Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Tips gevraagd voor "Depletion Lands" deck

Lokkij
11 jaren geleden
Hallo allemaal,

Ik zag laatst toen ik op zoek was naar interessante landjes de "Depletion Lands" van Mercadian Masques (zoals Sandstone Needle). Deze landjes vond ik wel heel erg cool (ze produceren 2 gekleurde mana!), dus ik heb geprobeerd om er een deck omheen te bedenken:
[d]13982[/d]
Het draait erom veel mana te produceren met de depletion lands, en het nadeel van die landjes te compenseren met Proliferate kaarten.

Nu is dit gewoon nog maar een grof concept, en kan dit deck waarschijnlijk nog behoorlijk verbeterd worden. Daarom vraag ik jullie om hulp: hebben jullie nog goede toevoegingen of aanpassingen?
Het doel is alleen wel om het erg goedkoop te houden: liefst kaarten van onder de 1 euro, al zijn een paar duurdere natuurlijk prima

Nu moet ik er trouwens wel bij zeggen dat mijn speelgroep écht casual is, dus niemand heeft een bijzonder sterk deck. Daarom is het ook niet zo erg als dit deck niet zo heel sterk is; waarschijnlijk overleeft het wel

Alvast bedankt voor jullie tips en suggesties!
Green14
11 jaren geleden
De kaart is iets duurder dan 1 euro maar zorgt er wel voor dat je de landjes gelijk kan tappen: Amulet of Vigor. En Misschien dat je wat bounce landjes (zoals Gruul Turf) in wilt doen zodat je zeker weet dat je ze nog kan gebruiken als je geen Proliferate effects heb.
 bijgewerkt door Green14 4 jaren geleden
Lokkij
11 jaren geleden
Ik had nog niet aan Amulet of Vigor gedacht, dat zal het heel wat sneller maken! Wel wat aan de prijzige kant (vooral omdat het eigenlijk alleen goed werkt als je er drie of vier van hebt).
Het enige probleem is dan wel dat je een landje moet tappen om hem te casten, dus dan verspil je mogelijk een beetje mana. Maar wat een nog veel belangrijker nadeel is: dan heb een landje met nog maar 1 counter, en die kan ik dan moeilijk weer bijvullen met Proliferate.

De bouncelands zouden wel goed kunnen zijn, vooral om het eerdergenoemde probleem op te lossen Het enige probleem met die landjes zou zijn dat ze je deck nogal langzaam maken, maar met een Amulet of Vigor is dat ook weer opgelost

Het enige probleem is nog dat ik moet uitvogelen welke kaarten ik moet vervangen: ik wil niet teveel bouncelands erin hebben, want dan heb je niet meer genoeg depletion lands.
 bijgewerkt door Lokkij 4 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Je zou Simian Spirit Guide en Elvish Spirit Guide kunnen spelen om mana te maken zonder landen te tappen voor de Amulet. En Ruin Ghost kan je landen laten resetten .
Lokkij
11 jaren geleden
Hmm, die zijn allebei ook wel interessant. Ik zal er even wat statistieken op loslaten, want het zou wel kunnen dat het deck te afhankelijk wordt van de hand die je pakt, en eigenlijk alleen maar om het met Amulet of Vigor een beurt sneller te maken.

Ruin Ghost kan ook wel goed zijn, maar het nadeel is weer dat je bij de activatie moet betalen, en dat dat niet betaald kan worden met een landje met nog maar 1 counter.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Je zou ook kaarten als Chromatic Lantern en Joiner Adept kunnen spelen, zodat je de landen ook kunt tappen voor 1 mana zonder een counter kwijt te raken.
Lokkij
11 jaren geleden
Chromatic Lantern zou in dit deck denk ik niet zo veel nut hebben; je hervult toch de hele tijd je depletion lands, dus in principe is het niet nodig. Ik zal het wel in m'n achterhoofd houden, voor het geval het toch nodig is.

Ik heb er voor nu in elk geval de 4x Amulet of Vigor ingestopt, aangezien het er toch wel erg snel van wordt (een turn 3 Inferno Titan bijvoorbeeld). Ik ben er alleen nog niet helemaal van overtuigd, aangezien je er na de eerste niks meer aan hebt in dit deck, en het na 4 beurten ook niet meer leuk is om 'm te pakken. Het kost ook ~8 euro voor een playset, wat ook meespeelt
Ik heb ook Feudkiller's Verdict eruit gehaald, net als Steel Wall, om er wat agressievere creatures in te kunnen doen: 4x Thrummingbird, lekker veel Proliferate Ook 2x Triskelion toegevoegd, aangezien die waarschijnlijk snel zal groeien.

Ik zoek nog wel een manier om het deck wat consistenter te maken, het hangt nu namelijk wel heel erg van je hand af of je ook daadwerkelijk die turn 3 Inferno Titan kunt droppen.
Het zou ook handig zijn om nog een paar grote kaarten erin te doen die nut hebben tegen een deck vol Murder en Doom Blade.

In elk geval heb ik tot nu toe behoorlijk wat aan jullie hulp gehad, het is nu al een veel sterker deck, en niet eens zo veel duurder
 bijgewerkt door Lokkij 4 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Is Inexorable Tide een optie? Elke spell die je cast vult je landjes weer aan.
Wschaik
11 jaren geleden
Werken [k]Primal Vigor[/k] en Doubling Season hierbij?
Of tellen die counters niet op die manier?
 bijgewerkt door Wschaik 4 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Counters werken op die manier. Dat werkt.
LeKrutes
11 jaren geleden
Ik zit ook al poosje met zoon soort deck in mijn hoofd. Succes. Heb reactie achtergelaten bij je deck.
Lokkij
11 jaren geleden
Inexorable Tide is zeker een goede toevoeging, dan raken je landjes nooit op. Die gaat er in! Doubling Season zou natuurlijk leuk zijn, maar €100 voor een playset is me toch net wat te prijzig
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post Lokkij 11 jaren geleden
  • Gemaakt door Lokkij 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1451275809
0.0094 seconds for 34 queries (73.42kb)
0.0308 seconds to render