Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

GP Amsterdam

RexRegis
7 jaren geleden
Vanaf aanstaande vrijdag (2 juni) is het weer zover, drie dagen lang magic tijdens de GP in de RAI in Amsterdam. Weer een Grand Prix dichtbij huis. Het Main event staat in het teken van Standard. Maar er zijn ook een hoop side events van Standard tot Legacy en boosterdraften met Amonkhet tot een two-headed draft. Mocht je nog nooit naar een GP geweest zijn is het zeker een aanrader.

Ik ben benieuwd wie er nog meer gaan dit weekend? Ga je alle drie de dagen vol voor de side events of speel je alleen het main event? En ga je voor het eerst of ben je al een echte Grand Prix veteraan en heb je goede tips?

Amsterdam zal mijn vierde GP worden vooral de side event zijn altijd leuk en met een lekker snel tempo kan je aan een Draft beginnen. Zelf ga ik op vrijdag een aantal side events spelen om zaterdag aan het main event Standard te beginnen. Hopelijk haal ik dag 2 met een mooi resultaat.
Voor iedereen die ook gaat veel succes! En ben benieuwd naar jullie verhalen.
n4ppy
7 jaren geleden
Veel plezier en suc6!
AncientOne
7 jaren geleden
Ik speel alleen Modern en Legacy: Standard en Limited zijn me te duur. Dus ik speel op Zaterdag het grote Modern sideevent en op Zondag twee Legacy sideevents. Heel misschien op vrijdagmiddag het laatste Legacy sideevent, maar dan moet ik geen file hebben vanuit Almere waar ik werk...
(O, en m'n eerste GP was in 2002 (GP Antwerpen) , toch wordt het pas mijn 17e GP: ik ga er alleen heen als het met de auto in een paar uur te rijden is)
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden (klein telfoutje in aantal gespeelde GP's)
LegoRobster
7 jaren geleden
Ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik ga. Standard is op dit moment een beetje een zooitje en ik heb niet bijzonder veel geoefend. Echter, na afgelopen seizoen m'n tweede bye gemist te hebben met 14 punten is deze GP welkom voor een goede start van het nieuwe seizoen.
Daar komt wel bij dat ik wellicht druk ben dat weekend voor uni, dus het is nog even aanzien. Gelukkig is hij nog lang niet uitverkocht, dus ik heb nog even om te beslissen.
Sooty666
7 jaren geleden
Ik ga de vrijdag voor wat losse side events, en de zaterdag het Main Event spelen. Dit wordt de eerste keer ME na in Utrecht alleen two-headed sealed te hebben gespeeld, dus ik reken niet op de zondag . Misschien nog een paar side events... Jammer dat Titus Lunter er toch niet is. Had al een playset Dynavolt Towers klaargelegd om te laten signeren.
stonyhawk
7 jaren geleden
Ik ga zaterdag en dit wordt mijn 4e gp. Meestal speel ik maar 1 side event meestal legacy met mijn show and te deck.
Vind het verder altijd heel tof om kaarten te ruilen, kopen of verkopen bij de diverse verkopers die er altijd zijn. Hopelijk vind ik weer een leuker misprint of filler voor de verzameling of kan ik eindelijk een deal maken voor de laatste Volcanic Island die ik nog nodig heb.
Als er artists zijn die ikzelf er tof vind laat ik ook altijd wat kaarten signen of als ze de tijd hebben alteren. Ook krijgt deze keer mijn map (hopelijk) een 3e handtekening van voor de 2e keer Rob Alexander .

Als iemand nog wat wilt ruilen op de gp dan laat maar weten
Dordledum
7 jaren geleden
Ik kan helaas niet, dus zal ook dit weekend niet mijn eerste GP ervaring opdoen.

Post vooral al jullie leuke ervaringen en verhalen!
Thomasvdk
7 jaren geleden
Ik wil ook. Maar heb geen vervoer
Dordledum
7 jaren geleden
Zoetermeer - Amsterdam moet toch lukken met het OV?
MtgLuckerFTW
7 jaren geleden
Ik ga morgen met wat vrienden voor het eerst naar de GP. Het wordt waarschijnlijk alleen side events, maar ik ben alleen wat dom geweest en heb niet van te voren uitgepluisd of je daar met cash of pin moet betalen... Weten jullie dat misschien?
Doyle
7 jaren geleden
Cash en pinnen kan voor side events beide. Bij de meeste dealers kan alleen cash betaald worden (en bij de artists ook).

Heb zelf een flinke lading van RK Post tokens gekocht, echt een super aardige gast btw! Zeker aan te raden om een praatje mee te maken en naar zijn art en tokens/playmats te kijken. Heb ook een geweldige Skeletor playmat van hem gekocht.
RK Post vraagt trouwens geen geld voor handtekeningen, je kan hem wel een fooi/tip geven ervoor. De tokens zijn ook zeer goed te doen qua prijs: 2 voor 1 euro, 12 voor 5 euro, etc. En hij signeert ze allemaal zonder extra kosten als je dat wil.

John Avon vraagt 1 euro per handtekening. Viel mij vooral op dat hij niet echt vrolijk keek en er weinig mensen waren te zien bij zijn stand.
 bijgewerkt door Doyle 7 jaren geleden
n4ppy
7 jaren geleden
Gister Mark zijn handen zien spelen op Twitch
Thomasvdk
7 jaren geleden
Weet iemand waar ik deze gp kan terug kijken?
Morph
7 jaren geleden
Viel me op dat veel Nederlanders goed gespeeld hebben op de GP. Het lijkt me toch een internationaal evenement.

Iemand hier goed gespeeld op de GP?
Of spannende potten gehad?
RexRegis
7 jaren geleden
Leuk weekend gehad. Main event ging niet zo heel best. Ben zelf in ronde 6 gedropt en heb toen met de voucher die je kreeg een modern master draft gedaan. Hier wel meer geluk had hier een Blood Moon , 2x Path to Exile en 2x Inquisition of Kozilek. Geen slechte draft geweest.
Verder op zondag de PTQ, dit was een single elimination sealed toernooi. In totaal 8 pots van 32 man met uiteindelijk een top8 draft met elke winnaar. En per pot dus 5 rondes. Daar was ik tot ronde 4 gekomen. Per ronde die je won kreeg je 150punten(10 punten was een booster waard) dus een boosterbox hiermee gewonnen.
Verder door het hele weekend een aantal keer gedraft. Was een leuk weekend!
thewoodcutter
7 jaren geleden
Quote:
Doyle 04-06-2017 om 07:39
Cash en pinnen kan voor side events beide. Bij de meeste dealers kan alleen cash betaald worden (en bij de artists ook).

Heb zelf een flinke lading van RK Post tokens gekocht, echt een super aardige gast btw! Zeker aan te raden om een praatje mee te maken en naar zijn art en tokens/playmats te kijken. Heb ook een geweldige Skeletor playmat van hem gekocht.
RK Post vraagt trouwens geen geld voor handtekeningen, je kan hem wel een fooi/tip geven ervoor. De tokens zijn ook zeer goed te doen qua prijs: 2 voor 1 euro, 12 voor 5 euro, etc. En hij signeert ze allemaal zonder extra kosten als je dat wil.

John Avon vraagt 1 euro per handtekening. Viel mij vooral op dat hij niet echt vrolijk keek en er weinig mensen waren te zien bij zijn stand.

Even ter correctie: het was Rob Alexander die niet zo vrolijk was te zijn.
Als John Avon er was geweest, had ik een vriend en zijn partner mee kunnen nemen en van kwijlbakjes voorzien... grote fans
Maar goed ook zelf Rk Post qua tokens aardig geplunderd en ook nog wat sleeves en een deckbox meegenomen. Wel aparte sleeves met de smoky transparantie...

Voor de rest zelf alleen zaterdag geweest voor de side events. Een modern masters draft gedaan. Geinig wit-rood gedraft (begon met Restoration Angel, kreeg direct een Ranger of Eos gepasst en ben daarna vrolijk wat Soul Warden's(3x) en Gideon's Lawkeeper gaan oppikken. Uit booster 3 kwam een Tarmogoyf, die toen maar gepakt, want eigenlijk was mijn deck al bijna klaar (ik had na booster 1 al 10 speelbare creatures...). Uiteindelijk 2-1 in matches. Eerste game gewonnen op het breed gaan, tweede door de tegenstander te decken (die probeerde dat bij mij te doen, maar toen pakte ik mijn Banishing Stroke en legde ik een eigen creature terug in mijn deck, ik stond inmiddels op 98 levens...). Tweede match was tegen een vriend die mij overgehaald had om aan de modern masters draft mee te doen (ik zat aan een chaos draft of amonkhet draft te denken). En daar had ik iedere game op beurt 4 Ranger of Eos...(voor Gideon's Lawkeeper + Soul Waren) hij won de 2e game omdat hij net iets aggressiever was (en mocht beginnen).
In de finale, kreeg ik helaas net te veel grote flyers tegen me en heb ik geen removal gezien, waardoor zijn Sea Gate Oracle mijn 2/2's kon tegenhouden wat veel schade scheelde. Ach, prima draft verder.

Daarna nog een turbo-turbo* draft gedaan met Amonkhet.
Begon met Rhonas the Indomitable, pikte daarna een Final Reward op (ik dacht prima removal en kan Rhonas wegkrijgen, laat ik dat maar eens een beetje voorkomen, er zijn natuurlijk nog zat andere antwoorden in het formaat). Verder bleven er daarna nog wat Trespasser's Curse langskomen. Pikte ik er uiteindelijk 5 van op. In de enige match die daarna volgde ging ik 2-1. In de eerste game had ik 2 curses liggen toen ik stabiliseerde (ik stond op 2). Toen ik vervolgens mijn Greater Sandwurm kreeg had mijn tegenstander Emilien (een judge uit Belgie met een wit/rood aggro deck) geen antwoorden meer en was het snel gedaan. Game 2 was het precies het tegenovergestelde. Ondanks 2 curses had mijn tegenstander gewoon geen creatures meer nodig buiten de 3 die hij had liggen en vol laadde met allerlei enchantments e.d.
Game 3 had hij een iets tragere start en kon ik heel snel stabiliseren. Ook hier kregen de curses mijn tegenstander op 7, terwijl hij een tweetal 1 power creatures + een 3 power creature had tegen mijn Colossapede en Greater Sandwurm met een Cartouche of Strength maakte ik het af...

*= dat turbo-turbo werd natuurlijk enkel gesnapt door mensen bekend met het kabouter Wesley fenomeen...
Reighndragon
7 jaren geleden
Heb afgelopen weekend na 23 jaar casual spelen voor het eerst meegedaan aan een grand prix. Ik had een leuk standard deck met Indomitable Creativity. Het is aardig als er dan vrienden zijn die bij Frank Karsten langs gaan om te melden dat je met een leuk deck meedoet. Mag je ineens in ronde 3 in de feature match tegen een marvel deck spelen. Gelukkig gewonnen, maar wel een hele ervaring. Daarna nog een interview met Frank Karsten over hoe mijn deck werkt voor op de website. Ongeacht hoe het verder zou gaan, mijn dag kon niet meer stuk.

decklijst:

Mijn deck heeft het best goed tegen Marvel gedaan. Tijdens de grand prix zelf 5 keer er tegen gespeeld, 3 keer gewonnen, 2 keer verloren. Hierbij was er maar één echt duidelijk verlies, de overwinningen waren overtuigend en de ene loss, was toen ik mijn tegenstander op 1 leven had en hij toen net de Ulamog wist te raken.

Al met al een superleuke ervaring. Ik had verwacht dat het veel competitiever en daarom minder gezellig zou zijn, maar dat viel mij heel erg mee.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1307828017
0.0131 seconds for 48 queries (164.64kb)
0.0365 seconds to render