Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Modern deck ruilen

Oakman987
3 jaren geleden
Hallo allemaal,

ik heb een tijd met veel plezier burn gespeeld in modern. Inmiddels speel ik ook andere decks en merk ik dat burn toch niet helemaal mijn ding is. Ik zou het wel nog leuk vinden om een tweede modern deck te hebben. Ik zat daarom te denken aan een deck ruil met iemand (permanente ruil).

Ik heb geen idee of hier animo voor is en of er een ruil uit zou komen waar we beiden blij mee zouden zijn. Maar ik zou graag zien of hier iets uit kan komen.

Wat ik zoek:
- Een modern deck
- Een (semi) competitief deck. Hoeft geen gp te kunnen winnen maar een fnm positief afsluiten zou leuk zijn.
- Dingen als burn, bogels of mono red obosh zijn niet echt wat ik zoek
- Mocht je een deck hebben wat veel meer waard is. Sta ik ook open voor een deel van het deck of andersom (deck minder waard dan burn) maar daar kunnen we het over hebben.

Ben benieuwd of iemand hier voor open staat. Mijn decklist staat op mn profiel (uurtje na deze post). Heb er ook meer sideboard kaarten bij mocht daar interesse in zijn.
Eclavyrr
3 jaren geleden
Misschien een gekke suggestie, maar kijk eerst eens naar wat je leuk lijkt om te spelen, en maak een deck met proxies om te testen. of vraag binnen je lokale groep of er meer modern spelers zijn. Vaak hebben die extra decks en dan zou je 1 op 1 met hun kunnen uitproberen wat werkt voor jou (wellicht dat je even een van hun decks mag/kan lenen om te testen). Zodra je iets hebt gevonden wat leuk is, dan kun je eens kijken of er budget versies zijn om mee te beginnen en vanuit daar uit te breiden. Modern kan (hoeft niet) best duur zijn om in te stappen, maar het voordeel is dat de kaarten waardevast zijn en je als je een modern pool hebt makkelijk kunt wisselen.

Daarnaast zijn er een aantal premade decks die je kunt gebruiken als basis voor een modern deck zoals het Modern Event Deck: March of the Multitudes of bijvoorbeeld de Pioneer Challenger Decks 2021 of overige event decks.
Ik zou niet meteen een deck kopen, maar eerst bepalen wat je een leuke speelstijl lijkt en welke strategie bij je past.
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
Oakman987
3 jaren geleden
Dank je wel voor de suggestie. Maar ik speel al een tijdje modern en heb veel decks al eens geproxyd. Daar kwam uit dat ik de meeste type decks wel echt leuk vindt om te spelen ( behalve burn, bogels enz.). Ik heb een "hoofd deck" wat ik vaak speel en burn is op dit moment mijn tweede deck voor de afwisseling.

Ik kan inderdaad ook de kaarten houden en langzaam richting iets anders gaan bouwen. Maar ik dacht kijk eerst even of hier iets in zit
jelmerz77
3 jaren geleden
Je kan het proberen maar ik denk ook dat Burn een van de “goedkopere” modern decks is qua waarde en de kaarten die je in burn speelt zijn redelijk specifiek. Wat ik daar mee bedoel is dat je ze niet voor veel meer andere archetype kan gebruiken behalve burn.

Of je het daarmee in z’n geheel kan wegruilen tegen een ander deck? Misschien maar lijkt me best lastig
Dordledum
3 jaren geleden
deck voor deck ruilen is inderdaad vrij ongebruikelijk..
Oakman987
3 jaren geleden
Ja ik dacht ook al zo iets. Maar niet geschoten is altijd mis
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1423105800
0.0117 seconds for 31 queries (49.83kb)
0.0396 seconds to render