Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hallow en Shaman of the Pack

Senne
7 jaren geleden
kan ik Shaman of the Pack zijn ability counterne door Hallow ta casten als Shaman of the Pack het battlefield op komt?
Dordledum
7 jaren geleden
nee, life loss is wat anders dan damage.
StanleyW
7 jaren geleden
Er is ook een andere reden waarom dit niet werkt. Hallow prevent namelijk de damage die wordt gedaan door een spell en niet door een ability. Spells bestaan alleen op de Stack als je een kaart cast.
De tegenstander cast een Shaman of the Pack, deze kaart wordt op de Stack gelegd en heet nu een creature spell. Maar! De ability van de Shaman triggert pas wanneer deze de battlefield entered. Wanneer dit het geval is ligt de Shaman al in het spel en geldt deze niet meer als creature spell, maar als creature. Zo kan je met Hallow dus bijvoorbeeld wel de damage van een Lightning Bolt preventen, maar niet van een Sparkmage Apprentice.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Nou, toevallig klopt dat dan weer niet

Quote:
400.7b Prevention effects that apply to damage from a permanent spell on the stack continue to apply to damage from the permanent that spell becomes.

Hoe dan ook, life loss is geen damage (maar damage zorgt wel voor life loss). Je kunt alleen damage preventen, dus in dit geval is een Hallow nutteloos tegen Shaman of the Pack. Maar stel het was een Bogardan Hellkite. Als je die als spell (dus terwijl iemand hem cast) target met een Hallow, dan prevent je wel de damage die de Hellkite doet als hij de battlefield entert.
StanleyW
7 jaren geleden
Oh, wat cool! Weer wat geleerd
Senne
7 jaren geleden
ok dan zal ik een andere witte kaart moeten zoeken die de abilty van Shaman of the Pack kan counteren
Dordledum
7 jaren geleden
Lapse of Certainty misschien?
BandingIsNotDead
7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Of Humility / Overwhelming Splendor, dan gaat de ability nooit af .

Je kunt ook bv. een Rout als instant casten in reactie op de trigger. Dan gaan eerst alle Elven dood, en als de trigger dan resolved verlies je 0 leven.
Senne
7 jaren geleden
Shaman of the Pack is een zwart creature dus kan ik hem dan destroyen met Purge en zo ja houd dit dan ook zijn ability tegen of niet?
Gijsneus
7 jaren geleden
Nee dat werkt niet aangezien de trigger al op de stack is gegaan.

Stifle die handel!
Senne
7 jaren geleden
het probleem is dat het een mono white angel deck is waar ik een kaart voor zoek dus een blauwe kaart in het deck doen om Shaman of the Pack te counternen gaat niet lukken
StanleyW
7 jaren geleden
Of gewoon een Torpor Orb/ Hushwing Gryff natuurlijk!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Quote:
Senne 25-08-2017 om 11:24
Shaman of the Pack is een zwart creature dus kan ik hem dan destroyen met Purge en zo ja houd dit dan ook zijn ability tegen of niet?

Nee, maar als hij de enige Elf zou zijn dan liggen er geen Elves en verlies je maar 0 leven . Maar als er nog meer Elves liggen, dan zorgt dit alleen voor 1 lifeloss minder.
Senne
7 jaren geleden
ok dan word het een Torpor Orb aangezien hij niet teveel mana kost en doet wat ik nodig heb het enige nadeel is dat ik dan Aegis Angel haar ability kwijt ben om Guardian of the Gateless indestructible te maken maar daar zal ik wel een andere oplossing voor zoeken

ik denk dat ik de oplossing gevonden heb als ik Orbs of Warding gebruik om Shaman of the Pack zijn ability tegen te houden dan kan ik Suture Priest gebruiken om zijn eigen tokens makers zoals Imperious Perfect tegen hem te gebruiken (of gaat dit niet om 1 of andere reden)
 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden (niet dubbelposten, edit je eigen post ajb.)
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dat werkt helemaal goed en precies zoals je wil . Alternatieven voor Orbs of Warding zijn trouwens Leyline of Sanctity, Aegis of the Gods, Imperial Mask, Ivory Mask, Solitary Confinement, Spirit of the Hearth, True Believer, Witchbane Orb of Seht's Tiger.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1306237495
0.0195 seconds for 36 queries (79.28kb)
0.092 seconds to render