Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

EDH killer kaarten in blauw en rood gezocht

nilzmenace
12 jaren geleden
Ik probeer al even met Niv firemind een deck te bouwen dat niet enkel infinite gaat met ophidian eye of curiosity en dat voornamelijk op sorceries en instants draait.
Ik bots telkens tegen het probleem dat blauw noch rood echte killer kaarten heeft waarmee je de game wint. Het deck doet veel goed maar heeft niet echt een punch door creatures of direct damage. Zie ik kaarten over het hoofd of heb ik het gewoon helemaal mis?
Graag jullie advies.
beany
12 jaren geleden
Blue Sun's Zenith en Red Sun's Zenith
veel kaarten pakken en je shuffeled hem weer terug in je deck
en dmg op creature of speler die je weer terug shuffled
als je een commander exiled mag die ervoor kiezen om hem naar de command zone testuren
voor het geval je dat nog niet wist

Blasphemous Act
overal lkkr veel dmg op doen voor weinig mana zodat je nog andere kaarten kan spelen in die turn

kaarten als Magmaquake Molten Disaster
waarmee je flink wat dmg op creatures kan doen en je tegenstanders

leuke creatures zijn nog:
Balefire Dragon
Hamletback Goliath
Scourge of Kher Ridges
 bijgewerkt door beany 12 jaren geleden
ebonpraetor
12 jaren geleden
Insurrection is echt een finisher (persoonlijk vind ik hem wel saai).
Reins of Power en Twist Allegiance kunnen dat ook prima zijn en zijn leuker.

Met blauw kun je natuurlijk ook pogen je tegenstanders dood te millen.

Leuke blauwe beestjes:
Inkwell Leviathan, Stormtide Leviathan, Lorthos, the Tidemaker, Trench Gorger.
 bijgewerkt door ebonpraetor 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik mis een beetje waarom je denkt dat je half- deck niet goed direct damage kan doen . Als er een kleur is die direct damage kan doen, dan is dat wel .
nilzmenace
12 jaren geleden
Wel, de meeste direct damage spells van rood hebben een x in hun CMC waardoor ze meestal vrij duur worden om te casten of zelfs niet gecast kunnen worden door: Epic Experiment , Omniscience, [k]dream halls [/k]
Nu heb ik eigenlijk enkel [k]grapeshot [/k], Ignite Memories die op die wijze kunnen worden gecast.
blauwe spells bouncen wel en doen me extra turns nemen en kaarten trekken maar meer ook niet.
 bijgewerkt door nilzmenace 12 jaren geleden
paulvanboxtel
12 jaren geleden
Deze link is misschien het bekijken waard, zijn diverse top 50 lijstjes gesorteerd op kleur en wel/niet creature. Natuurlijk zijn dit soort lijstjes altijd een beetje subjectief, want iedereen heeft een eigen mening, maar het is toch best een aardig overzicht.

Top 50 lijstjes
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Searing Wind, Inferno zijn dan misschien kaarten die je zoekt. Let er wel op: veel extra beurten nemen vinden veel tegenstanders niet echt leuk. Zorg dat je deck ook leuk is om TEGEN te spelen .
In een Niv-mizzet deck zijn Talrand, Sky Summoner en Guttersnipe verder denk ik wel goed. Ik weet niet of je een link naar de deck hebt zodat we ff kunnen kijken?
Blauw en rood zijn verder goed in dikke grote flyers, denk aan rode draken bijvoorbeeld.
ebonpraetor
12 jaren geleden
Ik bedacht me nog Gather Specimens, die kan ook wel als finisher gelden...
nilzmenace
12 jaren geleden
dit is de laatste versie van het deck: niv-missed it
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1082075572
0.0101 seconds for 33 queries (60.52kb)
0.0318 seconds to render