Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[AKH] Amonkhet

Skywise
8 jaren geleden
Zojuist aangekondigd, het nieuwe block NA Kaladesh: Amonkhet, een egyptische wereld. Met in de hoofdrol: Nicol Bolas!

The desert oasis of Amonkhet forges warriors. You have trained your entire life for a chance to face the Trials of the Five Gods and join the elite ranks of the Worthy. Using your strength, speed, and cunning, overcome deadly challenges and rise above the competition to claim an honored place in the Afterlife!

http://magic.wizards.com/en/content/amonkhet-info

Set Name: Amonkhet
Block: Amonkhet
Number of Cards: 264
Prerelease Events: April 22-23, 2017
Release Date: April 28, 2017
Launch Weekend: April 28-30, 2017
Game Day: May 19-21, 2017
Magic Online Prerelease Events: May 5, 2017
Magic Online Release Date: May 8, 2017
Pro Tour Date: May 12, 2017
Official Three-Letter Code: AKH
Twitter Hashtag: #MTGAKH
Languages Available: English, Chinese Simplified, Chinese Traditional, French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Russian, Spanish
MSRP: $3.99
 bijgewerkt door Skywise 8 jaren geleden
Reynaerd
8 jaren geleden
Trouwens, er staat ook op de wizards site dat deze plane wordt geregeerd door Nicol Bolas!

Ben benieuwd welke abilities hij dit keer heeft.
Skywise
8 jaren geleden
Hoewel er nog weinig info is moet ik dit block toch echt even een afwachten. Voelt vooralsnog erg aan als Theros 2.0, met goden en mythologie en dergelijke. En Theros vond ik persoonlijk niet zo geslaagd. Wel gaaf dat Bolas weer ten tonele verschijnt
Flappie1
8 jaren geleden
Nou ik vind dit interessanter dan theros.... theros had griekse mythologie... deze krijgt als het daarom draait egypthische.... naar mijn idee een veel interessantere maar goed het duurt nog lang.
derooy89
8 jaren geleden
Baas B is terug! Al heil bolas!! Nou al een geweldige set!
thewoodcutter
8 jaren geleden
Gisteren op reddit nog een leuke grap over deze set titel gelezen:

...this set name is what someone would say if they are out clubbing while taking horse tranquilizers. Picture a scene at a club: Guy 1: Yer eyes are like saucers! What ye takin'? Guy 2: Am on ket!" (I'm on Ketamine)

reddit
kolonelnick
8 jaren geleden
als eerste, die grap is echt heel slecht XD

als tweede ik had een tijdje terug een byc een egyptisch thema dus heel erg vet om te zien dat het idee nu echt werkelijkheid wordt.

en als derde.. kijk eens naar de art van Vengeful Pharaoh die kroon doet me denken aan de hoorns van bolas. was dit een sneak peak?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Dat was 4 jaar geleden...dat lijkt me erg veel. Maar zou wel erg cool zijn anders
Dordledum
8 jaren geleden
Die staf ook trouwens, lijkt me geen toeval.
Jan
8 jaren geleden
Quote:
thewoodcutter 01-09-2016 om 09:26
Gisteren op reddit nog een leuke grap over deze set titel gelezen:

...this set name is what someone would say if they are out clubbing while taking horse tranquilizers. Picture a scene at a club: Guy 1: Yer eyes are like saucers! What ye takin'? Guy 2: Am on ket!" (I'm on Ketamine)

reddit

Ik denk dat de inspiratie voor deze naam eerder in de klassieke Egyptische mythologie / religie gezocht moet worden. Amon was een oergod voor de oude Egyptenaren. Waar -khet op geïnspireerd is weet ik niet, maar als je naar namen uit het Egyptische pantheon kijkt zie je dat -et een veelvoorkomende uitgang is, dus het heeft in ieder geval een passende klank.
Jeff
8 jaren geleden
Volgens mij zochten ze een excuus om een monnikenhoed als equipment te maken: A monk hat!
(reddit)

bijgewerkt door Jeff 8 jaren geleden
Raffanelly
8 jaren geleden
Devotion weer terug als mechanic?
n4ppy
8 jaren geleden
AMUN. . A god who's cult center was the temple of Amun at Karnak. He was considered to be king of all the gods and the the creator of all things.
KHET. . This is a flame or fire. Fire was embodied in the sun and in its symbol the uraeus which spit fire. Fire also plays a part in the Egyptian concept of the underworld. There is one terrifying aspect of the underworld which is similar to the christians concept of hell. Most egyptians would like to avoid this place with its fiery lakes and rivers that are inhabited by fire demons.

Kortom de god van de fire demon world

http://www.egyptartsite.com/glossary.html
kolonelnick
8 jaren geleden
Ik hoorde dat razaketh, liliana's derde demon, ook huist op amonkhet. b-man en een grote dikke demon op dezelfde plane, dat kan niet goed gaan toch?
Reynaerd
8 jaren geleden
Waar Bolas is gebeuren rare dingen al.
En war kan er nou mis gaan met een machtige demon?
Waus
8 jaren geleden
Zo te zien op de art is Nicol Bolas erg groot, kijk op de achtergrond zijn horns.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Er bestaat zoiets als een standbeeld he . Hij is het ook niet zelf op Pools of Becoming hoor .
Skywise
8 jaren geleden
We hebben officieel bevestiging over nieuwe goden via het Spaanse Twitterkanaal van Wizards: https://twitter.com/wizards_magicES/status/771016620143587328

Vrij vertaald: "Yes, Amonkhet will have gods, but new ones, since the plane is Egyptian"
Waus
8 jaren geleden
Ik vermoed ook dat deze set ook weer 3 color multicolor zal bevatten. En dat de goden dan ook 3 kleuren zijn.
RadioDragon
8 jaren geleden
Ik hoop het. Ik ben dol op multicoloured, en er zijn er al een hele tijd geen geweest
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1513838031
0.0579 seconds for 49 queries (186.46kb)
0.0915 seconds to render