Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Trivia

MagnusMagicus
12 jaren geleden
Zoals jullie wel eens hebben gezien, is er bij het kaartcommentaar een trivia vakje, waarin leuke weetjes over die kaart kunnen staan.

Nu ben ik laatst veel random weetjes aan het invoeren, maar ik ben ook een beetje begonnen om alle kaarten uit de Weatherlight Saga aan elkaar te praten. Het is niet mijn bedoeling het hele verhaal daar te vertellen, maar wel stukjes die op een aantal kaarten worden weergegeven en bij elkaar horen.

Mocht je dat leuk vinden om een beetje te lezen (ik ben nog lang niet klaar hoor ), check dan Skyship Weatherlight, dat is een mooie pagina om veel doorgelinkt te worden.

De trivabox daar is ook enorm groot. Dat gaat nog wel verbeterd worden, maar voor nu moeten we het er even mee doen .

De reden dat ik jullie erop wijs is dat als je interesse hebt in het verhaal, je daar je hart aan op kunt halen. En als tweede reden: ik hoor graag leuke trivia! Die mag je hier posten .

Let wel: ik hoef geen Weatherlight Saga trivia, want ik ben nog bezig met het toevoegen van trivia. En als je er eentje aanlevert, dan graag ook met bron.

Ik zal dan bij jullie posts wel aangeven of het een geschikte trivia is of niet, en waarom niet. Dank voor jullie hulp alvast om dit een nog gavere site te maken en veel plezier met trivia lezen .

Oh, en nog een leuke 'trivia': er wordt nog een optie gebouwd om random trivia voorbij te laten komen, voor als je je eens verveelt .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
Morph
12 jaren geleden
Ik ben gek op Trivia. Al ben ik er inderdaad nog niet achter waarom je sommige wel en sommige niet bij de kaart erbij schrijft.

Een serie die ik nog mis:
Goblin Warchief heeft een Mox Ruby om zijn hals
Krosan Warchief heeft een Mox Emerald om zijn hals
Undead Warchief heeft een Mox Jet om zjin hals
Daru Warchief heeft een Mox Pearl om zijn hals
Mistform Warchief heeft een Mox Sapphire om zijn hals

Magnus: zijn dat wel Moxen? Heb je daar een bron van? Het zouden ook Ruby Medallion en co kunnen zijn, maar ook die lijken net niet goed genoeg. Zijn het alleen maar "kettingen die een beetje de kleuren van een Mox hebben" of is het anders? . Hier wil ik graag iets van bevestiging van voor ik hem toevoeg.

Mmh ik heb het ooit op mtgsalvation gelezen, Hier dus even zoeken op "trivia".
Echter spreekt de wizards site (even zoeken naar undead warchief) niet over de moxen maar over medallions.

"he was part of cycle of warchiefs. All of the warchiefs would have medallions around their necks to signify them as leaders".
Kortom, je twijfel was terecht, maar misschien is de bovenstaande zin wel leuk voor de trivia?

Of de orginele art van Undead warcgief
 bijgewerkt door Morph 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Zie hierboven het soort commentaar dat ik dus bij jullie trivia ga zetten. Als jullie daar ook weer niet-italic op willen reageren eronder, houden we de discusie per trivia wat bij elkaar. Eens kijken of dat werkt .
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Wat vet *leest*...

Magnus: leuk om te horen
LeKrutes
12 jaren geleden
De Travia van Rancor klopt niet.

linkje
Al dacht ik ook altijd dat het 3 mana was.

Magnus: ja, ik was ook redelijk overtuigd van en niet . Maar goed, nieuwe bron . Fixed!
kv83
12 jaren geleden
Ik had het al bij de kaart gepost, maar nogmals

Quote:
Exalted Angel

Wellicht leuk voor trivia; de Judge Promo art is gebaseerd op een winkeleigenaar in de VS. Zie ook aflevering #2 van "Walking on Planes".

http://www.youtube.com/watch?v=r1i1G6FuI8U[/quote]

Magnus: Oh ja! Ik ga hem binnenkort nog even bekijken om precies te zien wat er nu gezegd wordt. Dan zal ik hem toevoegen.
Toegevoegd!
Saint
12 jaren geleden
Heel cool Magnus!
Weatherlight Saga is m'n favoriete verhaal in Magic!

Ik vind vooral Belbe en Xantcha erg interessant.

Belbe's Portal http://wiki.mtgsalvation.com/article/Belbe
Magnus: trivia toegevoegd.

Sleeper Agent http://wiki.mtgsalvation.com/article/Xantcha
Magnus: trivia toegevoegd.
jorn
12 jaren geleden
Overigens: is dat niet Erratic Portal op de achtergrond van Mind Over Matter?

Quote:
The 4205 year old planeswalker, Urza, sits by the Soltari emissary, Lyna, and waves his hand to slam the portal closed—right as the Predator hurtles itself towards it—thus, crippling Volrath's flagship. Lyna asks Urza what are they going to do next, and Urza simply says they'll wait. Ertai is left behind, and Greven il-Vec captures him.

Jeff: Interessant, heb je hier ook een bron van?

Yep, hier, ik wilde hem al eerder posten maar mijn provider heeft een slecht dagje vandaag.
 bijgewerkt door jorn 12 jaren geleden
royalroy1990
12 jaren geleden
Mooie verhalen
MarcelN
12 jaren geleden
Cool dit!! Ik zou eigenlijk die novels 's moeten kopen

Heb ook nog 's een beetje zitten zoeken en dit gevonden (valt ook wel een beetje onder het Weatherlight gebeuren):

Orim en Cho-Manno, Revolutionary schijnen elkaar te hebben ontmoet nadat de crew van Skyship Weatherlight (waar Orim er ook 1 van was) Cho-Manno's volk had bevrijd van de Mercadians. Greatest love story of all time .. Daar schijnt dus ook een kind uit te zijn gekomen:

Oriss, Samite Guardian
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Guys, ik hoef dus geen trivia over de Weatherlight Saga, want die ben ik al aan het toevoegen. Mijn bron is phyrexia.com . Maar jorn, bedankt voor die info (al was ik daar wel achter gekomen als ik zelf op die pagina was aangekomen ), want het staat nu fout in de trivia. Ik dacht dat Ertai degene was die de portal dicht had gedaan.
LeKrutes
12 jaren geleden
De art van Blasting Station, Grinding Station, Summoning Station en Salvaging Station lopen in elkaar over
Het plaatje

Magnus: toegevoegd, inclusief plaatje!

Nog een de landjes van het scars of mirodin en Besieged lopen in elkaar over.
PlainsPlainsPlainsPlains

Dit geld voor alle basic landjes in die set van dezelfde kleur.

Zie hier ook hier
scars
Besieged

Magnus: Dit geldt voor heel veel basic landen. Ik ga dit niet bij de trivia zetten, want dan wordt het een zooitje. Eens kijken hoe ik dat een keer anders op ga lossen

Lekrutes: Weet niet of het mogelijk is omdat alleen te laten zien bij de landjes waar het omgaat en bij de andere niet.

Magnus: Nee, triva van een kaart zie je bij alle versies . Ik ga er denk ik een aparte pagina voor inrichten, maar dat komt later wel.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Iemand nog trivia?
Blasty
12 jaren geleden
De slurf van een War Elephant bevat meer dan 40.000 spieren!
Eclavyrr
12 jaren geleden
Avacyn is Sorin als dragqueen!
MagnusMagicus
12 jaren geleden
*sigh*
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Kan je niet bij planeswalkers hun verschillende verhalen zetten? Bijvoorbeeld dat Sorin Avacyn heeft gemaakt en dat hij het geheim van Zendikar weet...
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Als ik een bron heb, anders dan dat ik de volledige comics door moet ploegen, graag .
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Geist of Saint Traft: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/stf/160
Magnus: deze staat er al

Lily: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/stf/158
Magnus: ah, dat is een handige samenvatting, die had ik wel eens gezien! Ik zal er binnenkort aan beginnen.

Odric en Garruk: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/ur/201
Magnus: check, handig. Gaat ook op de todo lijst.

en ja, de comics natuurlijk... Jammer dat savor the flavor archive niet werkt...
Morph
12 jaren geleden
Ah ja, er is een topic hiervoor geopend. Zal deze maar gaan gebruiken in plaats van alle Kaart-Commentaar vol te spammen

De kaarten Goblin Rock Sled, Pikemen, Merfolk Assassin en andere kaarten uit The Dark hebben allen een gezamelijke fout. De artiest heet eigenlijk Dennis Detwiller. Dit is in latere edities zoals Goblin Rock Sled aangepast.

Imprison heeft het colorless mana circle boven de 1 staan in plaats van eromheen.

Trained Cheetah en Trained Jackal hebben beide kaartnummer 155

Clockwork Avian is de enige versie die geen Flying heeft!

Segovian Leviathan en Segovian Leviathan hebben een foutje. Job 40:25 bestaat helemaal niet! Dit is weer aangepast in 5th Segovian Leviathan

Infinite Authority heeft een spelfout. Bij de vijfde keer creature staat "Creaeture"

Death Ward heeft een andere "artist" dan Death Ward

Magnus: allen toegevoegd!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1984963243
0.0267 seconds for 45 queries (212.08kb)
0.9306 seconds to render