Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 220: Universes Beyond

Justian2002
10 maanden geleden
nou, may the best card win!
Naut19280
10 maanden geleden
Zo he, wat een hoop interessante inzendingen! Het judgen duurde wat lang, aangezien ik niet met alles bekend was, maar dan bij deze de uitslag:

Justian2002 met Arbiter's Ground (Uit Legend Of Zelda: Twilight Princess)
Wauw! Deze kaart is vanaf een artistiek standpunt echt goed gemaakt. Ook heel lore accurate, en herkenbaar. Perfect voor zover het de Zelda kant betreft. Echter zijn er Magic-technisch wel wat probleempjes. Ten eerste lijkt een UBURG-tappend landje zonder enige consequentie mij wel heel sterk. Ten tweede is de Sage type naar mijn weten extinct, dus had je wellicht beter voor Wizard, of Shaman kunnen gaan. Neemt niet weg hoe vet de kaart is though!

BluezamX met Tidus en Yuna (Uit Final Fantasy)
De Party mechanic, haha, dat was ik totaal vergeten. Ik had persoonlijk wellicht voor nog wat meer synergie proberen te zorgen tussen deze twee, al is dat Twee tokens maken wel een grappige gimmick. Ik denk wel dat je met deze twee kaarten best een High-Risk, Low-Reward gameplan hebt. Een volledige party bij mekaar verzamelen is best tedious, en die extra Combat Phase is zeker loon naar werken, maar ik heb toch het idee dat je er met een Aurelia, the Warleader ook bent. Wel twee vette kaarten, geweldige interpretatie van FF in Magic, en de twee lijken me een leuke Commander brew.

Cobaltius met Thorns III (Uit Minecraft)
Geinige interpretatie van hoe een Enchantment in Minecraft vormgegeven zou worden in Magic! Niet extreem High Powered, en tevens vrij situationeel. Out of the Box is het wel, en van alle kaarten heeft deze me het meest aan het denken gezet. De Wild Card van deze editie.

Left4doner met The Attack Titan (Uit Attack on Titan)
Zo'n heerlijke Inferno Titan-esque kaart die gewoon lekker hard ramt. Om eerlijk te zijn ben ik niet zo bekend met Attack on Titan, maar de vechtlust, en het vooruit kunnen zien van the Attack Titan, breng je treffend terug in je design.

Lavinius met FitzChivalry, Royal Bastard (Uit de Farseer boekenreeks)
Ik moet eerst even gezegd hebben dat ik nooit gehoord heb van deze boeken, en dus wellicht geen goed oordeel kan geven over je inzending. Iets dat ik wel kan, is opmerken dat je geen Power of Toughness aan je kaart hebt toegevoegd. Zonder de Power en Toughness is het, in verband met die -1/-1 counters moeilijk deze kaart goed te kunnen beoordelen. Wel moet ik zeggen dat je me geïnspireerd hebt die boeken eens te gaan lezen met je inzending, en dat een man die terugkomt van de dood als wolf, een behoorlijk vet concept is!!

Scenefizza met Grote Smurf (Uit België)
Al voel ik me licht beledigt dat je schijnt te denken dat smurfen maar 0/1 zouden zijn in Magic, is deze kaart natuurlijk gewoon lache. Ja had er misschien iets beter aan gedaan hem trample te geven, maar voor de rest is het een harstikke leuke kaart, waar ik niet echt veel over te zeggen heb.

Luctor met Aragog the Acromantula (Uit Harry Potter)
De Spider Tribe heeft de laatste tijd stukje bij beetje voet aan de grond gekregen, via kaarten als Shelob, Child of Ungoliant, en deze inzending zal die opmars zeker helpen. De Gain Control ability lijkt me niet super relevant, en dat Spiders deathtouch hebben is leuk, maar vaak hebben ze dit al. Lore technisch heb ik er echter niks op aan te merken.

Obadja met Will, Rangers Apprentice (Uit de Grijze Jager boekenreeks)
Oeh, deze kaart brengt een stukje nostalgie met zich mee, ik was gek op deze serie als kind! Het idee dat Will sterker wordt van het doden van Bandits, is denk ik niet helemaal kloppend Lore technisch. Deze kaart lijkt me wel een heel leuk speeltje, dat slowly and steady de threats op het battlefield elimineren, wat wel weer een beetje lijkt op Will uit de boeken. Leuke kaart!

Daedolon met The Warrior of Light/Darkness (Ook uit Final Fantasy)
Dit is me een partijtje sterke kaart zeg. Een geweldige ETB, en de juiste kleuren om in Blink gespeeld te worden, met ook nog eens removal dat dreigt. Zelden zo'n veelzijdige kaart gezien. Ik vraag me af of dit niet een beetje veel van het goede is, helemaal met die stroom aan keywords, maar goed, dat weet ik ook niet zeker. Wel echt een toffe kaart om te spelen, en Lore technisch in orde.

Eclavyr met Bowsette, Decieving Queen. Really?? (Uit, idk, waarschijnlijk Deviantart)
Ondanks alles lijkt dit me wel echt een vette kaart. Die mini loterij elke keer dat je geraakt wordt jij me echt een cool spelelement. Daarnaast lijkt de Power-level van deze kaart me prima, en is de 8 exiled kaarten ook Lore-accurate. (Want 8 kastelen in Super Mario) Toch blijft het moeilijk langs de titel en de afbeelding te kijken.

Bartist met Tallneck (Uit Horizon Forbidden West en Zero Dawn)
Deze videogames ben ik niet echt bekend mee. (Eigenlijk heb ik die Tallneck een keer eerder gezien, als Lego Set) Met je uitleg zijn de abilities van de kaart wel echt mooi bedacht, en de elementen van de Tallneck in de games zijn goed verwerkt in de kaart. Deze kaart is ook echt sterk, maar niet per se overpowered. Door die Becomes Blocked ability is dit ook echt een politieke kaart, die hele potjes om hem heen kan doen draaien. Echt van alle kanten een goede kaart!

En dan... de Uitslag!
Het niveau lag echt hoog deze editie, en ik heb met moeite een top 3 weten vast te stellen.

Bartist met Tallneck

BluexamX met Tidus en Yuna

Obadja met Will, Ranger's Apprentice

(Honorable mention gaat naar Eclavyr met de kaart wiens naam ik weiger te typen

En de winnaar is....

Obadja!!

Misschien ietwat biased, maar de kaart zit simpelweg heel goed in elkaar, en is lore accurate. Gefeliciteerd Obadja, en sorry dat het allemaal wat lang duurde
Luctor
10 maanden geleden
Bedankt voor het judgen.

En gefeliciteerd aan de winnaar. 🎉
Lavinius
10 maanden geleden
Oh nee, helemaal vergeten de p/t toe te voegen idd! Well, bedankt woor het judgen en gefeliciteerd Obadja!
Justian2002
10 maanden geleden
Sage zou een nieuwe creature type zijn speciaal voor een Zelda set. Ik heb dit gekozen omdat er heel lastig een andere type te koppelen valt aan de Sages uit Zelda…

Maar gefeliciteerd aan de winnaar
Daedalon
10 maanden geleden
oops xD achter de feiten aan, ben ik wel overboord gegaan met de effecten vs mana

maarja, de thema dit BYC was wel sweet
congratz aan de winnaar
Cobaltius
10 maanden geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar en bedankt Naut19280 voor het judgen.
SceneFizza
10 maanden geleden
Trample had idd toch gemoeten. 0/1 geeft de potentie weer van deze vriendelijke beestjes, ik voorzie uiteraard de volledige tribal van allerlei sliver-achtige smurfen.

Hoe dan ook, het lijkt mij geheel amusant om met grote smurf een flinke beuk uit te delen. Hoe dan ook, het was een kaartje met een
Obadja
10 maanden geleden
Dankje Naut voor deze eer! Ik zal zsm een nieuw thema voor de volgende BYC bedenken!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post Obadja 10 maanden geleden
  • Gemaakt door Naut19280 10 maanden geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1833454376
0.0106 seconds for 38 queries (88.52kb)
0.25 seconds to render