Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander regel over hybrid mana

leondie
6 jaren geleden
Als ik een commander heb met mana, mag ik er dan een kaart in gooien die mana heeft of niet?
nederland439
6 jaren geleden
Nee, zodra er een ander kleur symbool opstaat dan de kleuren van je commander dan mag je die kaart niet spelen. Dit geldt niet alleen voor de casting cost maar ook voor abilitys die deze kaart heeft.
leondie
6 jaren geleden
Dank je wel.
n4ppy
6 jaren geleden
Dit geld ook voor de evt achterkant van een kaart bv Civilized Scholar maar een Polluted Delta mag wel want er staat island en nergens een
Magicfreak
6 jaren geleden
Quote:
8 uur geleden
Dit geld ook voor de evt achterkant van een kaart bv Civilized Scholar maar een Polluted Delta mag wel want er staat island en nergens een


Maar waarom zou Civilized Scholar in een mono blauw commanderdeck dan niet mogen? Daar staat toch ook nergens
 bijgewerkt door Magicfreak 6 jaren geleden
sibrand
6 jaren geleden
Aan de achterkant zit een klein rood cirkeltje, en dat telt ook voor de color identity.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Klopt. Dat cirkeltje betekent in dat geval "this is a red card", en deze telt inderdaad mee voor het bepalen welke kaarten je wel of niet mag spelen. Het symbool komt alleen voor op kaarten die geen mana cost hebben, op double-faced kaarten of mana kosten, zoals Dryad Arbor en Pact of Negation. Is relatief zeldzaam, dus maak je er niet enorm druk om .
Dordledum
6 jaren geleden
Follow-up vraagje. Mag je inneemt commanderdeck met Archangel Avacyn dan ook rode kaarten spelen?
Jeff
6 jaren geleden
Jazeker, dat mag.
nielsbap
6 jaren geleden
alleen extort is een uitzondering omdat hier de tweede kleur in de reminder tekst staat
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Extort is geen uitzondering, reminder tekst telt domweg niet mee .

De reden daarvoor is dat een kaart best gereprint kan worden zonder reminder tekst en verschillende versies van kaarten werken altijd hetzelfde, dus vandaar dat reminder tekst (de schuine tekst tussen haakjes) nooit meetelt.

Een erg mooi voorbeeld daarvan zijn Trinisphere en Trinisphere. De ene heeft een in de reminder tekst staan en de andere niet. Maar omdat reminder tekst niet meetelt, is de 'Sphere speelbaar in elk Commander deck, ook die zonder .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top
Customer 1950478121
0.014 seconds for 39 queries (120.63kb)
0.0367 seconds to render