Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Helup! Landjes stress

Justian2002
3 jaren geleden
Ik heb recentelijk een nieuwe Elven deck gemaakt, maar ik loop vast op de landjes...
Ik ben ondertussen niet meer gewend om mono-kleurige landjes te gebruiken (wat duals welniet met je doen )

Heeft iemand tips of suggesties voor nuttige landjes?
Ik ben tevreden met alle andere delen van het deck, enkel de landjes niet (dus ik ga niks aanpassen betreft creatures, sorceries, ect)

Luctor
3 jaren geleden
Gewoon aanvullen met Forest toch?
Justian2002
3 jaren geleden
Quote:
17 minuten geleden
Gewoon aanvullen met Forest toch?

Ik speel liever meer landjes dan simpelweg forests haha
(Die ene forest staat er nu als placeholder)
 bijgewerkt door Justian2002 3 jaren geleden
Wodi!
3 jaren geleden
Euh.. waarom zou je geen forests spelen? Dat is super efficient in een mono-green deck. Komt altijd untapped in play en precies de goede kleur die je moet hebben.
Coen333
3 jaren geleden
Justian2002
3 jaren geleden
Quote:
5 minuten geleden
Euh.. waarom zou je geen forests spelen? Dat is super efficient in een mono-green deck. Komt altijd untapped in play en precies de goede kleur die je moet hebben.

Ben altijd wel van de utility haha. En ik speel wel meer dan 1 forest, maar het zullen niet 90% van de lands worden
SceneFizza
3 jaren geleden
Command Towertje, maar effe zonder dollen… gebruik uitgebreid zoeken, dan kan je allerlei land vinden.
bartist
3 jaren geleden
Voor mono groen heb je Llanowar Reborn, Oran-Rief, the Vastwood, en Mosswort Bridge voor leuke effecten
Je kunt ook kijken naar cycling zoals Tranquil Thicket, Desert of the Indomitable en Slippery Karst
Je kunt naar goede kleurloze landjes kijken zoals Scavenger Grounds
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Je speelt nu dit volgens je lijst. Wat commentaar:

1x Castle Garenbrig top, maar vergeet niet dat je er geen spells mee kunt casten
1x Command Tower volkomen nutteloos, kan alleen maar geWasteland worden
1x Desert of the Indomitable je speelt al weinig land, wil je het echt gaan cyclen? De miniscule upside met Scavenger Grounds lijkt me niet de moeite waard.
16x Forest
1x Jungle Basin poepkaart, want zo traag als dikke poep door een zeefje . Komt tapped in het spel EN een UNTAPPED Forest bouncen? Speel dan Guildless Commons als je echt een bounceland wil spelen, maar ik zou beide in dit deck niet aanraden.
1x Llanowar Reborn is een +1/+1 counter het etb tapped waard? Zo ja: top. Zo niet: cutten
1x Mosswort Bridge top
1x Oran-Rief, the Vastwood top
1x Pendelhaven top
1x Reliquary Tower gebeurt het je ooit dat je teveel kaarten hebt en dat het erg is om te discarden naar 7? Als je dat nuttig genoeg vindt: top. Anders cutten voor iets dat groen geeft, want hoe meer landen geven, hoe meer kleine spells je kunt casten in een beurt. Maar zal geen drama zijn als je deze speelt, maar ik denk dat hij bijna nooit iets doet.
1x Rogue's Passage top
1x Rushwood Grove lastig. is traag, dan even snel, en dan weg. Als dat werkt voor je deck, top. Anders cutten.
1x Scavenger Grounds top
1x Tranquil Thicket ga je deze ooit cyclen met maar 30 land? Zo ja: top. Zo niet: cutten voor iets dat untapped in het spel komt.
1x Wirewood Lodge top

Landen om te overwegen:
Boseiju, Who Endures untapped land met upside
Yavimaya, Cradle of Growth untapped land die al je land laat tappen voor , en werkt met Forestwalk
Nykthos, Shrine to Nyx superboost voor je deck
Gaea's Cradle noem ik maar even, maar is pietsie prijzig .
Ancient Tomb als je tempo wil maken
War Room is goede card draw
Ghost Quarter/Field of Ruin of een andere kaart die land kan slopen. Nuttig om te hebben
Cavern of Souls veeeel te duur, maar is nuttig. Alleen spelen als je hem al hebt
Path of Ancestry etb tapped wel, maar geeft je wel een scry bij elke Elf die je ermee cast
Blighted Woodland etb untapped en kan later forests zoeken
Opal Palace kan wel nuttig zijn met je commander
Hall of Oracles ik twijfel of je genoeg spells speelt, maar zou je kunnen overwegen. Werkt leuk met je Commander
Myriad Landscape zit te twijfelen of hij niet te langzaam is, maar kun je overwegen.
Justian2002
3 jaren geleden
Nou... das duidelijke taal! thanks for de goede suggesties (sommige klinken leuk maar denk niet dat ik die ooit ga hebben... *kuch kuch* Gaea's Cradle...) maar verder zijn het duidelijke suggesties (zal direct de poepkaartjes weghalen)
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Oh en ik vergeet nog de hierboven al genoemde Bala Ged Recovery, maar eventueel ook Vastwood Fortification. Niet de sterkste kaart, wel nuttig mogelijk met je commander. Kijk even hoe erg het etb tapped voor je is.
offspring
3 jaren geleden
- Turntimber Symbiosis mag ook niet ontbreken als suggestie. Verder ben ik wel happy met:
- Blast Zone: Removal op een landje, nice;
- Bonders' Enclave: Moet je met Marwyn wel wat kaartvoordeel uit kunnen halen;
- Cryptic Caves: Soort van cycling-from-play nadat 'ie zijn meerwaarde kwijt is.
- Field of the Dead: Als je dan toch verschillende landjes speelt, waarom niet meteen zombies bouwen?
- Thespian's Stage: Oh jij hebt wel een Cradle? Doe mij die ook maar dan.
- Strip Mine: Oh jij hebt wel een Gaea's Cra- oh wacht je hebt ook geen Cradle.
- Ghost Quarter: Nee je hebt echt geen Cradle.
- Field of Ruin: Luister nou je hebt ECHT geen Cradle.
- Yavimaya Hollow: inmiddels ook echt duur, maar wel uitstekende kaart.

Succes met ruilen ...
 bijgewerkt door offspring 3 jaren geleden
Wodi!
3 jaren geleden
Mijn positieve duit in het zakje dan: Growing Rites of Itlimoc begint dan wel niet als land, maar met je elven moet dat geen probleem zijn. Daarna Gaea's effect, alleen ietsje goedkoper in de aanschaf!
Cobaltius
3 jaren geleden
- Command Beacon alleen handig als je commander vaak dood gaat.
- Karn's Bastion synergy met je commander.
- Terrain Generator waarschijnlijk niet goed, maar ik wou hem er bij zetten.

- Growing Rites of Itlimoc 'Budget' gaea's cradle.
Oops, iets te lang bezig geweest met scryfall searches.
 bijgewerkt door Cobaltius 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Oh right, die landen van offspring zijn ook erg mooi! Let wel op dat je genoeg land blijft spelen dat voor tapt

Quote:
24 minuten geleden
Mijn positieve duit in het zakje dan: Growing Rites of Itlimoc begint dan wel niet als land, maar met je elven moet dat geen probleem zijn. Daarna Gaea's effect, alleen ietsje goedkoper in de aanschaf!
Absoluut een aanrader. Getransformed beter dan Cradle, en toch niet zo insane overpowered.
Justian2002
3 jaren geleden
Ik denk dat ik nu een leuke selectie van landjes heb gemaakt!

Bedankt voor alle hulp en suggesties
axlar
3 jaren geleden
Had vroeger een deck met Heart of Yavimaya. tegenwoordig niet sterk, maar blijft een speciaal plekkie bij me hebben!

Justian2002
3 jaren geleden
Quote:
38 minuten geleden
Had vroeger een deck met Heart of Yavimaya. tegenwoordig niet sterk, maar blijft een speciaal plekkie bij me hebben!

haha, die is snel er uit gegaan bij mij
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ja, coole kaart maar het effect is gewoon net te klein voor de kosten.
axlar
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ja, coole kaart maar het effect is gewoon net te klein voor de kosten.
klopt. echter halverwege/eind jaren 90 was ie nog niet duur voor het effect en al helemaal niet als je hem uit een pakkie had gehaald
Ook was het effect een stuk sterker in vergelijking met de andere beschikbare kaarten destijds
maar een forest saccen om een creature +1/+1 te geven is nu gewoon veel te duur.
 bijgewerkt door axlar 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1615345867
0.0119 seconds for 42 queries (130.57kb)
0.046 seconds to render