Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hulp nodig met 3 kleuren deck

Yefferz13
2 maanden geleden
Hallo Allemaal,

Wij spelen thuis regelmatig Magic met z’n 3e en dus ook vrijwel altijd 1vs1vs1 . 2 van ons zijn veel later begonnen en hebben dus ook veel minder kaarten/decks en/of vaak mogelijkheden dan van wie we het geleerd hebben. Eigenlijk spelen we met alle kaarten gewoon via de regels natuurlijk alleen volgen we de ban list niet. Nu kom ik zelf niet echt voorruit omdat ik altijd terug blijf vallen naar de eerste kleuren waarmee ik ben begonnen..

Ik heb nu 4 Decks waarvan
2x
1x
1x

Ik wil eigenlijk eens iets anders maar heb geen flauw idee waarmee ik zou moeten beginnen.. iemand misschien tips of een leuk deck voor me ?

Alvast bedankt, ik zal mijn decks nog maken op BoM en ze later hier aan toevoegen!
nielsvd
2 maanden geleden
Misschien kan je iets meer vertellen. Spelen jullie voor Commander, standard of 60 kaarten casual? Spee
Je graag creature based decks, combo of spellslinger? Zijn er dingen die je helemaal niet leuk vindt in magic?
thegeertfiles
2 maanden geleden
Ik heb even op je BOM spot gekeken waar de 4 casual decks op staan. Wat mij meteen opviel was dat deze decks meer dan 60 kaarten hebben. Breng dit terug naar het minimum van 60 kaarten zodat je deck consistenter wordt omdat de kans groter wordt dat je je beste kaarten trekt. Voor een deck van 60 kaarten met de mana costen die je speelt zou ik 24 land spelen zodat je in de late game genoeg landjes hebt om de hoge mana cost kaarten te spelen. Als je meer dan 60 kaarten speelt moet je land aantal procentueel mee stijgen.

En dan de andere kleuren. Elke kleur heeft wel een specifieke betekenis maar elke kleur heeft ook de mogelijkheid om daarvan af te wijken.
Zo is blauw bekend om zijn vele card draw, counterspells en de controle houden over het spel. Maar je kan in blauw ook gewoon merfolk spelen en agressief spelen met veel creatures.
Groen is meestal grote veel mana hebben en grote dingen spelen maar je kan ook gewoon breed gaan een veel elfjes spelen.
Zwart is de kleur van de vernietiging. Sloop de creatures van je tegenstander en laat je tegenstanders kaarten discarden. Maar ook hier kan je ervoor kiezen om gewoon lekker een tribe te spelen zoals vampires.

Maar het klinkt alsof je nog een redelijke beginner bent en geen idee hebt wat er allemaal te spelen is en wat je überhaupt leuk vindt. Daarom adviseer ik om eerst gewoon lekker te beginnen met kant en klare decks die lekker spelen om zo er een beetje achter te komen wat je leuk vindt.

Zo kan je 1 van deze agro decks kopen:

Of 1 van deze midrange decks:

Of wellicht 1 van deze control decks:

Kies er 1 of 2 die je aanspreken en ga daar lekker mee spelen om wat meer thuis te raken in de andere kleuren.
Yefferz13
2 maanden geleden
nielsvd Dankjewel voor je reactie,

we spelen niet perse in een bepaald format. Onze stiefvader heeft dit altijd gespeelt en m'n zus en mij hierin geïntroduceerd.
vanuit hier hebben we wat decks gemaakt waarmee me spelen om de meeste dingen zo te leren voordat we ook echt naar de officiële formats gaan. hierna willen we bijvoorbeeld doorgaan met een commander deck en zo steeds uitbreiden ect.

we spelen zelf nu allemaal met decks van +/- 70 cards.

Zelf vind ik dingen zoals life lifelink en vermenigvuldigers tot nu toe het leukste (ook omdat ik alleen met deze kleuren gespeeld heb)
m'n zus bijvoorbeeld heeft en blauw zwart deck waarmee vooral millen, scry, survail ect van toepassing is dit vind ik zelf de minst leuke.
Yefferz13
2 maanden geleden
thegeertfiles dankjewel voor de reactie,

ik heb een tijdje terug Commander Deck Commander Legends: Battle for Baldur's Gate - Draconic Dissent aangeschaft.
om zo te kijken. Alle decks die ik zelf nu gemaakt hebt komen uit allemaal kant en klare/plansewalker decks en nog wat losse bijgekochte kaarten omdat ik met de kant en klare decks vrijwel geen kans maakte tegen hun.

wil nu eigenlijk juist een 3 kleuren deck maken zodat ik juist ook andere kleuren ga gebruiken. zelf vind ik lifelink, en token decks zoals goblins er leuk. het minst leuke vind ik Millen, scry en uit de graveyard spelen.
piano
2 maanden geleden
Voor een 3-kleuren-deck ontkomt je helaas niet aan manafix. Doorgaans is dat in de vorm van meer land, en meer land betekent minder kaarten, dus je non-land kaarten of combo's moeten weer iets sterker zijn om dat te compenseren.

Manafix kan ik via landjes, tutor (opzoeken), landfall, card draw, mana dork/rock, hybrid mana cards, etc. Vaak is het een combinatie van en moet je behoorlijk wat playtesten om het goed te krijgen.

Vergeet vooral dat je kaarten met 3 mana symbolen (bijvoorbeeld of betrouwbaar kunt neerleggen in beurt 3.
Dus als je zo'n kaart in je deck stopt, ga er dan vanuit dat je die pas op zijn vroegst in beurt 5-6 zal (en uberhaupt kunt) spelen.

Stel je gaat helemaal zelf iets samenstellen, dan kan ik aanraden deze links te lezen/bestuderen:
 bijgewerkt door piano 2 maanden geleden
thegeertfiles
2 maanden geleden
Oke dus het idee is om Commander te gaan spelen. Dan is het met name interessant om een Commander deck te kopen. Maar wellicht moet je een beetje loslaten dat je echt een deck wil met iets van lifelink of tokens. is meer een graveyard, mill, ramp, sterke kaarten strategie en dit wil je nou net niet. Ik zou eerder een Commander deck uitzoeken met iets wat je leuk lijkt. En een Commander deck bouwen vanaf nul als je nog niet zoveel ervaring en kaarten hebt adviseer ik niet.

Er is wel een precon die mogelijk interessant is:

Maar verder zou ik gewoon lekker iets uitzoeken wat je leuk lijkt. Misschien is iets van dit iets:

Wel even de commander vervangen met een Jetmir, Nexus of Revels.

Kijk gewoon bij alle Commander decks en kies er 1 uit die je aanspreekt (wellicht met 1 of 2 van die kleuren die je nog niet veel speelt) i.p.v. dat je geforceerd iets gaat spelen wat je niet heel leuk lijkt maar wel de 3 kleuren is.
TheRobinros
2 maanden geleden
Mijn kleine plasje hierover: Ik denk dat het een veel nuttiger is om jezelf de vraag te stellen "Welke kaarten vind ik leuk?" in plaats van jezelf te beperken tot een bepaalde kleurencombinatie en te forceren dat je die speelt. Je kan met iedere kleurencombinatie alle kanten op die je wil, het ligt echt aan de individuele kaarten hoe je deck uiteindelijk speelt. Als je geen ervaring hebt met het beantwoorden van die vraag, zou ik gewoon een random precon buiten je comfortzone kiezen en die grijs spelen totdat je de play patterns onder de knie hebt, en je een beter beeld hebt welke kaarten je aanspreken en waarom, en welke nou juist niet en waarom niet
nielsvd
2 maanden geleden
Helemaal eens met wat TheRobinros zegt. Lekker gaan spelen en ontdekken wat je leuk vindt is het beste. In de thema die je noemt zou kunnen denken aan een wit / groen / zwart life gain deck, bijvoorbeeld met food tokens dat is best geinig denk ik.

Tokens kan je letterlijk in elke kleur spelen. Er zijn leuke opties in in rood / wit / blauw, blauw / wit / zwart en rood / wit / groen. Maar eigenlijk wel in elke kleuren combi denk ik. Misschien kan je meer focus aan brengen door te kiezen voor veel kleine tokens of wat tokens van grotere beestjes.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 9 posts
  • Laatste post nielsvd 2 maanden geleden
  • Gemaakt door Yefferz13 2 maanden geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1525840205
0.0109 seconds for 31 queries (81kb)
0.1371 seconds to render