Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 21: Law and Order

MagnusMagicus
11 jaren geleden
Prijspuzzel 21: Law and Order

Magic kent veel regels, uitzonderingen, corner cases, vage shizzle en nog meer lastige dingen! Ik heb een aantal situaties beschreven of gewoon lastige vragen bedacht waarop jullie antwoord mogen geven! Sommige makkelijk, sommige moeilijk en sommige hadden bedacht kunnen zijn door Nicol Bolas, Planeswalker himself . Veel plezier met puzzelen! En doe ook een poging als je niet alles weet! Er is een prijs voor de winnaar, maar ook voor een willekeurige serieuze deelname .

====

1. Er zijn twee kaarten in Magic (Alpha t/m Dragon's Maze) die alle vijf de manasymbolen op de kaart hebben en die alle vijf de basic land types noemen. Welke twee kaarten zijn dit?

====

2. Je tegenstander cast een Chain Lightning op jouw Tinder Wall. Mag je de Wall sacrificen om de Lightning terug in zijn gezicht te gooien?
A: Nee, want de Wall ligt dan al in de graveyard omdat hij 3 damage heeft gekregen.
B: Nee, want je mag tijdens het resolven van een spell niet reageren.
C: Ja, want wanneer de kopie op de stack gaat, mag je reageren met een activated ability.
D: Ja, want omdat de Chain zegt dat je mana mag betalen, mag je mana abilities activeren.

====

3. Je hebt een Primal Rage liggen en valt aan met twee Rockshard Elementals. Je tegenstander heeft een Wandering Ones en een Fog Bank en blockt beide Elementals. Hoeveel damage komt er maximaal door op je tegenstander?
A: 4
B: 7
C: 11
D: 13

====

4. Je tegenstander heeft Sword of Kaldra, Shield of Kaldra en Helm of Kaldra liggen en heeft net Kaldra gemaakt en alles aan het token attached. Hij valt je hiermee aan. Jij cast een Reality Ripple op het token. Wat gebeurt er?
A: Het token en alle equipment phasen uit. In zijn volgende untap step phasen het token en de equipments weer terug in.
B: Het token en alle equipment phasen uit. In zijn volgende untap step phasen de equipments weer terug in. Het token niet, die bestaat niet meer.
C: Het token en alle equipment phasen uit. In zijn volgende untap step phasen de equipments niet in omdat het token niet meer bestaat.
D: Een token kan niet uitphasen, dus niets phased uit.
E: Een token kan niet uitphasen, dus alleen de equipments phasen uit. In zijn volgende untap step phasen de equipments weer terug in.

====

5. Je hebt een Angel of Serenity op de battefield liggen. Je tegenstander heeft 3 Tidal Krakens liggen. Je cast een Vesuvan Shapeshifter (zonder Morph) en maakt er een kopie van de Angel of Serenity van. Je exiled de Krakens van je tegenstander. In je volgende upkeep leg je de Shapeshifter/Angel face down. Daarna betaal je de Morph cost en legt hem weer face up, en je kopieert de Angel opnieuw. Daarna cast je tegenstander er een Doom Blade op. Krijgt hij zijn Krakens terug?
A: Nee, want omdat hij opnieuw een kopie van de Angel is geworden en toen geen creature mocht exilen, komen ze ook niet terug.
B: Nee, want bovenstaande acties waren niet legaal.
C: Ja, want het is nog steeds dezelfde kaart, dus de Krakens komen terug uit exile.
D: Ja, want de leaves-the-battlefield trigger gaat af, dus alles dat de kaart heeft ge-exiled komt terug.

====

6. Je hebt een Thragtusk en twee Deathrite Shamans op de battlefield en 2 land in je graveyard. Al je land is getapt. Je tegenstander heeft een Propaganda liggen. Je wil aanvallen met de Thragtusk. Kan dat?
A: Ja natuurlijk, want je kunt twee mana maken met de Shamans.
B: Ja, want als je aanvalt en je moet de betalen, dan kun je abilities activeren. Duh!
C: Nee, je mag op het moment dat je moet betalen alleen mana abilities activeren. De Shaman heeft geen mana ability heeft omdat deze target. Logisch!
D: Nee, want als je moet betalen, moet dat van één source komen. Dat weet iedereen!

====

7. Er liggen 3 kaarten in jouw graveyard, dus de Consuming Aberration van je tegenstander is 3/3. Een van die kaarten is een Dimir Charm. Je cast een Snapcaster Mage en geeft de Dimir Charm Flashback. Mag je nu die Charm gebruiken om de Aberration kapot te maken?
A: Nee, want de Aberration heeft een power van 3, dus hij blijft leven.
B: Nee, want op het moment dat je de spell cast, is de power van de Aberration 3, dus mag je hem niet targeten.
C: Ja, want als je de spell cast, ligt hij niet meer in je graveyard waardoor de Aberration nog maar 2 power heeft.
D: Ja, al gaat hij niet kapot, omdat hij 3 power heeft.

====

8. Je hebt twee Master Biomancer liggen en je cast Ghostly Flicker op beide. Met hoeveel counters komen ze terug?
A: Beide met 2 +1/+1 counters.
B: Een van de twee krijgt 2 +1/+1 counters.
C: Geen van beide krijgen +1/+1 counters.
D: Er onstaat een infinite loop en de game is een draw.

====

9. Je tegenstander heeft een Suppression Field liggen. Jij wil een Chromatic Star activeren en een Lotus Bloom Suspenden. Moet je extra betalen?
A: Wel voor de Star, niet voor de Bloom.
B: Niet voor de Star, wel voor de Bloom.
C: Voor beide moet je extra betalen.
D: Voor geen van beide hoef je extra te betalen.

====

10. Je tegenstander heeft een Suppression Field liggen. Jij wil een Pride of the Clouds Forecasten een Aphetto Alchemist unMorphen. Moet je extra betalen?
A: Wel voor de Pride, niet voor de Alchemist.
B: Niet voor de Pride, wel voor de Alchemist.
C: Voor beide moet je extra betalen.
D: Voor geen van beide hoef je extra te betalen.

====

Lever je inzending in bij MagnusMagicus via een persoonlijk bericht voor 31 juli 2013 en ding mee naar de prijs van 500 BoM punten voor degene die de beste inzending doet en 100 BoM punten voor willekeurig een van de andere deelnemers! Je mag maar 1x meedoen per persoon. Alleen serieuze inzendingen maken kans. Bij gelijkspel komt er een shootout. Succes!

Check ook eens onze andere Puzzels .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden
Saint
11 jaren geleden
Fijne puzzel weer!
Ik ga er morgen eens naar kijken.
munio
11 jaren geleden
eens kijken hoever ik het hiermee kan schoppen als rules advisor.

Meeste kunnen invullen al is vraag twee nog niet helemaal duidelijk
 bijgewerkt door munio 11 jaren geleden
Twigwalker
11 jaren geleden
Leuk, hier ga ik me vanmiddag eens op storten!
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Acht inzendingen tot op heden! Wie durft? Meedoen = kans op prijzen!
Jeff
11 jaren geleden
Ik durf!
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Ik ga er van de week eens even naar kijken, leuk. Vraag 3 vond ik nog onduidelijk. Beide elementals worden door zowel een wandering ones als een fog bank geblocked toch? Dus de defending player heeft 2 fog banks en 2 wandering ones's (eeeh...) liggen?
fullmoonie
11 jaren geleden
Volgens mij is het zo dat een fog bank een elemental blockt. De andere elemental wordt geblockt door de wandering one. Dat klopt ook wel als je kijkt naar de mogelijke antwoorden. Overal is dan wel een motivatie voor.
 bijgewerkt door fullmoonie 11 jaren geleden
AncientOne
11 jaren geleden
Quote:
robbertvanderkleij 09-07-2013 om 10:30
Ik ga er van de week eens even naar kijken, leuk. Vraag 3 vond ik nog onduidelijk. Beide elementals worden door zowel een wandering ones als een fog bank geblocked toch? Dus de defending player heeft 2 fog banks en 2 wandering ones's (eeeh...) liggen?

Gezien de mogelijke antwoorden had fullmoonie het inderdaad juist... Dus elke elemental wordt door maar 1 creature geblockt...

Anyway, als Rules Advisor kon ik dit natuurlijk niet laten schieten en heb ook mijn antwoorden ingestuurd.
 bijgewerkt door AncientOne 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Er wordt met 1 Ones en 1 Bank geblocked. De verdedigende speler heeft dus 2 creatures in totaal op de battlefield liggen. Ik heb de vraagstelling iets aangepast om het wat duidelijker te maken .
jjv
11 jaren geleden
Zo, de antwoorden zijn ingestuurd.
Ben benieuwd
Nijntje
11 jaren geleden
Nou, dit is een interessante puzzel. Ik ga me er eens in verdiepen.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Er zijn al 14 inzendingen! Wie doet er nog meer mee? Test je kennis!
Nijntje
11 jaren geleden
Stuur mijn antwoorden van het weekend in. Wel beetje hulp gevraagd en over één vraag word nog gespeculeerd want er wordt een regeltje uit een hoekje in de twijfel gesteld haha.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik ben heel benieuwd
Nijntje
11 jaren geleden
Ingezonden!
Jasper90
11 jaren geleden
Ook een poging gewaagd
Twigwalker
11 jaren geleden
Ook ingezonden, zeer uitdagende puzzel moet ik zeggen!
JT
11 jaren geleden
Tja, van sommige vragen dacht ik dat ik het wel zou weten, maar als ik het dan nog eens las, twijfelde ik toch.
En er zitten ook wel een paar leuke 'broodje pindakaas' antwoorden bij (bij cito zijn er regelmatig bij meerkeuzevragen echte onzin antwoorden bij).
Ik zal het binnenkort even sturen, ben nog aan het nadenken over die 2 kaarten met alle kleuren en landen, 1tje weet ik de set wel, maar titel niet, dus moet ik even de set doorzoeken.
Wel een leuke puzzel!
teddybeer1993
11 jaren geleden
Heb maar eens een poging gewaagd, ben helaas nooit zo best in meerkeuze, zet me altijd op een verkeerd spoor
Was erg lastig, maar ben vooral benieuwd naar hoe ik het gedaan heb.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1858713286
0.0244 seconds for 48 queries (255.05kb)
0.0731 seconds to render