Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 233: Let's spook it up!

bartist
2 maanden geleden
Welkom bij Build Your Card 233, let's spook it up!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Laat ik het thema een beetje open en "recent" houden. Het thema is heel simpel, namelijk een plane die we nog niet behandeld hebben maar die wel veel designspace heeft gecreëerd.
Voor het thema van deze editie gaan we naar Duskmourn!

Maak dus een kaart die mooi zou passen in de limited omgeving van Duskmourn, of een kaart die past bij de thematiek van Duskmourn.
Vind jij de volgende Room, een nieuwe Fear of ..., of ga jij Impending plakken op een common? Ga los en laat mij schrikken van het feit dat WotC jouw design niet in de set heeft gedaan!

Mijn voorbeeld:
Buzzing Swarmyard // Pits of Maggots
Enchantment - Room
(You may cast either half. That door unlocks on the battlefield. As a sorcery, you may pay the mana cost of a locked door to unlock it.)

When you unlock this door, destroy target creature.

//

At the beginning of your upkeep, you may exile a creature card from a graveyard. If you do, create a 1/1 black and green Insect creature tokens with flying.

Deadline: Vrijdag 24 januari, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 2 maanden geleden (spellen is lastig)
Jared03840
2 maanden geleden
Fear of Faerietales

Enchantment Creature - Frog Horror

Trample, haste, shroud

Whenever a creature you control deals combat damage to a player, create a 4/4 black Frog Horror creature token with ''This creature can't block.''

"What if I give him a kiss?" A scream. Then silence. And the croaking began.''

5/2

Waarom niet gewoon een leuke kikker die iets heel anders doet dan alle andere Fears.
WIP : ga niet zeggen dat hij overpowered is, want er bestaat iets als Toxic Deluge en Wrath of God want uiteindelijk gaat alles dood aan removal, zeker in de huidige meta met Sunfall
 bijgewerkt door Jared03840 2 maanden geleden
Lavinius
2 maanden geleden
Hauntwoods Skirmisher

Creature - Human Survivor

Vigilance, Reach
Delirium - Whenever Hauntwoods Skirmisher attacks, if you have Four or more card types among cards in your graveyard, put a +1/+1 counter on this creature, then it deals damage equal to it's power to target creature an opponent controls with Flying.
3/3
 bijgewerkt door Lavinius 2 maanden geleden
BluezamX
2 maanden geleden
Rotom, Appliance Haunter
Legendary Creature - Spirit

Flying
Prevent all damage dealt to Rotom by Humans.

: Rotom becomes an Aura Enchantment. It gains "Enchant Artifact. Enchanted Artifact is a 2/3 Spirit creature in addition to its other types and has flying." And ": Exile Rotom, then return it to the battlefield tapped under your control". Attach it to up to one Artifact you control.

2/3

---

Rotom is volgens mij wel een van de meest Duskmourn-fitting Pokemon, dus hij heeft ook een Omenpath genomen. Nu neemt ie de achtergelaten vehicles en appliances over op Duskmourn om er mensen mee te spooken!

Daarnaast zijn er interessante dingen met zijn tweede ability te doen. Stel, iemand cast Murder op de enchanted Artifact, dan kan je Rotom blinken om zo beide kaarten te redden!
 bijgewerkt door BluezamX 2 maanden geleden
Bizzabazza
2 maanden geleden
cursed seventh sol ring

Artifact

: Add .

When cursed seventh sol ring enters the battlefield, your life total becomes 7

lucky number 7 is weighted
 bijgewerkt door Bizzabazza 2 maanden geleden
Lavinius
2 maanden geleden
@Bizzabazza, je bent je MV nog vergeten
Justian2002
2 maanden geleden
Fear of Ghosts

Enchantment Creature - Spirit Horror

Whenever another nontoken Spirit enters the battlefield, create a 3/1 white spirit creature token with flying.

Eerie — Whenever Fear of Ghosts or another enchantment you control enters and whenever you fully unlock a Room, create a 3/1 white Spirit creature token with flying.

2/2

“Most glitches are friendly here on Duskmourn… It’s the few that aren’t you should be scared of”

————————

Heb overwogen om deze kaart common te maken (als nod dat phasmofobie best een veel voorkomende angst is), maar het effect is by all means niet common worthy! Zoiets in pauper (ik moet al rillen bij de gedachte alleen al)
 bijgewerkt door Justian2002 2 maanden geleden
Bizzabazza
2 maanden geleden
Yes, thanks. Aangepast
Daedalon
2 maanden geleden
Scream For Me
Sorcery
Target creature you control gets a Deathtouch counter and becomes a horror creature in addition to its other types.
Haunt (When this spell card is put into a graveyard after resolving, exile it haunting target creature.)
When the creature Scream For Me haunts dies, other creatures on the field gets -X/-X until end of the turn, where X is the power of the creature haunted by this effect.
"The only thing we fear, is fear itself."
 bijgewerkt door Daedalon 2 maanden geleden
Left4Doner
2 maanden geleden
Least Valuable Slayer

Creature - Human Warrior

When this creature dies, creatures your opponents control get -2/-0 until your next turn.

Send the rookie in first. At the very least, it buys the rest of us some time. 2/1
maus
2 maanden geleden
social anxiety

Sorcery -
Each player sacrifices all creatures they control with power 1 or higher.

Each player who sacrificed a creature creates a 1/1 citizen token.

"HELLO!... Are they finally gone?"
- unnamed character in the background
 bijgewerkt door maus 2 maanden geleden
TheRobinros
2 maanden geleden
Fear of Dying Alone
Enchantment Creature - Nightmare
Shadow, indestructible
When you control no creatures other than Fear of Dying Alone, exile it.
3/3
bartist
2 maanden geleden
Veel goede kaarten!
Als je nog niet mee doet omdat je bang bent dat je een slechte kaart maakt: doe gewoon mee! Wizards heeft al genoeg slechte kaarten gemaakt, die van jou zal heus niet slechter zijn dan Dandan

Ik zal misschien tussendoor al beoordelen. Laat het even weten als je dingen aan je kaart wijzigt met een nieuw berichtje, dan weet ik dat ik je kaart nog een keer moet bekijken.
 bijgewerkt door bartist 2 maanden geleden
Lavinius
2 maanden geleden
Hey, DanDan is geniaal, zowat de perfectie zelve!
Eclavyrr
2 maanden geleden
Fear of Holes

Enchantment Creature - Bug Horror

Deathtouch
Comes into to play with 5 +1/+1 counters
Whenever Fear of Holes is dealt damage, prevent that damage and remove a +1/+1 counter from it instead.
Whenever a +1/+1 counter is removed from Fear of Holes, it deals 1 damage to any target.

“Holy shit!!”
“Really, Marcus? Really?”

0/0

Geen art ivm gevoeligheid voor mensen met Trypophobia
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 maanden geleden
Eclavyrr
2 maanden geleden
Quote:
2 dagen geleden
Hey, DanDan is geniaal, zowat de perfectie zelve!

Dandadan ook
Daedalon
2 maanden geleden
morgen laatste dag *boop*
Cobaltius
2 maanden geleden
Wine Cellar

Enchantment — Room

At the beginning of each end step create a blood token for each creature that died this turn.

Guest Bedroom

Enchantment — Room

At the beginning of your end step, sacrifice a creature. If you do, draw two cards.
Jared03840
1 maand geleden
Is er al voortgang geboekt bartist?
bartist
1 maand geleden
Beste Iedereen,

Door persoonlijke omstandigheden ben ik tot nu toe nog niet toegekomen aan nakijken
Ik zal morgen op m'n to-do lijst zetten dat ik alles van een korte eerste indruk voorzie, maar ik kan niet echt garanderen wanneer ik alles nagekeken heb. Ik mik begin komende week, maar met wat er op de achtergrond afspeelt wil ik geen beloftes maken.

Mijn excuses
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post bartist 1 maand geleden
  • Gemaakt door bartist 2 maanden geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1373604852
0.0123 seconds for 45 queries (130.53kb)
2.6692 seconds to render