Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Shandalar 2015!

Morph
8 jaren geleden
Kwam op het Internet Shandalar 2015 tegen.
Als je wat uurtjes over hebt, Zeer Zeer de moeite waard om te spelen!

Dit is een oud computerspel over Magic waar je zelf je deck bij elkaar moet verzamelen en spelen.
Tegenwoordig is dit abandonware, waardoor de community ermee aan de haal is gegaan.

Waar je vroeger alleen kaarten uit oudere series zoals , en had heb je nu veel meer kaarten. Nu kun je mooie decks maken met Tinker, Tolarian Academy en Sphinx of the Steel Wind .
Of maak een cool deck met Visara the Dreadful, of Elesh Norn, Grand Cenobite.

Erg leuk om te spelen, ook als je het vroeger nog nooit gespeeld hebt.

op Youtube staat een video met uitleg/gameplay, onder de Video staat de download-link van het spel. Geheel Gratis: Linkje

De installatie is erg simpel, voor windows pc's:
-Download het bestand shandalar2015.rar (download staat in de youtube link)
-Un-rar dit naar een map op je computer (is soort van unzippen voor wie het niet kent, je hebt gratis unrar programma's zoals Rar-zilla)
-Start het bestand c:\....\Shandalar 2015\Program\shandalar.exe op. (of de locatie waar je het spel in gezet hebt)

Veel plezier! En ik zie graag screenshots van de geweldige decks die er bij elkaar gespeeld zijn!
 bijgewerkt door Morph 8 jaren geleden
Prtypsy
8 jaren geleden
De "oude" Shandalar heb ik zelfs nog gehuurd bij de bieb vroeger

Leuke tip, dank je wel. Zeker het proberen waard
ebonpraetor
8 jaren geleden
Is het ook net zo instabiel als het oude Shandalar?
Morph
8 jaren geleden
Quote:
ebonpraetor 21-08-2016 om 21:13
Is het ook net zo instabiel als het oude Shandalar?

Ik heb vandaag een uurtje of 3 - 4 gespeeld. Daarin is hij drie keer uitgevallen.
Tussendoor regelmatig opslaan is aan te raden, maar ik vond de "instabiliteit" nog niet storend.
Dordledum
8 jaren geleden
Cool! In de jaren 90 nog gespeeld geloof ik. Erg gaaf.
Pelgrim1994
8 jaren geleden
Mijn vader speelde dit altijd, toen snapte ik er nog niet zo veel van. Nu ik zelf magic speel ga ik het toch eens spelen. Gister geïnstaleerd en heel even gespeeld.

Had als start kleur zwart gekozen. Hier had ik alleen al snel spijt van omdat alle kaarten die ik vond wit waren en alle kaarten die te koop waren ook. Ook vond ik de kaarten een wat hoge cmc hebben, zeker omdat je niet met een 60 kaarten deck start. Hierdoor werd ik al snel ingemaakt door de nps die er rond lopen. (misschien had ik gewoon pech en snel spelende decks tegen me)

Vanavond eens opnieuw proberen maar dan met wit. Het ziet er wel als een leuk spel uit, moet alleen nog even uitvogelen hoe je het beste kan spelen.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Je zit dan toevallig in een wit gebied. Gewoon wat verder lopen de swamps in en het komt wel goed . In het begin zijn de NPSen best sterk en aggressief om op je af te komen. Dat leren ze vanzelf af .
Morph
8 jaren geleden
Quote:
Pelgrim1994 22-08-2016 om 11:09
Vanavond eens opnieuw proberen maar dan met wit. Het ziet er wel als een leuk spel uit, moet alleen nog even uitvogelen hoe je het beste kan spelen.

Als ik wat tips mag geven:

-Je begint echt met een poepdeck, het beste kun je meteen een dorp in gaan en je deck editten.
Kies twee kleuren die je wilt spelen en verkoop de rest van de kaarten, met dit geld kun je betere on-color kaarten kopen in dorpen en steden.

-Probeer de tegenstanders te vermijden, en ga eerst dorpen en steden af om on-color kaarten te kopen

-Begin met een 40 kaarten deck, waarvan 18 land en 15/16 creatures. Liefst in 1 of 2 kleuren.

-Goedkope creatures zoals Grizzly Bears en Minotaur Warrior zijn in het begin speelbaar.

-Nu kun je gaan vechten met rondlopende mannetjes en langzaam betere kaarten in je deck krijgen,

-Verkoop alle kaarten die je niet gebruikt (steden bieden meer geld dan dorpen), zodra je een "Nomads Bazaar" tegenkomt kun je direct veel goede kaarten kopen en ben je los.

Succes!
 bijgewerkt door Morph 8 jaren geleden
Pelgrim1994
8 jaren geleden
Bedankt voor de tips!

Zal vanavond een stuk makkelijker gaan. Was wel al bezig met het aanpassen van me deck alleen was in mijn gebied blijkbaar gewoon alleen wit, zoals Magnusmagicus al zei moet ik blijkbaar gewoon wat verder lopen dan me neus lang is.

Misschien dat ik dan toch me save game op pak van gister avond en gewoon wit zwart ga spelen. Had 500g gevonden dus kan ik vast wel wat witte kaartjes kopen.

Mocht het als nog in de soep lopen heb ik in ieder geval geleerd en spelen we lekker opnieuw. Met zulke spellen blijft het toch altijd leuk om weer opnieuw te beginnen.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Het is echt een heel cool spel . Werkt wel met de oude regels (van voor Sixth Edition met de Stack en zo), maar dat komt vanzelf wel goed. Een stuk later in het spel ga je ook dungeons in waar je hele gave kaarten kunt vinden, en je deck wordt uiteindelijk echt onverslaanbaar .
Prtypsy
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 22-08-2016 om 12:24
Het is echt een heel cool spel . Werkt wel met de oude regels

Mana burn!
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
Prtypsy 22-08-2016 om 12:48
Quote:
MagnusMagicus 22-08-2016 om 12:24
Het is echt een heel cool spel . Werkt wel met de oude regels

Mana burn!

Fast Effects!

Gisteren ook uitgeprobeerd: een feest der herkenning!
Goblin Polka Band blijft geweldig met dat deuntje...
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
Pelgrim1994
8 jaren geleden
De mana burn heb ik ondervonden inderdaad.

Omdat ik in real life altijd eerst me mana tap en daarna me kaart speel ben ik soms nog wat te over enthousiast, dan tap ik eerst de mana en dan pas klik ik de kaart aan die ik wil spelen. Helaas ziet het spel dan alleen de gekleurde mana als betaald in me pool.
Heb al meerdere malen gehad dat ik hierdoor me spell niet kon casten en mana burn had.

Heb nu wel een aardig 60 kaarten deck in elkaar zitten waarmee ik meestal win. Ook heb ik een dungeon gevonden waar een black lotus te halen is. Had hem ervoor gesaved en geprobeerd maar elk gevecht begint daar standaard met een kaart die aan het begin van de beurt een random kaart van de tegenstander met die van mij verwisseld op het veld. Mijn deck was daar niet op gebouwd haha.
Morph
8 jaren geleden
Mijn deck wat vrij consistent binnen drie beurten meerdere Sphinx of the Steel Winds of Inkwell Leviathans heeft liggen

nielsvd
8 jaren geleden
Leuk spel inderdaad heb deze vroeger ooit een bij de bibliotheek gehuurd, voor de gene die dat nog kennen . Jammer dat er geen versie geport is voor de Mac, misschien toch maar eens een Windows aanslingeren met virtualbox
Soulephant
8 jaren geleden
Huh... Hier moet ik misschien even naar kijken. Stiekem hoop ik dat de AI even onvolmaakt is as in het oorspronkelijke spel. (ala War Mage Lightning Bolt zijn eigen Ball Lightning. *kuch* Beste burn play ever!)
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden (kaartlinkjes ajb)
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik moest tegen een deck spelen met allemaal Rod of Ruins, Pirate Ships en dat soort pingers. Het enige dat hij pingde, zonder uitzondering, waren mijn Will-o'-the-Wisp en Drudge Skeletons, terwijl ik oodles of open had . De AI is niet superintelligent, maar dat maakt het spel niet minder leuk .
NederNakkeR
8 jaren geleden
Bedankt voor het delen! dit roept herinneringen op.
Soulephant
8 jaren geleden
"Hoi team! Wit mist nog een aantal kaartjes!"

"Oh, dan heb ik wel een idee. Wat dacht je van Avacyn, Angel of Hope?"

"Jaaaa doen! Dat gaat prima samen met Wrath of God!"

"En Tolsimir Wolfblood! Heeft iemand die trouwens correct geïmplementeerd?"

"Ja! Het is gewoon een 5/6!"

"Verder hebben we Black Lotus! Dat zorgt totaal niet voor problemen!"

"Inderdaad, daarom heb ik Gaea's Cradle nog even toegevoegd."

"Zodat je Avacyn in beurt 4 kunt spelen! BRILJANT!"

Ja, dit, en dan nog 3 kopietjes Archangel of Thune! De decks van de tegenstanders zijn maar marginaal aangepast, dus het verschil tussen de beesten toen en de beesten nu ga je echt merken.

Toch is het nog steeds tof!
 bijgewerkt door Soulephant 8 jaren geleden
AncientOne
8 jaren geleden
Met mijn monogroene deck (met 2x Black Lotus, 5 Moxen en 3 Gaea's Cradle):
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 30 posts
  • Laatste post Soulephant 8 jaren geleden
  • Gemaakt door Morph 8 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1781694156
0.0136 seconds for 42 queries (133.72kb)
1.0904 seconds to render