Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Speelvarianten, ervaringen

ThijssjihT
11 jaren geleden
Speelvarianten

Dit weekend hadden we 2 vrienden bij ons, en we hebben verschillende speelvarianten gespeeld, en ik wil onze ervaringen even delen.

Winston Draft
We hebben een Winston Draft gespeeld. We waren hiervoor met zijn drieën in plaats van met zijn tweeën. We namen gewoon 3 boosters per persoon, en hebben volgens de beschrijving gedraft.
De draftronde was leuk, maar we vonden deze minder leuk dan bij een standaard draft. Doordat je vaak stapels pickt, en geen losse kaarten, heeft iedere speler veel verschillende kleuren. We hadden afgesproken de rares en foils te redraften, dus er waren geen of bijna geen hatepicks, maar toch bleef je met heel veel kaarten over in kleuren die je helemaal niet wilde spelen.
Je moet ook goed opletten dat je genoeg stapels draft, en niet alleen losse kaarten. Anders kom je nog in de problemen bij het bouwen van je deck, omdat je niet genoeg kaarten hebt. Hier hadden wij gelukkig geen last van, maar we konden het ons wel goed voorstellen.
De draftronde verliep best chaotisch, maar het is wel goed gegaan.
We hebben 2 multiplayerpotjes gespeeld. Ondanks dat we allemaal het gevoel hadden slecht gedraft te hebben, gingen de decks nog best goed tegen elkaar op, en hebben we 2 hele leuke potten gespeeld.
Al met al waren we alle drie erg positief, en het is een variant die we wel vaker willen gaan spelen.

Booster Battle
Dit hebben we met zijn tweeën gespeeld.
Als je in het artikel kijkt, zie je dat er 2 manieren zijn om landjes te rapen. Wij hebben voor de 2e manier gekozen: óf rapen, óf landje pakken. Dit hebben we gekozen in verband met het risico op 'colorscrewed' zijn. Je hebt dan wel het probleem met degene die begint. Die kan dan geen land spelen. Dit hebben we als volgt opgelost:
Iedere speler pakt 3 kaarten, en beslist of 'ie een mulligan neemt of niet (eerste gratis ).
Dan pakt de speler die niet begint een extra kaart, en heeft een starthand van 4. De speler die begint raapt of pakt land, en kan op die manier met een land beginnen. Dit leek ons op deze manier het eerlijkst.
We hebben maar één potje gespeeld, maar we waren erg enthousiast hierover, en vonden het jammer dat we niet meer boosters over hadden. Dit is een variant die veel leuker is dan dat het lijkt, en we gaan dit zeker vaker doen.

Horde
Ik heb een tijd geleden een horde deck gemaakt: Na 2 potten hebben we gemerkt dat deze veel en veel te zwak is. Probeer bij het maken van een horde deck deze gewoon overpowered te maken. De kans dat dat lukt is niet heel groot, en als het toch lukt is het vast veel leuker dan wat ik nu heb. Ik heb deze variant nog zeker niet afgeschreven, maar ik moet toch mijn deck aanpassen voordat ik er echt wat leuks mee kan doen.
 bijgewerkt door ThijssjihT 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Leuk om te zien dat de Helpdesk gebruikt wordt!

Ik denk dat de makkelijkste manier om de Booster Battle problemen op te lossen is de speler die begint gewoon wel een kaart te laten pakken (dus een landje). Ik vind dit zelf ook een erg leuke variant.

Horde moet je inderdaad gewoon supersterk maken. Als het te heftig is, kun je ook tegen een kleiner deel van de Horde gaan spelen, maar degene die ik heb gemaakt is ook te makkelijk te verslaan .
ThijssjihT
11 jaren geleden
Ik raad veel mensen deze pagina aan. Een vriend van mij heeft er al spijt van die 5 boosterboxen (van verschillende series) die hij gewoon heeft opengetrokken. Hij gaf al aan niet meer zomaar boosters te openen, maar er lekker mee te gaan battlelen.
Ik heb helaas nog niet de kaarten om mijn hordedeck sterker te maken. Wel zat ik aan de volgende regel te denken: Tokens krijgen +1/+1 voor iedere speler die meedoet. Zo kan je denk ik het spel wat balanceren voor het aantal spelers. Je kan er ook meer tokens in doen, zodat er meer per beurt op het spel komen. Daar moet je dan ook de grootte van het hordedeck op aanpassen
Ik zit te denken er bijvoorbeeld wat meer Noxious Ghouls in te stoppen, maar daar ben ik nog niet uit. Aan de ene kant is het wel effectieve bordwhipe voor de horde, aan de andere kant vooral als je er al zwakker voor staat. Als je juist lekker bezig bent, heb je helemaal geen moeite met een 3/3 die aanvalt. Daarom dus niet, maar ik weet het nog niet zeker.
Maar mijn hordedeck mag wel een stuk sterker. Ik wordt liever helemaal omver gestampt, dat is tenminste nog 'flavorfull'.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1013784216
0.0153 seconds for 19 queries (29.69kb)
0.0333 seconds to render