Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[MMA] Modern Masters

marcoboth
12 jaren geleden

Wizards komt met een nieuw product voor Modern. Het is een alleenstaande set met allemaal reprints, dus geen enkele nieuwe kaart, van 8th Edition tot en met Alara Reborn. Doordat er enkele kaarten inzitten waarvan er eerder geen tokens in boosters zaten, zitten er wel wat nieuwe tokens bij.

Deze set is bedoeld om de toernooi speler meer aanbod van de Modern kaarten te geven. De set bestaat uit 229 kaarten en volgt de verdeling van andere sets (er zitten 15 mythics, 53 rares, 60 uncommons en 101 commons in), maar er zit een foil op de plaats van basic land. De set is draftbaar, maar is niet Extended of Standard legal.

Vanwege de doelgroep (spelers die al lang spelen en de kaarten voor toernooien willen) is de adviesprijs per booster $6.99. Een box bevat 24 in plaats van 36 boosters om de inkoop van een box voor winkels goedkoper te houden. Het is wel een gelimiteerd product, omdat dit de eerste keer is dat ze dit proberen.

Er zitten geen Modern banned kaarten in (zie de Banned en Restricted lijst), maar er is al één kaart bekend gemaakt: Tarmogoyf als mythic met een nieuwe art.

De set komt uit op 7 Juni 2013 (tussen de laatste RTR set en M14, zie de Release data pagina). Er zal geen Prerelease voor zijn.

In dit Wizards artikel wordt ook nog info gegeven.

Bron: Video announcement en MTGS en Wizards Announcement
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
MB070
12 jaren geleden
Cool, even wachten nog dan maar... Maar leuk dat er aandacht komt voor modern op zo'n manier. Misschien dat Tarmogoyf zo wat meer te betalen wordt.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Dat is het hele idee, dat Modern meer betaalbaar en toegankelijk wordt . Gaaf hoor, al zin om hiermee te draften .
kv83
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 21-10-2012 om 10:19
Dat is het hele idee, dat Modern meer betaalbaar en toegankelijk wordt . Gaaf hoor, al zin om hiermee te draften .

Volgens mij is het juist het idee om geld te cashen... $6.99 voor een booster vragen en Tarmogoyf als Mythic printen ipv Rare duidt wat mij betreft er alleen maar op dat dit ook het idee erachter is. Maybe heb ik het verkeerd en zit elke booster vol met dikke kaarten, maar ik gok dat het gewoon de 1-3-10 verdeling is die we kennen van normale boosters.

Tarmagoyf als Mythic printen in een grote set met een prijs die dubbel zo duur is als normaal zal iig niet de prijs van Tarmagoyf op een fatsoenlijk niveau tillen.

Edit: ... En geen fetchlands in de set. Tjeuj
 bijgewerkt door kv83 12 jaren geleden
marcoboth
12 jaren geleden
Zendikar is nog erg nieuw, daarom reprinten ze dat nog niet. Morgen komt er informatie in de daily arcana, al zal dat niet veel toevoegen. De prijs van de boosters is duurder, maar het niveau van de kaarten zou ook hoger moeten zijn. Aangezien we niet weten wat er in de set zit (op 1 kaart na), zullen we moeten afwachten of de prijs het wel waard is. Daarnaast is het maar de vraag hoe hoog de prijs hier wordt.
jorn
12 jaren geleden
Op de nieuwe Tarmogoyf is het beest in ieder geval beter te zien dan op de oude. Ik heb op de oude Tarmogoyf nog steeds niet kunnen ontdekken wat nou precies zijn hoofd is.
 bijgewerkt door jorn 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Natuurlijk is alles dat ze maken gebaseerd op het idee dat ze er geld mee willen verdienen, maar ik denk niet dat je zomaar moet aannemen dat ze product op de markt pleuren om maar even te cashen. Bedrijven denken ook echt wel in lange termijn he . Dit is een product dat ze geld oplevert, zeker, maar ook een product dat Modern een enorme boost kan geven, omdat nu in lokale spelersgroepen veel Modern staples gaan opduiken, waardoor spelers eerder denken "hey, ik kan wel Modern gaan spelen".
Thorvik
12 jaren geleden
kan leuk zijn in ieder geval in elke booster een foil me likes foils
mmmarkk01
12 jaren geleden
I like!
Xarian
12 jaren geleden
Damn. Weer een blok extra om te verzamelen

Kan ik alvast twee dozen reserveren?
Twigwalker
12 jaren geleden
Hier gaan SerraAngel22 en ik natuurlijk een keer mee Booster Battlen =) Of we het vaak gaan doen weet ik nog niet. Modern trekt mij niet zo en de hogere prijs maakt dan nogal uit.
magu
12 jaren geleden
Ik hoop dat ze hiermee ook eindelijk extended laten vallen ten gunste van modern als FNM formaat.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Extended is toch helemaal geen FNM formaat? Dat is toch altijd Standard of draft?
magu
12 jaren geleden
Die vergissing maken veel mensen:

To make it easier to participate, Friday Night Magic events are open to anyone and feature the Standard Constructed, Sealed Deck, Booster Draft, Block Constructed, Extended Constructed, or Two-Headed Giant (Standard or Sealed) formats.

https://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=events/magic/fnm
kv83
12 jaren geleden
Zucht. Nog een reden dat ik MM al jammer vindt:
Quote:
Modern Masters is releasing next year in our "alternate format" timeslot, previously occupied by Planechase, Commander, Archenemy. #MTGMM

Bassiuz
12 jaren geleden
Kijk, híer wil ik wel een doos van kopen.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
kv83 21-10-2012 om 19:02
Quote:
Modern Masters is releasing next year in our "alternate format" timeslot, previously occupied by Planechase, Commander, Archenemy. #MTGMM

Waarom is dat jammer? We hebben net Planechase gehad, Commander komt al in de plaats van de Premium Decks en Archenemy is niet zo boeiend.
kv83
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 21-10-2012 om 20:32
Quote:
kv83 21-10-2012 om 19:02
Quote:

Waarom is dat jammer? We hebben net Planechase gehad, Commander komt al in de plaats van de Premium Decks en Archenemy is niet zo boeiend.

Ik vind een multiplayer release in de zomer nou eenmal leuk
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Je kunt toch multiplayer Booster Battlen
Tuinkabouter
12 jaren geleden
Lijkt me leuk, minder onbetaalbare dingen in Modern, ik lust wel een playset Vendilion Clique, Noble Hierarch, Tarmogoyf en Thoughtseize.

En ik wil mijn 0/1 Pest tokens, 2/2 Spawn tokens en 2/2 Pincher tokens!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 366 posts
  • Laatste post Harakesh 11 jaren geleden
  • Gemaakt door marcoboth 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1526708277
0.0375 seconds for 46 queries (170.25kb)
0.0586 seconds to render