Elixir of Immortality!

Anyway, beterschap, kolonelnick! Jij hebt een reden om te wachten met de uitslag. Kon ik nie zeggen. XD
kolonelnick
9 jaren geleden
Kop thee: Check
Paracetamol achterover slaan: Check
Lekker warme deken: Check

Okee even doorbijten, jullie verdienen een uitslag dus die zul je ook zeker krijgen.

Soulephant met Green-eyed Geist.

Ik weet niet welke site je gebruikt om je kaarten te maken, maar ik vindt het logo en de achtergrond van de tekstbox echt heel gaaf. Maar nu over de kaart. Voor een uncommon doet hij best veel, maar wel op zo'n manier dat het niet te sterk wordt. De eerste ability is prima omheen te spelen, twee damage is immers niet zoveel toch de tweede ability kan misschien wel een beetje abused worden. Eigen kaarten discarden om vervolgens die van je opponent weg te gooien. Dit heb je mooi opgelost door te zeggen dat hij combat damage moet doen ipv enkel en alleen aan te vallen. Je moet wel wat werk verrichten om de effecten te laten werken. Qua thema betreft, hij past heel mooi in het jalozie aspect, goed gedaan,

Bobst3r88 met Gift of the Goddess.

Allereerst vraag ik me af of die tekst allemaal op een kaart pas. Ik heb het idee dat het nog wel eens knus kan worden in die tekstbox. Verder zit de kaart best goed in elkaar, maar ik betwijfel de hoge manacost. Je reset de game bijna, maar iedereen blijft al zijn non-creature dingen houden. De enchantment speler is hier heel erg blij mee denk ik. Verder zorgt de lifegain ervoor dat potjes als commander ellelang kunnen duren. niet dat dit een slecht iets is, ik heb me wel eens prima vermaakt met een 4 uur durende game met 6 spelers, maar stel er zijn twee lifegain spelers, dan rekt deze kaart de game ontzettend. Wat thema betreft. ik neig toch meer naar envy als te zeggen dat hij iets met alle sins doet. Hij zegt immers, iedereen is geleik aan elkaar.

Sunitram met Agent of Envy.

Wat een vreemde kaart is dit. Het idee erachter is wel leuk, maar de ability klinkt gewoon vreemd. Als ik hem goed lees moet je dus betalen om te voorkomen dat hij transformeert? De enige reden waarom ik dat zou doen is wanneer je je tegenstanders grootste beest opruimt, maar hem dat beest wil laten blijven. Waarschijnlijk was dat ook het idee erachter. Verder lijkt me 3 mana dan misschien een beetje cheap. Ja je moet wachten tot je volgende upkeep, maar dat neemt niet weg dat de meeste clone effecten 4-6 mana kosten. Verder vindt ik hem heel mooi in het thema passen.

hallowman3 met Raging Human.

Okee ik heb hier een klein probleempje met de verwoording. Normaal staan de keywords boven aan de kaart en staan de andere regels verder onder aan de kaart. voorbeeld: Mage-Ring Bully Verder is de kaart niet super origineel als ik heel eerlijk moet zijn. het is eigenlijk een raging goblin op steroids. Wel past hij goed in het thema.

Eclavyrr met Ra'ki, Queen of Luxuria.

Heb je haar express naar het Griekse drankje vernoemd, want alcohol doet verleiden, of is dat een gelukkig toeval? Okee genoeg lol gemaakt nu. De kaart! 5 mana 4/3 flying lifelink zijn al meteen goeie stats, daar valt echt niks op aan te merken. De ability vindt ik wel echt heel mooi gevonden. Het past ook perfect bij een demon. Ik geef jou wat, maar wil er wel wat voor terug. Het fijne is ook dat door de lifelink je in ieder geval de eerste twee beurten ook veilig bent van de lifeloss. Prima kaart die goed in het thema past. Het gaat hier trouwens om een succubus toch?
Het ging trouwens niet om een anime ;P

Krabbel met Avatar of Pride.

Lekker simpele kaart en daar is niks mis mee. Hij doet wat hij moet doen en hij is daar best goed in. Ook vindt ik het attack each turn if able wel goed bij trots passen. Hij gaat met opgeheven kin het veld op en is nergens bang voor, gewoon lekker klapen uitdelen. Je opponent verplichten om te blocken past hier ook goed.

Jeff

Sorry Jeff, maar je mag geen bestaande kaart insturen

cgroos met Sinful Pact // Nabniazohr, Lord Of Sins

Waar ik een beetje bang voor ben met deze kaart is dat ik zelf al dood ben voordat ik ook maar iets heb kunnen doen. Als je tegen een token deck speelt dan zul je nooit die eerste ability gebruiken. Verder kun je hem ook meteen in de demon veranderen. Als je op meer leven staat dan je tegenstander is dit geen probleem, sla er gerust op los. alle mechanics samen op een kaart is misschien een beetje erg sterk voor slechts 5 mana. boardwhipe, creature overname en 3 kaarten rapen en een 6/6 demon neerleggen. Misschien was het slimmer geweest om de abilities wat kleinschaliger te maken en de demon pas op te roepen als je genoeg gezondigd had (andere abilites gebruikt had). Wel heel erg flavorfull.

Airclever met Zor'Vex, Demon of Wrath.

Dit is eigenlijk een best wel dure (mogelijke boardwhipe). Wat ik voor een legendary creature eigenlijk wel jammer vindt. Stel hij had nu gezegd each other creature and each player. Dan was hij geleik een heel stuk vetter geweest, maar nu blaast hij ook zichzelf op Wat hem eigenlijk in een 8 mana boardwhipe verandert. Beetje duur als je het aan mij vraagt.

bartist met Erebor, Kingdom under the Mountain.

Begrijpelijk dat je hiervan een enchantement hebt gemaakt, maar erebor klinkt meer als een locatie dus als een landje. Een betere naam was misschien Erebor's treasure geweest en dan een artifact maken ofzo. Maarja dat is een beetje de nitpick in mij
Ik vindt vooral het pride gedeelte van de kaart erg cool. Je kan dit ook op de creatures van je opponents gebruiken om zo zijn creatures te slopen (misschien niet heel erg groen of rood maarja) ook vindt ik greed goed in elkaar zitten. Alleen defender is een beetje vervelend. tenzij je je eigen enchantement opruimt zal je opponent dit niet voor je doen. zo kan hij namelijk een beurt opbouwen waarin hij je in een keer overrompelt.

LegoRobster met Deceitful Siren.

Neem elke beurt een creature over. Zo lees ik de kaart eigenlijk Als je alle drie je basics hebt is dat niet heel moeilijk. Ik denk dat ik bij deze kaart trouwens van envy uit moet gaan toch? Wat jij hebt wil ik ook. Opzich zit de kaart goed in elkaar, hoewel sirens niet vaak rood zijn, past het wel bij haar abilites.

MagnusMagicus met Pride.

Oeh multicoloured reincarnations. daar heb ik wel oren naar. Vooral deze, want deze is wel erg goed. Ik mis alleen een rarity. Waar de vorige reincarnations uncommon waren, lijkt deze me daar net iets te sterk voor en zou ik hem een rare maken. Vigilance en haste passen prima binnen de kleuren. En je hebt maar n Sacred Foundry nodig om hem te activeren.

kaywestheim met Astaroth, Demon of Lust.

Ik kan hier eigenlijk maar aan een woord denken en dat is overpowered. Vanaf beurt twee leg je eigenlijk je opponent al een beetje plat. Hij kan niet zomaar meer aanvallen want je neemt altijd een creature over. Tuurlijk ze is makkelijk op te ruimen, maar je blijft de creatures ook gewoon houden en je speelt vrij simpel een nieuwe. Waar de andere demons allemaal een drawback hebben heeft deze dat ook totaal niet.

BrickFace met Are You Sure.

Okee even de naam van de kaart. Elk woord, behalve woorden zoals of en the moeten met een hoofdletter Deze kaart klopt eigenlijk niet in de kleur waarin je hem hebt gemaakt. Zwart stuurt nooit iets terug naar de hand, dat is de taak aan blauw. Verder snap ik de bedoeling niet helemaal, je stuurt iets terug, maar vervolgens mag je tegenstander wel iets goedkopers casten. Ik zie niet helemaal in welke situatie dit in jou voordeel gaat werken, behalve dan dat je je eigen een beurt schade voorkomt.

carlovdm met Envious Visionary.

Wat kiezen er veel mensen voor envy en allemaal ook nog eens sirens. Achja wat doe je eraan he. 5 mana 4/4 flying zijn prima stats. je opponents met open hand laten spelen is een leuke shenanigan. beetje Telepathy all up in here. De tweede ability is een beetje vervelend, je ontneemt jezelf een blocker in de hoop een aanvaller van je tegenstander te stoppen. Plus je kan niet aanvallen, want dan kun je de ability niet gebruiken. Verder prima kaart hoor.

Twigwalker met Pluck of a Feather.

Okee ik ben wel blij dat dit de laatste is, begin zo langzaamaan koppijn te krijgen. Ik vindt het wel mooi om te zien hoe je juist het tegenovergestelde van de sin doet. Je ontdoet namelijk iets van zijn zonder. Ik ben geen judge dus ik vraag me eigenlijk af wat er gebeurt met aura's die terug komen, komen deze weer gewoon onder creatures te liggen? Het downsizen van creatures vindt ik echter wel iets meer voor blauw ipv wit, dus misschien was de kaart beter geweest als deze wit/blauw was geweest. Verder een erg mooie kaart.
kolonelnick
9 jaren geleden
En dan nu de uitslag!

De top drie bestaat uit:
Soulephant Met Green-eyed Geist
Eclavyrr met Ra'ki, Queen of Luxuria
carlovdm met Envious Visionary

Er waren nog een paar die dicht in de buurt van de top drie kwamen, keuzes, keuzes, keuzes. Maar er kan er maar een de winnaar zijn.

*niet al te luid tromgeroffel*

En de winnaar van Build your card 26 is geworden............

carlovdm

De keuze was echt moeilijk, want alle drie deze kaarten waren gewoon solide en goed. Hopelijk is de Green-eyed Geist niet te jaloers, ik wil graag nog even blijven leven
Twigwalker
9 jaren geleden
Gefeliciteerd carlovdm en kolonelnick bedankt voor het judgen! De aura's en equipments komen niet terug in het spel. Alles wordt geexiled en het downsizen is alleen tijdelijk. Downsizen komt wel voor in wit trouwens, zie bijvoorbeeld Humble.
Soulephant
9 jaren geleden
If I can't have...
Nee joh, is goed. Top drie is prima. Congratz, carlovdm!

Om even een vraag te beantwoorden: Ik gebruik nog steeds Magic Set Editor om de kaarten te maken, wat verklaart waarom de layout pre-M15 is. Ik weet niet in hoeverre sites het kunnen, maar MSE is ook vrij goed voor het maken van logo's, dus vandaar de BYC logo en watermark.
Green-eyed Geist's effecten waren ook vrij simpel. Deathtouch is on attack omdat het makkelijker vast te stellen is wie er meer beesten heeft. De random discard was ik nooit van plan om on-attack te doen. Dat doen de meeste specters ook helemaal niet.

Anyway, ik ben benieuwd wat de volgende BYC zal zijn.
kolonelnick
9 jaren geleden
oh sorry Twigwalker dan las ik je kaart fout ik dacht dat er stond dat het exilen ook tot het eind van de beurt was
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 19-10-2015 om 14:06
oh sorry Twigwalker dan las ik je kaart fout ik dacht dat er stond dat het exilen ook tot het eind van de beurt was

Maakt allemaal niet uit , maar ik dacht ik noem het nog even. Ben benieuwd naar de volgende BYC
Airclever
9 jaren geleden
Ugh, dat gebeurd er als ik in 5 minuten het in elkaar gooi, hij had natuurlijk zichzelf moeten overslaan

Gefeliciteerd tho, Carlovdm!
Sunitram
9 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 19-10-2015 om 12:46

Sunitram met Agent of Envy.

Wat een vreemde kaart is dit. Het idee erachter is wel leuk, maar de ability klinkt gewoon vreemd. Als ik hem goed lees moet je dus betalen om te voorkomen dat hij transformeert? De enige reden waarom ik dat zou doen is wanneer je je tegenstanders grootste beest opruimt, maar hem dat beest wil laten blijven. Waarschijnlijk was dat ook het idee erachter. Verder lijkt me 3 mana dan misschien een beetje cheap. Ja je moet wachten tot je volgende upkeep, maar dat neemt niet weg dat de meeste clone effecten 4-6 mana kosten. Verder vindt ik hem heel mooi in het thema passen.

Het idee achter de cost was dat het meer moeite kost om een zonde te onderdrukken dan eraan toe te geven Clone effecten zijn in de regel inderdaad duurder, maar daar staat tegenover dat de Agent altijd als een 1/2'tje in het spel komt en dat in sommige gevallen ook blijft (als je tegenstander's duurste permanent een artifact, enchantment, planeswalker of zelfs een landje is, is dit gewoon een 1/2 creature). Neemt niet weg dat, als je tegenstander 'm niet gelijk neermaait, hij de volgende beurt een Darksteel Forge of een Worldspine Wurm kan zijn, dus misschien was een extra mana geen overbodig luxe geweest.

Niet dat ik denk dat dit ook maar iets doet voor m'n score (terechte winnaar, nl), maar ik vond dat ik 't toch even moest toelichten. Thnx voor het hosten anyway!
carlovdm
9 jaren geleden
Nice! Thanks iedereen en vooral bedankt aan judge kolonelnick! Ik zal eens brainstormen over een thema en dan zien jullie de nieuwe editie hier snel verschijnen!
hallowman3
9 jaren geleden
Gefeliciteerd top 3 en bedankt voor het judgen kolonel. Hij gaf een hint met zijn Brainstormen! Toch?
carlovdm
9 jaren geleden
Nee eigenlijk niet haha. De nieuwe BYC is onderweg!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1227175519
0.0219 seconds for 36 queries (169.85kb)
0.0416 seconds to render