Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 205: Lotus!

Veekeren
1 jaar geleden
Pact of the Lotus
Artifact

, Sacrifice Pact of the Lotus: Add three mana of any one color to your mana pool. At the beginning of your next upkeep, pay 3 mana of the chosen color. If you don't, you lose the game.
 bijgewerkt door Veekeren 1 jaar geleden
Daedalon
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Bedoel je "Add one mana of any of the discarded card’s colors.", "For each colored mana symbol in the discarded card's mana cost, add one mana of that color", "For each color of the discarded card, add one mana of that color", of iets anders?

(De text die ik heb geschreven is gebaseerd op de text van Charmed Pendant en Chrome Mox)

ah, thanks man, zoiets zocht ik, de 2e text
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
Luctor
1 jaar geleden
Quote:
1 dag geleden
Blackest Lotus

Artifact

When Blackest Lotus enters the battlefield, choose a color. Add 3 mana of the chosen color. If the chosen color is , add 4 mana instead.
Sacrifice Blackest Lotus at the end of your turn.

Will evil that blooms out of the darkness become enlightened?
ik zie deze al misbruikt worden door de kaart iedere beurt terug naar je hand te sturen.
Gijsneus
1 jaar geleden
White Lotus

Artifact

: Add

, Sacrifice White Lotus: Add two mana of any one color. Activate this ability only as a sorcery.

"Greatness can be found in small things" — Garth One-Eye
Pir's Imagination
1 jaar geleden
Quote:
9 uren geleden
Quote:
1 dag geleden
Blackest Lotus

Artifact

When Blackest Lotus enters the battlefield, choose a color. Add 3 mana of the chosen color. If the chosen color is , add 4 mana instead.
Sacrifice Blackest Lotus at the end of your turn.

Will evil that blooms out of the darkness become enlightened?
ik zie deze al misbruikt worden door de kaart iedere beurt terug naar je hand te sturen.

Ow… inderdaad
marcoboth
1 jaar geleden
Prismatic Lotus
Artifact

Sacrifice Prismatic Lotus: For each color among permanents you control, add one mana of that color to your mana pool.

This flower combines the beauty of everything you have.
 bijgewerkt door marcoboth 1 jaar geleden
Luctor
1 jaar geleden
Sacred Lotus

Artifact

, Sacrifice Sacred Lotus: Return a card from your graveyard to your hand at random, gain 3 life.
MitchDeBaas
1 jaar geleden
Gathering Lotus

Artifact

, sacrifice Gathering Lotus: Put a commander you own from the command zone onto the battlefield. It gains haste. Return it to the command zone at the beginning of the next end step.
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Gravebloom Lotus
Artifact

, sacrifice Gravebloom Lotus: Add three mana of the exiled cards color

Escape - Exile 3 other cards with the same color from your graveyard. The cards can't be colorless. (You may cast this card from your graveyard for its escape cost)

geen manacost is intentioneel
Heb de verwoording geleend van Chrome Mox en Corpse Explosion
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
AncientOne
1 jaar geleden
Blood Lotus
Artifact

As an additional cost to play Blood Lotus, sacrifice a creature you control.
, sacrifice Blood Lotus, sacrifice a creature you control:
Add three mana of any one color to your mana pool.
 bijgewerkt door AncientOne 1 jaar geleden
dionytadema
1 jaar geleden
Lotus Root
Artifact - Food

, , sacrifice Lotus Root: You gain 3 life and add 3 mana of any one color.

"Tasty when fried" — Asmoranomardicadaistinaculdacar
Lavinius
1 jaar geleden
Morgen laatste dag!
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Lotus Extract

Artifact

, Sacrifice X other non-token permanents: add X mana in any combination of colors. Exile Lotus Extract.

“What we want the most is often what we desire the least.”
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Phew, behoorlijk wat leuke kaarten om te judgen! Bedankt voor jullie talrijke deelnames, ik zal mijn best doen ze allemaal goed te judgen!

Left4Doner met Lost lotus
Interessante kaart, die in principe een Darksteel Relic is wanner je hem niet discard. Dit zal echt niet gebeuren, en je kan hem makkelijk discarden. Hij lijkt me nog steeds heel sterk, maar kan dan tenminste niet in ieder deck worden misbruikt. Heel origineel design!

Naut19280 met Search For the Lotus
Een heel interessant design, maar ik zie nog een paar werkpuntjes. De "magic language" zit nog niet helemaal goed, en regeltechnisch wordt er niet gezegd waar de kaarten die overblijven na het revealen heen gaan wanneer je je kaart vindt, of wat er gebeurt wanneer je 2 of meer copies van je named card kan vinden. Echter vind ik het wel een cool concept, die heel mooi kan zijn met een paar kleine tweaks.

Justian2002 met Families' lotus
Ahaa, een lotus land. Het duurde even voordat die ook de revue passeerden . Leuke kaart in het SNC thema, en een passende additie. Geen heel speciale kaart, maar volgens mij heel balanced en Solid.

Daedalon met Lotus Wellspring
Deze lijkt me heel sterk, misschien iets te veel van het goede; discarden is tegenwoordig niet echt iets slechts meer in decks die het willen (denk aan madness, dredge, reanimator,...) en dat het dan voor de rest als een betere Mox fungeert - denk aan deze en Atraxa, Grand Unifier en deze in een reanimator deck - lijkt me een beetje overpowered. Maar ik vind het daarentegen wel bijzonder origineel en kan voor het idee enkel kudos geven.

Cobaltius met Lotus seed
Dit vind ik persoonlijk een erg leuke kaart, en de bijgeschreven zin slaat de nagel op de kop; dit is inderdaad een kaart met wat jank / proliferate potential. Ik ben benieuwd of hij goed genoeg is om echt Play te zien, maar ik denk dat uncommon een heel juiste rarity is. Mooie kaart!

TheRobinros met Garth's other Eye
Ik vind persoonlijk de verwijzing naar Black Lotus wat ver gezocht, omdat deze kaart een verwijzing is naar Garth One-Eye die dan weer ergens in de text verwijst naar onze bekende lotus. Ik vind de kaart ook een beetje wordy, en moeilijk om te omvatten. De abilities die je hebt gegeven vind ik ook erg kleurpassend, en vullen Garth erg goed aan. Cool design en vet samen met Garth, maar ik mis wat meer Lotus feel

Pir's Imagination met Blackest lotus
Oké, leuke naam
Deze kaart doet echter bijna hetzelfde als black lotus, en doet het in het geval van zwart zelfs beter dan lotus. Daarom vind ik hem net wat te high-powered, want je commander of dergelijke van 5 cmc op T1 kunnen spelen is wel erg broken. De verwijzing naar de naam is wel erg goed gevonden, en de magic language zit ook goed.

axlar met Tainted lotus
Wow, deze Lotus is wel erg goed. Voor de cost van 3 life per turn kan je je opponent ongeveer zijn eerste drie beurten laten overslaan, en daarna zit hij zo immens ver achter in het spel dat hij daar onmogelijk van te boven komt. Misschien een béétje goed op 0 mana. Misschien als de cost wat hoger had gelegen en je hem dus later pas kon casten, dat hij balanced zou zijn geweest, maar deze zou banned overal buiten Vintage zijn, en daar restricted
Echter is het wel een heel coole interpretatie van Black lotus, dus een heel interessant concept

nielsvd met Lotus command
Deze lijkt me behoorlijk goed maar balanced, een beetje een betere Thran Dynamo. Ook een duidelijke verwijzing natuurlijk naar Black lotus, of nog meer naar zijn Juwelen variant. Mja, weinig meer over te zeggen, Solid enough!

zakky234 met Lotus Lotus
Haha, een leuk design met een glimlach. Al een kleine nitpick; Lotus is niet bijzonder Nederlands, Google vertelde mij dat het in België begon
Lotus lotus lijkt me nog steeds bijzonder, misschien te, sterk, maar wel al iets moeilijker om op beurt 1 te cracken. Daarvoor heb je al een Healing Salve of een Cathedral Sanctifier o.d. nodig. Ook het feit dat het als een food fungeert is goed gevonden. Ik heb hier niet veel verbeterpuntjes op!

BluezamX met Lotusclamp
Ik ben zelf een behoorlijk grote fan van Skullclamp, dus je hebt een sweet spot geraakt. Mij lijkt hij niet heul broken, maar wel al meteen infinite etb/ltb met behoorlijk wat kaarten, onder andere Reassembling Skeleton. Heel coole kaart wel, ik vind hem wel gaaf gevonden en met bijvoorbeeld 1 extra equip cost zou hij al helemaal balanced zijn denk ik.

Veekeren met Pact of The Lotus
Deze kaart lijkt me ook goed gevonden, geïnspireerd op de befaamde (wel, vooral de Negation) pact cycle. Heel gaaf vind ik, ik heb er niet heel veel op aan te merken volgens mij . Misschien had je er een Sorcery/Instant van kunnen maken om hem ook beter te laten lijken op de pact cycle en het zo een klein beetje logischer te doen verwoorden, maar ik snap ook je beslissing om het niet te doen aangezien het dan wegbeweegt van de echte Lotus.

Gijsneus met White lotus
Een mana filterer, die nog steeds bijzonder broken is, zelfsal add hij er maar 2. Dat het 2 ipv 3 is vind ik wat wegbewegend bij het idee van een lotus, aangezien zij allemaal ergens een link met het getal 3 hebben. Maar dan zou het design van de kaart anders moeten, aangezien het dan plots een betere Black lotus zou worden. Maar het mana filter idee vind ik wel interessant, ik ben benieuwd of wizards ooit een vergelijkbare kaart (maar dan zonder ability 2) zou durven printen.

marcoboth met Prismatic Lotus
Dit is ook een hele interessante manier om de lotus te rebalancen, en mooi in de fifth dawn sfeer. Ik weet niet in hoeverre deze Play zou zien, aangezien het lastig is om vroeg veel kleuren te hebben (en iedereen speelt de lotus natuurlijk voor de T1 play), maar dingen als Deathrite Shaman zouden alleszins nog beter worden. Maar misschien onderschat ik de kaart, ik speel ook maar Pioneer en weet niets van Legacy enzo

Luctor met Sacred lotus
Deze kaart lijkt me, in tegenstelling tot Black lotus, een beetje underpowered. Regrowth effecten zijn er goedkoper en kunnen dan ook kaarten kiezen ipv at random. De drie levens maken daar niet echt voor op. Misschien dat je vanwege het powerlevel het Champions of Kamigawa setsymbool hebt gebruikt!
Maar het getal drie, waar de lotus om bekend staat, is wel erg goed in de kaart verwerkt en het is absoluut een origineel effect om aan een lotus te geven.

MitchDeBaas met Gathering Lotus
Heel origineel effect, misschien vaag geïnspireerd op Jeweled lotus? Ik ben erg benieuwd hoe deze misbruikt kan worden, er zit alleszins wat jank potential in. Ik mis, buiten de naam, wel een beetje een link met black lotus. Het lijkt zo niet helemaal in het rijtje van de andere lotus aftreksels van wizards te zitten. Heel fijne kaart in general!

bartist met Gravebloom lotus
Dit is een leuke kaart, en je moet door best wat hoepels gaan voordat je hem goed kan gebruiken. Ik weet niet of hij zo te zwak is, maar er zal vast wel een vaag deck te bouwen zijn met One with Nothing ( ) en deze kaart om de lotus zo snel mogelijk into play te krijgen. Heel interessant design! Wel je rarity vergeten, maar da's oké

AncientOne met Blood Lotus
Aha, leuk! Deze Kaart lijkt me gaaf in een [Gleeful demolition] deck, en synergized daar erg goed mee. Sowieso is 2 critters saccen een erg grote cost voor de meeste decks, waardoor dat deze eerder in een niche zou zitten en niet een staple zou worden in ieder format. Echter is de vraag of het die niche dan niet te veel pushed...
Een coole build moet ik zeggen, en interessant om over te speculeren. Je bent wel je rarity vergeten

dionytadema met Lotus root
Kudos voor de flavor text, ik ben zelf een behoorlijke fan van Asmoranomardicadaistinaculdacar, dus kan verwijzingen daarnaar ook wel waarderen. Verder ook een mooi design die meestal de grootste misbruiken waarvoor de lotus werd gespeeld kan vermijden. Al bij al een goede combinatie! Vergeet je rarity wel niet!

Eclavyrr met Lotus extract
Een hele interessante kaart, een beetje vergelijkbaar met AncientOne's Blood Lotus. Ook hier denk ik dat het de Lotus goed gebalanceerd maakt, maar dat je in het geval van een printrun bijvoorbeeld de Aristocrats niche misschien wat te veel pushed door een kaart als deze, waar het een lotus met upside is. Maar een waardige deelnemer, ik vind dit soort ontwerp heel interessant!

... Ziezo, allemaal gehad
Alle kaarten waren een plezier om kennis mee te maken en om over na te denken, en een aantal kaarten zouden zo in de volgende Masters set (of MH3 ) mee kunnen worden geprint. Maar welke drie waren het meest inspirerend, gebalanceerd, en fun? Hier de top 3 in een willekeurige volgorde:

Cobaltius met Lotus seed

BluezamX met Lotusclamp

Bartist met Gravebloom Lotus

En de winnaar is...

BluezamX met zijn Black Lotus meets Skullclamp design !

Proficiat, jij mag de volgende BYC hosten!
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
BluezamX
1 jaar geleden
Wat leuk, dankjewel! Ik ga goed over een onderwerp nadenken. En hij gaat niet infinite met Reassembling Skeleton e.d., want je moet het nontoken creature exilen
Lavinius
1 jaar geleden
Juist, dan is hij echt balanced. Over gelezen!
Eclavyrr
1 jaar geleden
gefeliciteerd!
Luctor
1 jaar geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar en bedankt voor het judgen.
Cobaltius
1 jaar geleden
Gefeliciteerd aan BluezamX. Ben zelf erg blij met top 3.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 39 posts
  • Laatste post Cobaltius 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Lavinius 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1181575333
0.017 seconds for 50 queries (155.09kb)
0.0421 seconds to render