Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Vanilla Power/Toughness Combinaties

MagnusMagicus
13 jaren geleden
Weet je, soms bedenk je je iets en dat blijft maar malen...dus ga je het uitzoeken zodat je het uit je kop kunt zetten .

Wat ik had bedacht is "Met welke power/toughness combinaties bestaan er allemaal met vanilla creatures?".

Een vanilla creature is een creature zonder abilities. Helemaal niks. Geen Flying, niks. Alleen flavortekst eventueel .

Het was niet mijn intentie om alle creatures te noemen, maar wel een paar voorbeelden per combinatie. Nut? Weinig . Leuk? Tuurlijk! .

Daar gaan we!

0/0: Geen. Niet onlogisch . Er is wel Little Girl die beide onder de 1 heeft, maar ik hou het even bij non-silverbordered.

0/1: De Kobolds, bv. Kobolds of Kher Keep.

0/2: Geen

0/3: Phyrexian Walker en Valiant Guard

0/4: Kraken Hatchling

1/1: Tien stuks, en elke kleur heeft er wel eentje. Mons's Goblin Raiders, Muck Rats, Willow Elf, Merfolk of the Pearl Trident, Eager Cadet en Memnite, om er een paar te noemen.

1/2: Negen stuks. Waarbij opvalt dat Squire net zo sterk is als een Sanctuary Cat, maar wel 2x zo duur

1/3: Vier, en allemaal blauw! Lumengrid Warden, Maritime Guard, Straw Soldiers en Talas Merchant.

1/4: Vijf stuks, o.a. Femeref Scouts en Plated Seastrider.

1/5: Grizzled Leotau en Loxodon Wayfarer

1/6: Fortress Crab (dus pas heel recentelijk ingevuld)

1/7: Kami of Old Stone

2/1: Veertien stuks, allemaal 1 of 2 mana. Alpha Myr en Elite Vanguard bv.

2/2: Maar liefst 21 stuks! 7 groen, 6 wit, 4 rood, 3 zwart, 1 kleurloos en 0 blauw! Varierend van 1 tot 3 mana, bv. Isamaru, Hound of Konda en Raging Bull.

2/3: Elf exemplaren, van Hurloon Minotaur tot Armored Warhorse.

2/4: Amphin Cutthroat, Foot Soldiers en Pillarfield Ox.

2/5: Slechts eentje, Armored Cancrix.

2/6: Catacomb Slug.

2/7: Geen

2/8: Geen

2/9: Geen

2/10: Last but not least: Indomitable Ancients.

3/1: Helemaal in z'n uppie is daar Blade of the Sixth Pride

3/2: Acht units, geen blauw en wit te bekennen! O.a. Goblin Roughrider en Warpath Ghoul.

3/3: 18 kaarten met deze combinatie, en geen enkele zwart. Verder valt op dat ze bijna allemaal 4 mana kosten, alleen de groen zijn allemaal 3 mana (en Watchwolf zelfs maar 2 mana). O.a. Centaur Courser en Russet Wolves.

3/4: Drie stuks, te weten Highland Giant, Rowan Treefolk en Southern Elephant.

3/5: Vier in deze categorie, namelijk Ironroot Treefolk, Nema Siltlurker, Siege Mastodon en Thraben Purebloods.

3/6: Dit is het terrein van groen. Old Ghastbark is stiekem ook nog wel wit, maar de andere 3 zijn mono-.

3/7: Pheres-Band Centaurs

4/1: Eentje, beter bekend van deze art: Elvish Ranger

4/2: Het domein van de Kakkerlak, hagedissen, horror en de olifant, oftewel Giant Cockroach, Lizard Warrior en Viashino Warrior, Nether Horror en Loxodon Convert.

4/3: Zeven stuks, waaronder Golden Bear en Lowland Giant. Het valt op dat alle rode en groene creatures 4 mana kosten en alle zwarte 5 mana.

4/4: Zeven stuks ook, die allemaal 5 mana kosten, behalve Rhox Brute. Dit is het domein van , behalve Tobias Andrion.

4/5: Zes kaarten, die allemaal 5 mana kosten, behalve Leatherback Baloth.

4/6: "The foot stone is connected to the Obsianus Golem." Dat zingt hij in z'n eentje.

4/7: "Remember Sir Shandlar of Eberyn! Remember and stand alone!"

5/1: Blijkbaar moet je zwart en ondood zijn voor deze combinatie, of een heel zieke ogre...Dross Crocodile, Rotting Fensnake, Skeletal Crocodile en Incurable Ogre.

5/2: Hey, helemaal niks!

5/3: Frost Ogre, Kasimir the Lone Wolf en Mass of Ghouls.

5/4: Vijf kaarten, waarbij Woolly Thoctar de enige is die minder dan 5 mana kost.

5/5: Vijf kaarten, heel mooi! Hollowhenge Beast is de nieuwste, Jedit Ojanen de duurste.

5/6: Vastwood Gorger heeft blijkbaar alle andere 5/6 vanilla's opgegeten...

5/7: Hexplate Golem is, net zoals z'n art, in z'n uppie.

6/1: Scoria Elemental, that's all folks!

6/2: Voorzichtig! Anders breek je de enige 6/2, namelijk Glass Golem.

6/3: Sinds Visions de enige echte Panther Warriors.

6/4: Hier is het gezelliger. Zeven kaarten, varierend van Sivitri Scarzam en Craw Wurm tot Streetbreaker Wurm.

6/5: Tot Scars was dit het domein van Legends. Nu is er naast Barktooth Warbeard en Jerrard of the Closed Fist ook Alpha Tyrranax.

6/6: Lange tijd waren hier Trained Orgg en Vizzerdrix aan het knokken, maar nu doet Kindercatch graag mee.

6/7: Axebane Stag

7/1: Geen

7/2: Geen

7/3: Geen

7/4: Lady Orca

7/5: Geen!

7/6: Scaled Wurm en Loamdragger Giant sitting in a tree, K-I-S...etc

7/7: Enormous Baloth en Vorstclaw

8/1: Geen

8/2: Geen

8/3: Geen

8/4: Geen

8/5: Whiptail Wurm heeft zijn vrienden weggejaagd.

8/6: Geen

8/7: Ook niets

8/8: Fusion Elemental en Quilled Slagwurm

Dat zijn ze! Genoeg ruimte dus voor Design om wat leuke vanilla's te ontwerpen
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden
Tamar
13 jaren geleden
Lol opzich wel grappig, gewoon heel veel creatures spelen wat mana ramp en wat creature removal. Iedereen kijken wat doet het deck wat is het idee xD. Shard Convergence is er wel leuk bij, gewoon 5 kleuren gaan xD.
MagnusMagicus
13 jaren geleden
En vergeet Muraganda Petroglyphs niet
robbertvanderkleij
13 jaren geleden
LoL Magnus, jij hebt tijd teveel XD.
Wel opvallend dat er een paar slots leeg zijn... 0/2 is blijkbaar te weinig voor 1 en teveel voor 0 mana...
Ook opvallend: de 3/4 slot komt louter uit starter sets... Geen 2/6 en 5/2 vind ik ook wel apart...
Whiptail Wurm was de allereerste magic kaart die in mijn handen kwam, leuk dat ie hier een eervolle vermelding krijgt...
GuidodB
13 jaren geleden
Tin Man
Artifact Creature - Ally
Some have a crowd of followers, we have him. He fills a slot.
0/2
MagnusMagicus
13 jaren geleden
Het was vrij snel gedaan hoor . Het spookte een keer in m'n hoofd toen ik een Wizards artikel las over dat ze een 'nieuwe' vanilla p/t hadden gemaakt die er nog niet was, en toen ging ik me afvragen welke er nu wel en niet waren .

En grappig dat je die Tin Man maakt. Want zelfs is eigenlijk al te duur voor een 0/2, als je Ornithopter mag geloven . Maar met een relevant creature type erbij wordt het al een stuk interessanter. Ik vind 'm in ieder geval beter dan Stonework Puma .
ebonpraetor
13 jaren geleden
Dan wordt het dus -1 mana voor die 0/2 Tin Man?
MagnusMagicus
13 jaren geleden
Nee, want het is een Ally . Dan is (in ieder geval voor Limited), een 2/2 creature ook goed genoeg .
Blasty
13 jaren geleden
ik zou toch als 5/2 de Blistering Barrier willen vermelden
MagnusMagicus
13 jaren geleden
Die heeft wel een ability, namelijk Defender .
ebonpraetor
13 jaren geleden
Maar die staat niet op de kaart... Vroeger had je immers geen 'defender' ability, maar gewoon muren en die konden nu eenmaal niet aanvallen.
Eervolle vermelding vanwege old times sake?
MagnusMagicus
13 jaren geleden
Sorry, maar dat kan ik niet over mijn judgehart verkrijgen . Oracle text is heilig, en daar heeft hij echt een ability. Sorry .
Blasty
12 jaren geleden
Is er een manier/kaart/combo waarmee je tactisch voordeel kan hebben met een berg Vanilla creatures op de Battlefield of in je Library?

Die vanilla beesies blijven door m'n hoofd spoken.
Vooral snelle rakkers zoals Watchwolf, Elite Vanguard en Woolly Thoctar.
Desnoods maak ik een fun deck
Jeff
12 jaren geleden
Volgens mij kom je momenteel niet veel verder dan Muraganda Petroglyphs, maar daar kun je best leuke decks mee bouwen volgens mij.
Blasty
12 jaren geleden
Ah kijk dat is geinig! Al moet ik dan wel m'n walging voor dat aparte design opzij zetten

Bedankt Jeff
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Meer is er ook niet op dat vlak volgens mij, of je moet specifiek naar anti-flying enzo gaan kijken.
Blasty
12 jaren geleden
Ohja, zoals Turn to Frog en Snakeform, en Humble.
Dat kan wel leuk worden hahaha XD

Goed idee Magnus
Eclavyrr
12 jaren geleden
gewoon Humility spelen
chaoticteddy
12 jaren geleden
Doet me een beetje denken aan die nieuwe versie van Shandalar (Manalink 2.0). Daar zat ook zo'n Challenge in dat je een deck met alleen maar vanilla beesten mocht vullen. Dat was niet zo'n pretje!
Blue
12 jaren geleden
Leuke lijst! Toch denk ik niet dat ik één van die creatures in een deck zou gebruiken (tenzij dat juist het doel is)...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1759852918
0.0118 seconds for 42 queries (236.62kb)
0.0365 seconds to render