Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

To Huatli or not to Huatli

bunnynut
6 jaren geleden
Bij het openen van mijn eerste booster trok ik Huatli, Radiant Champion. Het is natuurlijk totaal afhankelijk van wat er nog meer in de booster zit, maar ik heb bij het draften de neiging om automatisch voor de rare of mythic te gaan. Zeker bij een Multi-colored rare is dat natuurlijk gevaarlijk.

Spoiler alert: de avond verliep rampzalig. Uiteindelijk zat ik op G/B met wit gesplashed.

Mijn vraag: zouden jullie pack 1 pick 1 Huatli, Radiant Champion kiezen?
Welke niet rares/muthics uit Rivals zouden jullie verkiezen boven deze kaart?

En algemeen, hoe kan ik mijn draft skills verbeteren?
 bijgewerkt door bunnynut 4 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden
ik zou (bijna) elke planeswalker als first pick wel kiezen.

Huatli werkt goed met veel (kleine) creatures ernaast, misschien ging het daar fout?
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
LegoRobster
6 jaren geleden
Ik denk niet dat het power level van Huatili hoog genoeg is om deze firstpick te rechtvaardigen. Op zichzelf wint ze geen games, en ze heeft een strategie nodig die niet echt wordt gesupport binnen deze set (in die kleuren). Het beste zou ze waarschijnlijk zijn als splash in WB vampires.
Iets als Impale is eigenlijk al beter. Het forceert je niet naar 2 kleuren en is in elk stadium van het spel goed (want: unconditional removal).
bunnynut
6 jaren geleden
Normaal gesproken zal ik niet zo snel een Multi-colored als eerste kiezen, maar ik kon een mythic niet weerstaan.
Probleem was ook vooral dat wit er vrijwel geen wit meer langskwam.
nederland439
6 jaren geleden
Het belangrijkste is denk ik dat je je wel bewust bent vanaf pick 2 dat je niet perse Huatli moet gaan spelen. Huatli is een sterke kaart (niet zo sterk dat deze in z'n eentje de game wint) en heeft daarnaast redelijk wat value, toch zeker de helft van het bedrag dat je inlegt voor een draft. Dus het is niet zo'n gekke eerste pick, maar daarna kan je ook nog naar totaal andere kleuren gaan indien deze veel beter open liggen.
bunnynut
6 jaren geleden
@nederland439 het is een vriendschappelijke draft, dus de rares en mythics gaan aanhet einde van de avond altijd weer terug naar de eigenaar. Ik heb waarschijnlijk iets teveel mijn best gedaan om Huatli te kunnen spelen
Roks1983
6 jaren geleden
Ik vind dit soort kaarten altijd valkuilen in draft. Als je voor de kleuren op de verkeerde plek aan tafel zit baal je enorm. Zit je toevallig goed, dan loop je binnen en kan je je deck er (hopelijk) omheen draften. Persoonlijk pak ik kaarten in twee of meer kleuren (pack 1, pick 1) alleen als ze echt te goed zijn om door te geven of als er hele goede fixing in de set zit. Bij Huatli twijfel ik wel of ze te goed is...
Gijsneus
6 jaren geleden
Quote:
bunnynut 06-02-2018 om 17:24
@nederland439 het is een vriendschappelijke draft, dus de rares en mythics gaan aanhet einde van de avond altijd weer terug naar de eigenaar.

Bij een draft als dit kan je elke kaart pakken uit de booster want het zijn toch niet jouw kaarten. Dat je dan voor Huatli kiest kan zijn omdat het de beste kaart uit de booster is en dat je er een uitdaging in ziet om er een deck mee te maken. Komt er echter geen support door dan is het wijs om van Huatli af te stappen. Natuurlijk hoeft na pick 1 Huatli, pick 2 niet gelijk ondersteunend te zijn. De eerste 4 picks zijn voor mij altijd de sterkste kaarten uit de desbetreffende boosters en ik probeer gelijk signalen op te pikken.

Quote:
bunnynut 06-02-2018 om 17:24
Ik heb waarschijnlijk iets teveel mijn best gedaan om Huatli te kunnen spelen

Dan heb je precies gedaan waar deze draft voor bedoeld was! Dat je op je bek gaat hoort bij het 'draft leerproces'
Gijsneus
6 jaren geleden
Quote:
bunnynut 06-02-2018 om 12:11
En algemeen, hoe kan ik mijn draft skills verbeteren?

Doe een keer of twintig mee met een cubedraft! Kost je geen geld en je leert er veel van.
bunnynut
6 jaren geleden
Quote:
14 dagen geleden
Ik vind dit soort kaarten altijd valkuilen in draft. Als je voor de kleuren op de verkeerde plek aan tafel zit baal je enorm. Zit je toevallig goed, dan loop je binnen en kan je je deck er (hopelijk) omheen draften.

Ik wil natuurlijk niet meteen de plek aan tafel de schuld geven, ik heb ook zeker slechte keuzes gemaakt, maar er kwam aan mijn kant van de tafel weinig door. Terwijl de persoon die het verst van mij afzat, met een groep van 8 personen, een deck had met 2x Rekindling Phoenix. Toen er 1 voorbij kwam zat ik al te ver in G/B om deze te kunnen pakken.

Quote:
13 dagen geleden
De eerste 4 picks zijn voor mij altijd de sterkste kaarten uit de desbetreffende boosters en ik probeer gelijk signalen op te pikken.

Dat is misschien wel een handige tip, ik kies wellicht iets te strikt in de kleuren van mijn eerste pick.
De keren dat het wel goed ging hield ik alles open en had ik uiteindelijk kaarten in alle kleuren.

Bedankt voor de tips.
 bijgewerkt door bunnynut 4 jaren geleden
V3n0m
6 jaren geleden
Je mag inderdaad niet al te strikt gaan in de kleuren van je eerste pick...ook mijn fout al meermaals
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 11 posts
  • Laatste post V3n0m 6 jaren geleden
  • Gemaakt door bunnynut 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1736467000
0.0208 seconds for 36 queries (76.79kb)
0.0419 seconds to render