Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

indestructible En double strike

viper89
3 jaren geleden
Hey,

Even een vraagje, ik ben pas weer begonnen maar weet even niet meer wat er in deze situatie gebeurd:
Mijn tegenstander heeft een creature met indestructible en double strike en ik gewoon een creature ik val aan hij heeft double strike hij begint ik leef nog ik sla hem dood maar hij heeft indestructible mag hij dan nog een keer slaan door zijn double strike of heb ik hem “gedood” en hij leeft nog maar de aanval is klaar ?

Mvg Danny
axlar
3 jaren geleden
Je slaat het beestje niet dood. Eerst wordt first strike damage gedaan. de creature van je tegenstanderd doet jouw beestje pijn.
daarna wordt regular damage gedaan. dan doen beide beestjes elkaar pijn (tegelijkertijd).. zijn beestje blijft altijd leven, want het heeft indestructible en combat damage doet zo'n beestje geen pijn.
Timebug
3 jaren geleden
De "normal damage" wordt door alle beestjes tegelijk gedaan. Dus ja, hij slaat een 2e keer als de first strike damage jouw beestje niet dood gemaakt heeft.

Zijn beestje blijft niet altijd leven axlar.
Tainted Strike (wither werkt ook)
axlar
3 jaren geleden
Quote:
38 minuten geleden
Zijn beestje blijft niet altijd leven axlar.
Tainted Strike (wither werkt ook)
dat zat niet in de omschreven casus
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Hey,

Even een vraagje, ik ben pas weer begonnen maar weet even niet meer wat er in deze situatie gebeurd:
Mijn tegenstander heeft een creature met indestructible en double strike en ik gewoon een creature ik val aan hij heeft double strike hij begint ik leef nog ik sla hem dood maar hij heeft indestructible mag hij dan nog een keer slaan door zijn double strike of heb ik hem “gedood” en hij leeft nog maar de aanval is klaar ?

Mvg Danny
Ik denk dat de antwoorden hierboven wel duidelijk waren, maar ik wilde het toch nog even goed uitleggen voor de zekerheid. En als je nog vragen hebt, of iets nog niet duidelijk is, vraag dan gewoon verder!

Stel jij hebt een 5/5, en je tegenstander een 2/2 Indestructible Double Strike creature. Jij valt aan, en je tegenstander blockt. Dan gaan we damage doen. Eerst doet de 2/2 zijn first strike damage op de 5/5. Die overleeft, dus nu gaan we gewone damage doen. De 2/2 krijgt 5 damage, en de 5/5 nogmaals 2 damage. Nu hebben we een 2/2 met 5 damage, maar omdat hij Indestructible is, blijft hij gewoon leven. En de 5/5 blijft leven omdat die maar 4 damage heeft gedaan. Dat is het!

En stel dat het anders was geweest: jij hebt een 3/3 double strike creature, en je tegenstander een 2/2 indestructible. Dan doet jouw creature eerst 3 damage op de 2/2. Die blijft leven, want hij is indestructible. En dan doen we gewone damage en krijgt jouw 3/3 dan 2 damaage, en de 2/2 krijgt nogmaals 3 damage. En dan hebben we een 3/3 met 2 damage die dat overleeft, en een 2/2 met 6 damage die dat ook overleeft omdat hij indestructible is.

Is dat helder zo?
viper89
3 jaren geleden
Ahh ok top jongens , bedankt ! Helder!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post viper89 3 jaren geleden
  • Gemaakt door viper89 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1518433958
0.0101 seconds for 29 queries (35.02kb)
0.0323 seconds to render