Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Wizards komt met een nieuw product voor Modern. Het is een alleenstaande set met allemaal reprints, dus geen enkele nieuwe kaart, van 8th Edition tot en met Alara Reborn. Doordat er enkele kaarten inzitten waarvan er eerder geen tokens in boosters zaten, zitten er wel wat nieuwe tokens bij.
Deze set is bedoeld om de toernooi speler meer aanbod van de Modern kaarten te geven. De set bestaat uit 229 kaarten en volgt de verdeling van andere sets (er zitten 15 mythics, 53 rares, 60 uncommons en 101 commons in), maar er zit een foil op de plaats van basic land. De set is draftbaar, maar is niet Extended of Standard legal.
Vanwege de doelgroep (spelers die al lang spelen en de kaarten voor toernooien willen) is de adviesprijs per booster $6.99. Een box bevat 24 in plaats van 36 boosters om de inkoop van een box voor winkels goedkoper te houden. Het is wel een gelimiteerd product, omdat dit de eerste keer is dat ze dit proberen.
MagnusMagicus 21-10-2012 om 10:19
Dat is het hele idee, dat Modern meer betaalbaar en toegankelijk wordt . Gaaf hoor, al zin om hiermee te draften .
Volgens mij is het juist het idee om geld te cashen... $6.99 voor een booster vragen en Tarmogoyf als Mythic printen ipv Rare duidt wat mij betreft er alleen maar op dat dit ook het idee erachter is. Maybe heb ik het verkeerd en zit elke booster vol met dikke kaarten, maar ik gok dat het gewoon de 1-3-10 verdeling is die we kennen van normale boosters.
Tarmagoyf als Mythic printen in een grote set met een prijs die dubbel zo duur is als normaal zal iig niet de prijs van Tarmagoyf op een fatsoenlijk niveau tillen.
Zendikar is nog erg nieuw, daarom reprinten ze dat nog niet. Morgen komt er informatie in de daily arcana, al zal dat niet veel toevoegen. De prijs van de boosters is duurder, maar het niveau van de kaarten zou ook hoger moeten zijn. Aangezien we niet weten wat er in de set zit (op 1 kaart na), zullen we moeten afwachten of de prijs het wel waard is. Daarnaast is het maar de vraag hoe hoog de prijs hier wordt.
Op de nieuwe Tarmogoyf is het beest in ieder geval beter te zien dan op de oude. Ik heb op de oude Tarmogoyf nog steeds niet kunnen ontdekken wat nou precies zijn hoofd is.
Natuurlijk is alles dat ze maken gebaseerd op het idee dat ze er geld mee willen verdienen, maar ik denk niet dat je zomaar moet aannemen dat ze product op de markt pleuren om maar even te cashen. Bedrijven denken ook echt wel in lange termijn he . Dit is een product dat ze geld oplevert, zeker, maar ook een product dat Modern een enorme boost kan geven, omdat nu in lokale spelersgroepen veel Modern staples gaan opduiken, waardoor spelers eerder denken "hey, ik kan wel Modern gaan spelen".
Hier gaan SerraAngel22 en ik natuurlijk een keer mee Booster Battlen =) Of we het vaak gaan doen weet ik nog niet. Modern trekt mij niet zo en de hogere prijs maakt dan nogal uit.
To make it easier to participate, Friday Night Magic events are open to anyone and feature the Standard Constructed, Sealed Deck, Booster Draft, Block Constructed, Extended Constructed, or Two-Headed Giant (Standard or Sealed) formats.