Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Een tijdje niets meer gepost maar eindelijk weer eens wat tijd gevonden voor Magic.
Van commander voorlopig even overgestapt op casual modern. Ik zeg casual omdat
ik niet de illusie heb zomaar een tier 1 deck te bouwen (wil niet zeggen dat ik er niet
voor ga natuurlijk).
Dan nu de reden voor deze post:
De belofte van een toolbox deck via de Entomb ability van de goblin en de chief
die alle artifacts betaalbaar maakt lijkt te cute maar ik heb nog geen reden kunnen bedenken
waarom dit niet zou kunnen werken. De beperking van onze goblin wannabe Goblin Welder
kunnen we volgens mij opvangen met Myr Retriever.
Ik zou kunnen wachten tot ik hier een decklijst bij kan zetten maar dan zou ik me beperken tot mijn
eigen creativitiet en tegelijkertijd die van jullie beinvloeden. Dit is geen luiheid maar simpelweg
hoever ik nu ben. Terwijl ik zelf verder werk zou ik daarom graag ideeen uit de communitie horen.
Een aantal ‘notes’:
-Ondanks een uitgebreide zoektocht heb ik een dergelijke aanzet nog niet kunnen vinden.
mocht iemand me toch voor zijn geweest hoor ik het graag.
-budget is geen issue
-ik post uiteraard een update als ik wat verder ben (wellicht met jullie hulp)
Zeker een optie, wellicht redundancy voor chief engineer. Mijn probleem is dat ik nog geen idee heb waar ik er precies mee heen wil wat betreft wincon. Tips?
Misschien kan je kaarten als Mishra's Bauble terug halen met de engineer. Of de sword of the meek combo. Zodat je de stukken kan opzoeken. Voor convoke moet je creatures hebben Kuldotha Rebirth mogelijk een optie. Direct ook een artifact om terug te halen. Mogelijke targets voor trash zijn. Wurmcoil Engine, Meteor Golem, Combustible Gearhulk.
Ook een berg silver bullets kan natuurlijk ook. Een soort Birthing pod idee.
De Combustible Gearhulk vind ik echt de coolste suggestie en moedigt
hoge cmc silver (letterlijk want artifact) bullets aan. Uitdaging is hoe te zorgen
dat beide keuzes een 1-shot kill tot gevolg hebben...
Top deck manipulatie kan wellicht helpen.....
Ik ga hier eens even over Brainstormen en zal vanavond nog wat gedachtes posten.
Uiteraard wordt je input wederom op prijs gesteld!
Ok daar gaan we.....(spoiler alert, random rambling ahead)
De synergie tussen beide engineers (Goblin Engineer/Chief Engineer)
is interessant maar gaat geen games winnen, het zijn enablers. maar van wat? (dank voor je idee LeKrutes):
Niet bedoelt als enige wincon maar geweldige flavor en gedeeltelijk representatief voor overige silver bullets.
aantal
-geen 4-off. Simpelweg te ‘clunky’ om meerdere keren (of eigenlijk zelfs 1x) in je openingshand te hebben.
Zeker ook gezien je niet volledig afhankelijk wilt zijn van 1 kaart die op zijn beurt baat heeft bij hoge cmc.
“tutors” Afhankelijk van de manier deze in play te krijgen naar hand, topdeck of graveyard
-Fabricate. Vind ieder artifact maar afhankelijk van de nog te bedenken lijst wellicht te vervangen door Treasure Mage
(kan wellicht bijdragen aan convoke)
-Index of Contingency Plan. De laatste is beter maar wellicht lastig in de curve/hoe te combineren met:
-Faithless Looting simpelweg een geweldige filter kaart (voedt hand en of graveyard)
-Crystal Ball (niet geweldig maar repeatable en) in het spel te brengen met:
-Goblin Engineer cool maar massive removal target (heeft tenzij gecountered nog steeds een tutor functie)
To be continued (zal morgen deze post aanvullen/decklijst updaten)
Hoi, die-hard Blue Steel speler hier; ik geloof dat er in de Blue Steel hoek ook wat inspiratie te halen valt!
Blue Steel is een deck dat door middel van een combinatie van Etherium Sculptor en Chief Engineer/Grand Architect zo snel mogelijk zo groot mogelijke artifact creatures wil droppen. Denk aan payoffs als Wurmcoil Engine, Traxos, Scourge of Kroog, Lodestone Golem, maar ook Walking Ballista.
Die Ballista kun je tutoren met je Goblin en evt terughalen met je Myr. Je zou een aantal Basilisk Collars in kunnen boarden (ook tutorbaar en recursive met de Goblin!) die equippen op je Ballista, waardoor ie een eindeloze removal machine wordt!
Onwijs bedankt voor je input.
Ik ben in mijn zoektocht al meerdere keren tegen blue steel aangelopen en ik denk dat ik er zeker waardevolle info uit te halen valt. Weer wat om vanavond naar te kijken. Update volgt en input en support blijft natuurlijk super welkom.
Hmm wist dat erover gesproken werd maar met de ban van Bridge from Below zag ik de noodzaak
niet echt meer. Daar werd juist aangehaald dat de dominantie van Hogaak, Arisen Necropolis niet
het gevolg was van een looting effect. Nevertheless bedankt voor de tip.....
Na de faithless looting aankondiging. On and upwards (zou ook de graveyard hate in de meta moeten doen afnemen)
Casting Combustible Gearhulk
-magical Christmas land kan een turn 2 gearhulk genereren maar vraagt zelfs dan teveel ‘build around’
-hardcasting voor 6 mana is niet onmogelijk maar te laat
-turn 3 Goblin Engineer/Trash for Treasure kan maar dringt de vraag op waarom niet Blightsteel Colossus (met turn 1 Torch Courier)
(Goed om op te merken dat gearhulk waarde heeft door zijn ETB effect niet door zijn presence)
-turn 3 Chief Engineer kan ook.
Conclusie: turn 3 met een Index om je topdeck voor te bereiden kan maar vraagt een sub optimale build
(En index terwijl je Contingency Plan wilt spelen)
De finish met Combustible Gearhulk lijkt me nog steeds geweldig wat betreft flavor maar voldoet duidelijk
niet als main plan.
Eens bedenken wat er nog meer voor degenerate plays mogelijk zijn.....