Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 21: Law and Order

Blasty
11 jaren geleden
Gefeliciteerd Amanda, goed bezig!
jorn
11 jaren geleden
GG Amanda!

Quote:
Vraag 2 snap ik nog steeds niet. Zelfs als je kijkt naar de oracle text wordt er gesuggereerd dat je de damage moet hebben gedaan vooraleer je kunt redirecten. Als je de damage hebt gedaan is de wall dood en kun je hem niet sacrificen. Als je de wall sacrificed in response op de cast wordt er geen damage gedaan, treed het tweede deel van de Chain Lightning niet in werking.

Het heeft te maken met states. Alle toestanden van permanents, spelers etc. worden op bepaalde momenten in het spel gechecked en afgehandeld. Dat gebeurd op vrijwel elk moment dat er een interactie met het spel plaats vindt (je speelt iets, er komt iets op de stack etc.) behalve tijdens de resolutie van een spell of ability. De drie damage die aan Tinder Wall wordt is een resultaat van het afhandelen van Chain Lightning. Maar de tekst van Chain Lightning zegt ook dat je mag betalen om hem nog een keer te spelen. Dit gebeurt allemaal tijdens het afhandelen van Chain Lightning. Dus, ondanks het feit dat Tinder Wall 3 damage gehad heeft, is er nog geen state check geweest die zegt "leg Tinder Wall in de graveyard". En aangezien de abitity van Tinder Wall een mana ability is, mag je hem gewoon gebruiken voor de voor een nieuw kopie van Chain Lightning.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
En je checkt op twee momenten of een spell gecounterd wordt door de spelregels: bij het casten en bij het resolven. Bij het casten was er een legaal target, en bij het resolven ook. Dat tijdens het resolven het target stopt met legaal zijn, dat is dan ook niet meer relevant .
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Gefeliciteerd Amanda! Ik had er maar 5 goed. Doordat ik juist de regels in ben gaan duiken, ben ik sommige vragen juist fout gaan beantwoorden XD
akroma349
11 jaren geleden
Lol, ja ik ook robbert
(behalve dan dat ik er maar 4 goed heb)
 bijgewerkt door akroma349 11 jaren geleden
Blasty
11 jaren geleden
Ik had 8 vragen goed, dus dik tevreden
Thomasvdk
11 jaren geleden
Bij deze is mijn magic verzamling gratis af te halen......
Nijntje
11 jaren geleden
Nou dat is helemaal niet slecht gegaan met 9 goede antwoorden Met een beetje regelhulp toch een eind gekomen.
Skywise
11 jaren geleden
Bij vraag 1 aanvankelijk Last Stand gevonden en toch voor Reality Twist gegaan Vraag me niet waarom.....

Anyway, 4 vragen goed maar, had eigenlijk wel op meer gehoopt Iig wel weer een hoop geleerd zo.
 bijgewerkt door Skywise 11 jaren geleden
jjv
11 jaren geleden
Amanda Gefeliciteerd!
Amanda
11 jaren geleden
Bedankt allemaal! Ik vond het erg leuk om te puzzelen en na te denken over situaties waar ik nog nooit over had nagedacht.
Saint
11 jaren geleden
Ik vond het een leuke puzzel.
Had er 8/10 goed
Het antwoord op vraag 2 is wel interessant en ik zou er nooit op zijn gekomen, vooral vanwege het woordje "then" in de oracle.. maar hey, weer wat geleerd
Twigwalker
11 jaren geleden
Super leuke puzzel! Ik had er 9 van de 10 goed, maar ik moest wel heel veel opzoeken in de regels voordat ik antwoord kon geven . Amanda gefeliciteerd! Hartstikke goed gedaan. Ik heb lang op die phasing vraag zitten puzzelen, maar uiteindelijk dus toch de mist in gegaan, veel mensen met mij zo te zien .
Nijntje
11 jaren geleden
Dat was inderdaad een vieze vraag.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Dat was ook de bedoeling .
Amanda
11 jaren geleden
Vooral omdat het phasen van tokens niet op de bomsite wordt uitgelegd, je moet echt de comprehensive rules in om het antwoord te vinden
Waus
11 jaren geleden
Heh, ik had 8/10 goed waarbij ik vraag 3 fout had, omdat ik stomweg de 2de double strike hit met fog bank prevent vergat.. en bij vraag 10 waarschijnlijk had overzien dat forecast een activated ability is , maargoed het was een leuke puzzel
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Quote:
Amanda 01-08-2013 om 10:25
Vooral omdat het phasen van tokens niet op de bomsite wordt uitgelegd, je moet echt de comprehensive rules in om het antwoord te vinden

Dat is ook wel bewust, want dit soort corner cases komen zo ongelooflijk weinig voor . En ik wilde het niet te makkelijk maken. Echt knap dat je alles goed had hoor! Ik had zelf - uit mijn hoofd - ook niet elke vraag goed .
Nijntje
11 jaren geleden
Hier is voor de phasing vraag ook de comp rules erbij gehaald, die was wel goed en alleen vraag 5 fout. Beetje laat maar congratz Amanda.
fullmoonie
11 jaren geleden
Ik zie nu net dat ik door de random number ook BoM-punten heb gewonnen. Beetje laat, maar thanks
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1789130585
0.0282 seconds for 50 queries (204.01kb)
0.0497 seconds to render