Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 206: Polynesië

Ajani1111
1 jaar geleden
BluezamXben je al bijna klaar met judgen
Lavinius
1 jaar geleden
Ajani1111, de deadline is pas vanavond, en meestal duurt het daarna nog een paar dagen voordat de judging resultaten bekend zijn. Een beetje geduld dus
BluezamX
1 jaar geleden
Yes, er kunnen nog inzendingen worden gedaan! En ik ben vanavond druk bezet, dus je moet nog even wachten
BluezamX
1 jaar geleden
Het duurde even, maar hier zijn dan de resultaten:

Luctor met Kiwi:
Voelt als een grappig kaartje om weerwolven op gang te krijgen! 1 mana het is nacht is wellicht te overwegen voor ze. Ook in een aura deck kan dit gevederde ventje nog wel wat doen denk ik zo. Leuk ontwerp.

Cobaltius met Explore the Archipelago:
Ik snap het effect waar je voor wil gaan, maar de kaart is nu volgens mij wel erg zwak. Realiter heb je denk ik Explore 3 als je deze op curve speelt. Voor 3 mana heb je een Jadelight Ranger die het zelf al 2x doet, en voor 4 mana een Path of Discovery die je veel meer value kan geven. Ook Enter the Unknown geeft betere value. Ik denk dat deze als 3 mana instant wellicht meer balanced zou zijn, ook omdat je een creature maar 1x kan kiezen. Het idee van Exploren obv de landjes die je hebt liggen is wel erg leuk en thematisch!

Lavinius met Hàngi Celebrations:
Oeh, Enchantments met activated abilities die ze tappen, dat is al een tijdje niet meer langsgekomen! Vet idee wel, een hele goeie Jack-of-all-trades kaart, en volgens mij best speelbaar. De lore erbij maakt 'm helemaal af!

Justian2002 met Ancient Windbreaker:
Ik weet niet zeker hoe ik deze kaart moet beoordelen eerlijk gezegd! Sowieso zijn ze nuts in Arcades, the Strategist, maar dat is wel een beetje niche. Los van elkaar zijn het ook interessante blockers, aangezien je op instant speed de exile ability kan gebruiken. Ik denk alleen dat je "Legendary Artifact Creature Land - Forest Island Construct" iets in moet korten, zeker aangezien er ook nog "Token" bij moet komen

Naut19280 met Mauru, Fading Isle:
Oef, voor 4 mana iedere beurt een 5/5 maken is niet verkeerd, zelfs al krimpen ze! Ik ben heel benieuwd hoe deze kaart zou zijn om mee te spelen en wat voor gekke combos je er mee uit kan halen. Daarnaast is het een mooie thematische weergave van het verdwijnen van de eilanden.

MitchDeBaas met Polynesië:
Diony zei het al, deze kaart is suuuuper busted met de huidige verwoording. Je kan 'm opzoeken met veel land tutors omdat hij basic landtypes heeft, je kan op de ETB ability reageren door hem te tappen voor mana, te untappen, etc, en je kan hemzelf targetten met de untap ability voor instant infinite mana. Het idee van een landje met een "whenever you tap ~, do X" is erg leuk, maar in de huidige staat is deze broken.

Daedalon met Maui, Hero of Polynesia:
Poe poe, dit vind ik ook een lastige om te judgen. De effecten lijken vrij separaat van elkaar, maar dat maakt 'm volgens mij ook meteen heel veelzijdig en leuk om te bouwen. Je hebt de mythe goed in de card abilities terug laten komen in ieder geval!

nielsvd met Lord of Polynesia:
Hij voelt erg sterk, met deze in een merfolk deck is je hele bord opeens unblockable. Voornamelijk doordat hij direct alle landjes ook islands maakt. Ik denk dat als je die tweede zin iets tweaked de kaart als een stuk meer balanced is.

Ajani1111 met Bora bora, the only aeroport:
Heel simpel, maar heel flavorful. Ik twijfel of dat het effect als instant kunnen gebruiken te sterk is, maar ik denk dat het wel kan. Leuk bedacht!

Gijsneus met Fun A Futi:
Als je de originele Cyclone onspeelbaar noemt, dan is deze bijna speelbaar . Grappig effect waar je vast hele busted dingen mee kan doen (Stuffy Doll would like a word!)

bartist met Haka Initiator:
Wauw, zeker voor een uncommon is deze ook erg sterk zeg! 3 mana voor 3 1/1tjes is al een betere deal dan een Hordeling Outburst oid, en deze kunnen ook nog direct met haste en menace aanvallen! Het voelt thematisch voor de haka, maar ik denk dat als deze maar 1 andere creature had gemaakt hij meer balanced zou zijn geweest.

---

Bedankt voor het meedoen allemaal! Er zaten een boel leuke kaarten bij en ik heb ook wat nieuwe weetjes geleerd, dus wat mij betreft een geslaagd BYC. Ik wil graag Cobaltius met Explore the Archipelago feliciteren met de winst! Zoals ik al zei lijkt de kaart me niet heel balanced, maar ik vind het een erg interessant idee en volgens mij is er ook veel mee te doen (zeker met de order waarin je ze laat exploren!) Veel succes met het organiseren van BYC 207!
 bijgewerkt door BluezamX 1 jaar geleden
Luctor
1 jaar geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar. Bedankt voor het judgen BluezamX
MitchDeBaas
1 jaar geleden
oh shit ik ben mijne helemaal vergeten aan te passen oh well, bedankt voor het hosten weer!
Cobaltius
1 jaar geleden
Ik ben erg blij met de winst . Natuurlijk ook nog bedankt voor het hosten. Moet nu nog heel even nadenken over een thema voor de volgende.
Lavinius
1 jaar geleden
Gefeliciteerd met de winst Cobaltius! Ik ben al benieuwd naar de volgende BYC. En zoals altijd kudos naar onze Judge!
Ajani1111
1 jaar geleden
GEFELICITEERD
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post Ajani1111 1 jaar geleden
  • Gemaakt door BluezamX 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1080819306
0.0099 seconds for 33 queries (59.49kb)
0.0324 seconds to render