Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Top 5 meest Gehate Commanders!

carlovdm
7 jaren geleden
Ik vind dat Memnarch ook wel in dit rijtje past. Zodra deze er ligt krijg je vaak combo's met sloten mana, waarmee Memnarch gewoon ff alles overneemt.
LeKrutes
7 jaren geleden
Veel kaarten zijn er al genoemd.

Bij mij staat Purphoros, God of the Forge wel ongeveer boven aan. Het komt vooral omdat hij 2 damage doet aan iedereen IPV 1 iemand.

Als 2e Jhoira of the Ghitu mensen kunnen er een heel leuk deck van maken. Maar dat heb ik nog nooit gezien. Meestal is het blaas alles op inclusief land. Daarna een grote beater liefst een grote eldrazi met annihilator en een extra turn....

Avacyn, Angel of Hope vind ik echt een vreselijke kaart. Zo belachelijk sterk. ik speel vaak groen en kan je er eigenlijk niks meer tegen doen.

Heb zelf ook decks gehad om: Momir Vig, Simic Visionary en Karador, Ghost Chieftain. Die waren in multiplayer niet te stoppen. was op een gegeven moment archenemy aan het spelen. Niet heel leuk. Dus deck ook maar gesloopt.

Dat niemand trouwens Sen Triplets heeft genoemd. Nooit tegen gespeeld btw.

Maar veel commanders zijn leuk maar kunnen ook naar gemaakt worden. Ook voor commander geld don't be a douche en Extra turns, infinity loopjes etc vallen daar ook onder.

Leukste potten zijn waar wacky dingen gebeuren uit het niets. Ben zelf nu ook wel meer grouphug achtige decks aan het spelen.
Flappie1
7 jaren geleden
De commander is het probleem bijna nooit het is het deck dat erom heen ligt. Zelf ga ik een Yidris, Maelstrom Wielder in elkaar zetten maar je hoeft niet te winnen op een Tendrils of Agony of een Waste Not.

Sen Triplets is ook zeer ongevaarlijk hij word er vaak vrij snel uigeslagen omdat men bang is dat ze hun kiezen maar ook al kiezen ze iemand dan nog gooien ze vaak gewoon een beest neer.... niet heel naar wel leuk om tegen te spelen.

Als ik dan echt een commander moet noemen:
Zur the Enchanter afhankelijk hoe het is gebouwd is hij echt afgrijselijk.... de eerste enchantment zoekt hij protectie en daarna heb je eigenlijk al verloren op commander damage.
Maar goed dit is dan ook weer alleen naar als hij op die manier word gebouwd uiteraard kan je hem ook anders bouwen en dan heb ik er totaal geen probleem mee.

Goed voorbeeld van een deck dat het probleem is en niet de commander: Tasigur, the Golden Fang die op beurt 3 een Vorinclex, Voice of Hunger of nog erger eenJin-Gitaxias, Core Augur in het spel cheat.... zucht. Meermaals tegen gespeeld maar leuk is anders.

Het enige waar ik op tegen ben zijn kaarten als een Iona, Shield of Emeria die sommige aan tafel zeer hard raken en anderen niet. Of decks zonder enige interactie (niet willen aanvallen niet willen helpen ergens vanaf te komen gewoon op hun eigen eiland zitten tot ze winnen).

Hermit Druid/Laboratory Maniac decks vind ik echt niet cool het heeft weinig tot geen interactie wint uit het niets en ze houden vaak 3 counterspells op handen om te voorkomen dat het niet lukt... 1 keer tegen iemand gespeeld die er ook basic landjes in speelde zodat het nog minder op viel daar tutorde deze persoon dan ook naar via Vampiric Tutor oid.... echt zo stom.

Extra turns/combat damage steps vind ik op zich niet erg als het niet te vaak gebeurd. Zelfs infinite gaan heb ik geen probleem mee maar dan moeten ze het wel afmaken!! zelfde als met de extra turns als je hem dan ook kan winnen prima. Niks zo naar/raar als tegen iemand te zitten die infinite mana en 1 infinite groot beest heeft (en dat iedere beurt) maar geen mogelijkheid heeft om te winnen.
robbertvanderkleij
7 jaren geleden
Ik wil elke commander een kans geven. Zoals hier eerder al is gezegd, gaat het vaak om het deck, niet om de commander. Er zijn wel commanders die heel snel vervelend worden als je besluit om er omheen te bouwen. Zo heb ik zelf gekozen om Prossh, Skyraider of Kher niet te bouwen, omdat het snel 'correct' is om prossh te casten en iemand in 1x dood te trappen met commanderdamage.

Ik ben voor commanderdamage, maar iemand vanuit het niets uit het spel gooien vind ik meestal minder leuk. Zo zijn Zur en Bruna ook al gevaarlijk. Jeff heeft een deck gebouwd dat voltronny is a la zur/bruna/Uril, maar wat wèl leuk is om tegen te spelen, vind ik dan...

Cromat/Progenitus vind ik ook niet erg, want ik merk ook vaak dat mensen rondom een bepaald thema willen bouwen maar dat dit in alle kleuren.
AncientOne
7 jaren geleden
Grappig dat nog niemand Relentless Rats heeft genoemd.
Ik heb tot nu toe 2x Commander gespeeld, beide keren met een Relentless Rats deck en beide keren waren er maar 2 of 3 spelers die dat erg leuk vonden, terwijl de rest het eigenlijk geen echt EDH-deck vond, of zelfs van mening was, dat ik een illegal deck speelde (wat door de judge uiteraard werd tegengesproken). De negatieve reacties over mijn Relentless Rats decks heeft me doen besluiten om maar géén EDH meer te spelen...

Uiteraard gaat dit topic over gehate commanders, maar ik een Relentless Rats deck doet die er juist eigenlijk niet zo toe...
 bijgewerkt door AncientOne 4 jaren geleden
OmgPatrick
7 jaren geleden
Uril krijgt nogal wat haat zie ik. Uril was echt super leuk om te spelen tijdens de commander finals.
Voor mij dan.
Die ene dag alleen.
Eigenlijk was het niet zo bijzonder.

Tja meest gehate commanders:
5: Purphoros, het is alleen damage schieten, het maakt de potten onnatuurlijk kort en het deck doet zelf verder vrij weinig. De tokens die je maakt zijn alleen om damage te schieten met Purphoros.

4: Oloro, stax of esper goodstuff. Vrij saaie commander, decks stallen tot ze kunnen winnen met doomsday/exsanguinate/debt to the deathless.

3: Yisan, the wanderer bard, het deck is best goed in toom te houden als iedereen weet wat Yisan gaat doen (zitten er 7 verse counters op dan kun je er vanuit gaan dat nummer 8 Skillhoof wordt). Weet de tafel niet wat je tegen Yisan moet doen dan is het potje vrij snel over. Je complete deck kunnen tutoren gaat ook tegen de spirit van commander in. Hetzelfde geldt voor Arcum Dagsson.

2: Narset, enlightened master, er is geen leuke versie van dit deck te maken. Vaak extra turns/combat phases. Als Narset een beurt blijft liggen dan is het spel gewoon over. Planeswalker/value/goodstuff is nog steeds ongelofelijk sterk. Je krijgt te veel gratis stuff uit 1 commander.

1: Zur the Enchanter, necropotence on a stick, eigenlijk vanaf turn 5 al over. Wint door doomsday of een infinite combo. Het deck is te snel, gaat te makkelijk af en je kan de combo ook goed beschermen.
 bijgewerkt door OmgPatrick 7 jaren geleden
Morph
7 jaren geleden
Quote:
AncientOne 22-05-2017 om 16:37
Grappig dat nog niemand Relentless Rats heeft genoemd.

Relentless Rats gaat wat mij betreft ook tegen het principe in van EDH, (de H staat niet voor niets voor Highlander)
Ik zou het niet supererg vinden, maar als je graag consistente decks wilt bouwen is Commander inderdaad wellicht niets voor jou

Quote:
OmgPatrick 22-05-2017 om 19:03
Uril krijgt nogal wat haat zie ik. Uril was echt super leuk om te spelen tijdens de commander finals.
Voor mij dan.

Wat zijn de Commander Finals?

Ow en gebruik graag tekstlinkjes voor de kaarten die je noemt in je post. Dit maakt het een stuk leesbaarder voor diegene die niet direct alle kaarten herkenken
 bijgewerkt door Morph 4 jaren geleden
n4ppy
7 jaren geleden
Quote:
9 maanden geleden
Wat zijn de Commander Finals?

7 juni weer de volgende kans!
Quote:
Bij de Commander Night kun je je door te winnen kwalificeren voor de Commander Finals van maart 2018, een prestigieus Commander event met een geweldige prijzenpot! Minstens de helft van de deelnemers valt in de prijzen. Als prijzen zijn er verder boosters, winkeltegoed en random promo's te winnen!

http://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/forum/toernooien-speelgroepen/7-juni-commander-night-commander/8849
RobintM
7 jaren geleden
Mijn top 5:

5. Yidris, Maelstrom Wielder
Misschien dat deze nog wat plekjes gaat stijgen in verloop van tijd. Een general die heel erg neigt naar lange combo's van 15 minuten en dan iedereen dood heeft.
4. Derevi, Empyrial Tactician
Een leuk Derevi deck dat niet de board vertraagd moet ik nog tegenkomen.
3. Prossh, Skyraider of Kher
Stap 1, zoek Purphoros, God of the Forge/Impact Tremors. Stap 2, speel tokens. Stap 3, Sla overlevende spelers neer met Commander damage.
2. Zur the Enchanter
Tutor commander die altijd hetzelfde doet. Houdt het potje in zijn greep. ook al wint het niet altijd.
1. Narset, Enlightened Master
Mijn meest nare commander ervaring allertijden. Doe mij dan maar een Derevi Stax deck ofzo.

Ik denk verder dat de meeste Tutor commanders erg notorious zijn, mede door het herhalende spel. Denk daarbij aan Scion of the Ur-Dragon, Captain Sisay en Bruna, Light of Alabaster. Maar ondanks dat ben ik ook van mening dat er voor iedere commander een leuk deck te maken is.

Ik ben benieuwd wat andere mensen denken. Komt er misschien nog een eindlijst met meeste hits in dit topic?
 bijgewerkt door RobintM 4 jaren geleden
Flappie1
7 jaren geleden
Wat ik eigenlijk altijd wel jammer vind is dat men (te) vaak de commander als irritant omschrijft. Tuurlijk heb je ze er bij zitten.

Maar mijn spelersgroep kent mij onderhand en ja ik speel ook rustig Ghave, Guru of Spores of een[ k]Prossh, Skyraider of Kher[/k] of een Yidris, Maelstrom Wielder (waar ik nu mee bezig ga).

Men weet alleen dat als ik hem bouw hij altijd fair is want dat houd ik ook in het achterhoofd. De vraag stellen of ik er zelf tegen wil spelen is altijd handig.

Nadeel is alleen dat als je bijvoorbeeld: Ghave, Guru of Spores speelt het zeer lastig is andere (vooral nieuwe die mij niet kennen) spelers er van te overtuigen dat ik echt niet op beurt 4 uit ga comboen.
Zelfs als ze door mijn deck heen mogen zijn ze vaak nog niet overtuigd en dat resulteert dan in een beurt 5 kill.... want straks ga je nog vroeg winnen.

Terwijl als men een Cromat deck ziet ze er nooit moeilijk over doen tot het beurt 4/5 is en het deck via Hermit Druid of Doomsday uit gaat comboen...

Daarom vind ik top 5 meest gehate commanders eigenlijk ook fout. Het zou eigenlijk top 5 meest gehate strategieën moeten zijn.
burtyoungsters
7 jaren geleden
Quote:
OmgPatrick 22-05-2017 om 19:03
Voor mij dan.
Die ene dag alleen.
Eigenlijk was het niet zo bijzonder.

Ik vond het een mooi deck om tegen te spelen hoor. En heb je ook nog een keertje gepakt die dag met die andere populaire commander: Purphoros, God of the Forge.

Het ligt inderdaad aan de decks en niet aan de commander. Maar het is voor mensen die een "netjes" Prossh, Skyraider of Kher deck spelen toch ook niet leuk om bij voorbaat al de target te zijn?

Voorbeeld: laatste commander avond bij bazaar speelde ik tegen een Reyhan, Last of the Abzan, Krenko, Mob Boss en Nekusar, the Mindrazer deck. Zelf speelde ik Rishkar, Peema Renegade. Jullie raden het al: de Reyhan speler en ik spraken bij voorbaat al af dat de Krenko en Nekusar spelers als eerste dood moesten. En uiteindelijk speelde beide spelers een zeer leuk en anders Krenko en Nekusar deck dan normaal. Maar wij wisten dat natuurlijk niet aan het begin van de game. Dus ook al bouw je niet een standaard deck rondom een OP commander, je zal toch op voorhand al haat aantrekken.
EnchantedBunny
7 jaren geleden
In elk geval moeilijk te zeggen of niet een ander, leuker deck mee gemaakt had kunnen worden. Maar, negatieve ervaringen met:

Borborygmos Enraged
Chainer, Dementia Master
Melek, Izzet Paragon
Narset, Enlightened Master
Uril, the Miststalker

Ohja, vergeten: Memnarch. Daar lijkt me nou echt niet dat je een deck omheen kunt bouwen dat synergy heeft maar niet elk potje archenemy is.

Derevi heb ik ook een niet-afschuwelijke versie van gezien.
 bijgewerkt door EnchantedBunny 4 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
Quote:
EnchantedBunny 23-05-2017 om 16:52
In elk geval moeilijk te zeggen of niet een ander, leuker deck mee gemaakt had kunnen worden. Maar, negatieve ervaringen met:

Borborygmos Enraged
...

Ik heb zelf ook een Borborygmos Enraged deck, dus ik ben benieuwd hoe het komt dat je daar negatieve ervaringen mee hebt. Zou je dat willen delen?

Voor m'n personlijke mening... blijf ik bij het punt dat het gaat om hoe je het deck bouwt, en ook met welke gedachte. Ik speel redelijk vaak tegen een persoon die Purphoros, God of the Forge speelt. In het begin niet leuk, maar toen hij uitlegde dat hij dit gebouwd heeft met de intentie snel een potje EDH te kunnen spelen, had ik er al meer sympathie voor. Als hij dat deck nu speelt, weet ik dat ik daarna ook nog een potje kan spelen.

Ik heb ook een "gevreesd" Narset, Enlightened Master Voltron EDH deck, maar met 0 extra beurten, veel vage enchantments, aura's en equipements, slechts een enkele kaart die vigilance of trample geeft en m'n enige unblockable gever is op een landje. Ik heb de EDHrec versie gezien, daar wordt je idd niet vrolijk van. Maar om haar daardoor meteen af te schrijven als "speel maar niet" vind ik ook zonde.

Ik heb ook wat vervelende verhalen gehoord over Marchesa, the Black Rose, dat je daar best makkelijk een broken deck mee kan maken. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik kan zien hoe daar misbruik van te maken is door middel van undying en dergelijke abilities.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
RobintM
7 jaren geleden
Quote:
bartist 23-05-2017 om 17:11
Quote:
EnchantedBunny 23-05-2017 om 16:52

Borborygmos Enraged
...

Voor m'n personlijke mening... blijf ik bij het punt dat het gaat om hoe je het deck bouwt, en ook met welke gedachte. Ik speel redelijk vaak tegen een persoon die Purphoros, God of the Forge speelt. In het begin niet leuk, maar toen hij uitlegde dat hij dit gebouwd heeft met de intentie snel een potje EDH te kunnen spelen, had ik er al meer sympathie voor. Als hij dat deck nu speelt, weet ik dat ik daarna ook nog een potje kan spelen.

Absoluut met je eens dat het gaat om de intentie van het deck. Spelplezier voor de hele tafel met coole plays en waar iedereen zijn bijdrage kan doen aan een leuk potje moet (naar mijn mening) voorop staan. Dat is ook waar Commander voor bedoeld is als casual format. Binnen deze intentie is er zat mogelijk en is er ook heel goed te spelen met kaarten die op het randje van broken zitten. Misschien dat je daarom niet moet spreken over meest vervelende commanders maar over meeste vervelende archetypes.

Een belangrijk aspect is natuurlijk ook dat het gaat om wat je gewend bent. Als je met vrienden aan de keukentafel speelt met decks vergelijkbaar met de precons en je daarna op een event een deck tegenkomt met wat meer power dan kan het wat makkelijker als vervelend ervaren worden. Met andere woorden: alles is relatief haha.

Mensen zullen bij mijn decks waarschijnlijk ook denken dat het heel vervelende decks zijn, mede door het grote aantal wat duurdere kaarten, maar gek genoeg krijg ik heel veel complimenten (en kudos bij de events van de BoM) over de uitwerking in potjes. De intentie en uitvoering spelen daarbij een grote rol.
 bijgewerkt door RobintM 4 jaren geleden
Jeff
7 jaren geleden
Ik heb persoonlijk altijd meer moeite met Commanders die het spel maar voort slepen door value-play na value-play te willen maken dan met Commanders die het spel een beetje op gang houden. Om die reden heb ik dan ook het Ruhan deck dat Robbert eerder al noemde. Een soort Voltron deck (alhoewel ik het Hexproof-niveau gematigd heb gehouden), die mensen op hun tenen houdt, maar niet zo overdreven als Uril of Bruna. Bruna zit overigens wel in het deck en functioneert prima in het deck zonder te sterk te zijn nu ze geen Commander is. Het probleem voor Voltron decks zit hem vaak in een combinatie van bescherming, haste en evasion. Prossh, Skyraider of Kher heb ik heel erg mixed feelings over. Het lijkt geen Voltron commander, maar ik heb heel veel potten gezien waarin Anger in de graveyard lag, Prossh in het spel komt en die ene speler die net even geen flyer heeft direct het loodje legt. Dat Prossh zichzelf enabled maakt hem wel erg sterk ook.

Ghave, Guru of Spores en Kaalia of the Vast zijn voor mij echt no-no commanders. Ik heb nog geen twee Ghave decks gezien die niet op elkaar lijken en hetzelfde met Kaalia. Twee keer tegen gespeeld en ik ben er wel weer klaar mee. In diezelfde categorie zitten denk ik ook Zur the Enchanter en Scion of the Ur-Dragon, decks die altijd de juiste value-play kunnen maken. Slivers voelt ook een beetje hetzelfde.

Ik zie veel haat voor Purphoros, die ik ook wel begrijp, maar ik houd hem zelf toch als Commander. Het deck zou ook prima met Marton Stromgald als Commander kunnen functioneren, alhoewel er wel een paar kaarten wat specifiek voor Purphy in zitten (Norin the Wary!) In principe is het gewoon een mono- tokendeck.

Tot slot ben ik geen fan van decks die vrijwel geen interactie proberen te tonen. Voltron decks vallen daar een beetje onder, maar ik doel vooral ook op Commanders als Nekusar, the Mindrazer en Ezuri, Renegade Leader combo-elves.
Sunitram
7 jaren geleden
Quote:
burtyoungsters 23-05-2017 om 11:07

Voorbeeld: laatste commander avond bij bazaar speelde ik tegen een Reyhan, Last of the Abzan, Krenko, Mob Boss en Nekusar, the Mindrazer deck. Zelf speelde ik Rishkar, Peema Renegade. Jullie raden het al: de Reyhan speler en ik spraken bij voorbaat al af dat de Krenko en Nekusar spelers als eerste dood moesten. En uiteindelijk speelde beide spelers een zeer leuk en anders Krenko en Nekusar deck dan normaal. Maar wij wisten dat natuurlijk niet aan het begin van de game. Dus ook al bouw je niet een standaard deck rondom een OP commander, je zal toch op voorhand al haat aantrekken.

Geinig dat ik dit hier terug zie, ik was die Nekusar En ja die pot was geweldig!

Sorry trouwens als het volgende heel PC overkomt, maar dit is trouwens de grote reden waarom ik nog niet eerder op dit topic heb gereageerd; ik vind het oneerlijk om alleen over commanders te klagen. Als je deck vervelend is ligt dat namelijk vaak aan veel meer dan alleen je commander. Goden zijn irritant? Sure, ze zijn lastig weg te halen. Neemt niet weg dat ik eens een prachtig Thassa, God of the Sea deck heb gezien met alleen maar kaarten die iets met de zee te maken hadden. Krenko is naar? Absoluut, maar met een Goblin Assassin ernaast kan ik er nog best om lachen.

Commander doe ik in de eerste plaats voor de lol ervan. Het is een spel dat je met z'n vieren speelt en wat in de regel nogal even wil duren, dus dan is het wel fijn als anderen ook met je mee kunnen genieten. Dan kan je wel zo'n ik-op-een-eilandje deck gaan spelen, zoals er alleen al in dit topic meerdere beschreven zijn, maar of het werkt en dan is de pot ongezellig vroeg afgelopen, of het werkt niet en dan lig jij er als eerste uit en zit je te wachten tot de anderen ook klaar zijn.

Nekusar, the Mindrazer met een stapel van 62 wheel effecten en 37 land, Talrand, Sky Summoner of Baral, Chief of Compliance met een stapel landjes en counterspells of Zurgo Helmsmasher met een hoop boardwipes (inclusief die boardwipes die ook je landjes meenemen) zijn wat mij betreft decks waarvan de eigenaar de essentie van Commander niet helemaal doorheeft. Nekusar kan ook Pain's Reward spelen. Minder effectief dan een wheel effect, wel grappiger. Talrand en Baral (toegegeven, op een leuke manier monoblauw Commander spelen is best een opgave...) kunnen ook plotseling een groep grote, nare beesten veranderen in 1/1 kikkertjes met Polymorphist's Jest. En Zurgo kun je ook spelen met een Assault Suit en een Curse of Stalked Prey om aan de meest vooraanstaande speler te hangen.
En voor alle kleuren geldt: die Tempt with... kaarten zijn niet voor niets geprint

In plaats van over een bepaalde commander te klagen: ga, als jij een deck bouwt, bij jezelf te rade of jij het leuk zou vinden dit deck tegen je te krijgen. Luister naar je tegenstanders als ze je deck niet zo tof vinden. En durf 't ook gewoon tegen een ander te zeggen als ie wel heel naar bezig is. We hoeven echt niet allemaal groepsknuffelaars te worden, maar een beetje aandacht voor het sociale van Commander kan absoluut geen kwaad.
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
Quote:
Sunitram 23-05-2017 om 20:50
In plaats van over een bepaalde commander te klagen: ga, als jij een deck bouwt, bij jezelf te rade of jij het leuk zou vinden dit deck tegen je te krijgen. Luister naar je tegenstanders als ze je deck niet zo tof vinden. En durf 't ook gewoon tegen een ander te zeggen als ie wel heel naar bezig is. We hoeven echt niet allemaal groepsknuffelaars te worden, maar een beetje aandacht voor het sociale van Commander kan absoluut geen kwaad.

Roks1983
7 jaren geleden
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het gaat bovenal om de lol. Afgelopen weekend nog een pot commander gespeeld waarbij er iets van 5x Emrakul, the Promised End werd gecast. Normaal reden voor een hoop gezucht, maar dit keer hilarisch omdat er steeds fouten werden gemaakt bij het overnemen van de beurt en de spelers die er normaal nadeel van hadden moeten hebben er juist voordeel van hadden Het was dan ook al laat

Overigens ook goed om te onthouden als je Living Death speelt..., niet doen als er daardoor een Tornado Elemental en een Ryusei, the Falling Star terug in het spel komen

Maar on topic: je kunt iedere commander zodanig bouwen dat hij niet leuk is om tegen te spelen... Sommige werken dat meer in de hand dan andere, maar daar is makkelijk rekening mee te houden als je een vaste speelgroep hebt.
 bijgewerkt door Roks1983 4 jaren geleden
EnchantedBunny
7 jaren geleden
Quote:
Ik heb zelf ook een Borborygmos Enraged deck, dus ik ben benieuwd hoe het komt dat je daar negatieve ervaringen mee hebt. Zou je dat willen delen?

Heb er slechts een deck mee gezien geloof ik, en dat vond ik een nogal suf. Deed erg weinig, behalve als er een Keen Sense (of een variant) op tafel verscheen, en dan was het vaak meteen klaar. Dat lijkt me inherent aan een strategie met 'Brobro', maar wellicht heb ik het mis.

Ik ben wel benieuwd naar de verschillende casual incarnaties van Narset, Enlightened Master. Ik snap helemaal dat het er van af hangt hoe je het deck bouwt, en ik ben blij om te horen dat zoveel mensen hun decks niet enkel 'zo sterk mogelijk' maken. Als je dat doet vallen namelijk automatisch meer commanders af (die dan als OP ervaren worden)
Maar in het geval van Narset lijkt het me gewoon erg lastig om iets te maken dat leuk is en toch niet OP. Een vriend van me had er een versie van met allerlei niet-super-efficiente burn spells (veelal Commons), deck was nog steeds overdreven goed. Ik vind die ability van gratis X spells casten gewoon over the top. Ook al speel je geen extra beurten of combat steps.
 bijgewerkt door EnchantedBunny 4 jaren geleden
Morph
7 jaren geleden
Quote:
Roks1983 23-05-2017 om 21:43
Overigens ook goed om te onthouden als je Living Death speelt..., niet doen als er daardoor een Tornado Elemental en een Ryusei, the Falling Star terug in het spel komen

Haha, dit is echt wel grappig.

Verder wel eens met de de algemene consensus: Geef ieder Commander deck wel een kans, en bouw zelf met een beetje aandacht voor het sociale van Commander.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 59 posts
  • Laatste post Dordledum 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Morph 7 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1922395680
0.0194 seconds for 53 queries (257.26kb)
0.0907 seconds to render