Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Preeminent Captain

Mango
1 maand geleden
Stel je declareert een Preeminent Captain als aanvaller. Gebruikmakend van zijn ability breng je (gratis) vanuit je hand een Soldier creature in het spel, getapt en aanvallend.

Volgens mij is het zo dat wanneer deze Soldier een ETB ability heeft (Whenever this creature comes into play, do X), de ETB trigger gewoon afgaat. De reden is dat het niet uitmaakt wanneer of op welke wijze de creature in het spel komt.

Echter als deze Soldier een aanvalstrigger heeft (Whenever this creature attacks, do Y) gaat voor zover ik weet de trigger niet af. De reden is dat het aanvallen van de nieuwe Soldier gedeclareerd had moeten worden, en dat is nu niet gebeurd. De Soldier is immers aanvallend in het spel gekomen, na het declare attackers moment.

Is dit een correcte interpretatie van de regels ?
nielsvd
1 maand geleden
Dat is correct. Etb gaat af de attack trigger niet
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 2 posts
  • Laatste post nielsvd 1 maand geleden
  • Gemaakt door Mango 1 maand geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top
Customer 1619465596
0.0092 seconds for 25 queries (26.89kb)
0.3105 seconds to render