Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Lastige Magic kennisvraag voor de kenner ;)

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Hoi!

Ik heb een leuke vraag waarvan ik benieuwd ben of jullie het antwoord kunnen uitvogelen!

Je staat op 10 leven en je wordt aangevallen door een Progenitus! Oh nee, die kan niet geblocked worden door zijn protection!

Maarrr....Het is toch mogelijk om Progenitus te blocken *zonder* dat je hem zijn abilities laat verliezen (met Humility bijvoorbeeld).

Geef me een voorbeeld waarin dit kan, en laat iedereen zien hoe geweldig jij bent met je regel/kaarten kennis .

Je mag zelf kiezen hoe jouw battlefield en die van je tegenstander eruit ziet en of die met meer creatures aanvalt of niet, of bepaalde kaarten wel of niet heeft, hoeveel mana je zelf hebt en wat voor kaarten in hand, maar het hoeft allemaal niet heel ingewikkeld. Het gaat me er om dat de Progenitus geblocked wordt zonder zijn protection te verliezen .

Er zijn in ieder geval twee manieren waarop het kan.

Succes
MitchDeBaas
4 jaren geleden
okay dit gaat overkill klinken, maar is het niet zo simpel als reageren met Cyclonic Rift in overload, en dan hopen dat je iets van een Counterspell hebt om hem weg te halen voordat die weer op het veld komt?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nope, want dan is Progenitus niet geblocked .

Het gaat me niet erom dat je het overleeft, het gaat me erom dat je het voor elkaar krijgt om Progenitus te blocken ondanks zijn protection from everything .
MitchDeBaas
4 jaren geleden
ohh dan had ik m verkeerd begrepen, dan ga ik ff verder denken
Dordledum
4 jaren geleden
Is het zoiets met layers? Dat je hem blocked, maar het creature dat hem blocked bounced voordat de protection gechekced wordt?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Succes
Quote:
5 minuten geleden
Is het zoiets met layers? Dat je hem blocked, maar het creature dat hem blocked bounced voordat de protection gechekced wordt?
Protection from everything betekent: can't be blocked, dus nope, dat werkt niet .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Stalkative
4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden

Nice! Dat is inderdaad 1 van de 2 manieren die ik zelf had bedacht ja!

Nu de andere nog, en daar heb je meer regelkennis voor nodig .
Stalkative
4 jaren geleden
En dat zal wel Mirror Match zijn. Dan block je Progenitus met je eigen Progenitus
Ik zal wel bekennen dat ik een beetje vals heb gespeeld. Ik zat al te denken aan een kaart die iets "blocking" "onto the battlefield" legt, maar kon er geen vinden met de zoekterm "onto the battlefield blocking". Toen ging ik in de regels kijken of dat eigenlijk uberhaupt wel had gekund, en daar stond Flash Foliage bij als voorbeeld, waardoor ik wist hoe ik mijn zoekterm moest aanpassen
 bijgewerkt door Stalkative 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nice, die had ik zelf gemist! Ja, die werkt ook! Cool!

De andere manier is niet een specifieke kaart
DarthosOfMeletis
4 jaren geleden
Quote:
54 minuten geleden

Maarrr....Het is toch mogelijk om Progenitus te blocken *zonder* dat je hem zijn abilities laat verliezen (met Humility bijvoorbeeld).

Ok, ik wil wel even een gokje wagen. Ik denk dat het ook lukt met Polymorphist's Jest of een Dragonshift (voor zijn Overload cost).

Zowel Progenitus' protection als de effecten van twee genoemde kaarten zitten op layer 6. Beide genoemde kaarten targetten niet, dus ze omzeilen zo de protection. Je speelt de kaart in de fase 'declare attackers', nadat jouw tegenstander Progenitus in de aanval doet. Eerst gaat layer 6 af en vervolgens worden power/toughness nog aangepast (layer 7). In de volgende fase van combat - 'declare blockers' - kan je er dan een beestje voor gooien. Jouw beestje moet overigens ook flying hebben als jouw kaart de overloaded Dragonshift was.

Ik ben benieuwd of dit klopt!

Rotzooi, te snel gelezen!
 bijgewerkt door DarthosOfMeletis 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Haha! Wel mooie opties, maar inderdaad niet waar ik naar op zoek ben. Die zijn 'te makkelijk' .

Het is wel een beetje obscuur waar ik naar op zoek ben.
Veekeren
4 jaren geleden
Ik denk dat het teveel binnen de non-Humility clausule valt...

Maar als je met een Vedalken Orrery voor het declaren van blockers een Ixidron speelt kan je hem wel blocken

Maar goed... ben benieuwd naar wacht echt het goede antwoord is, leuke vraag!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Leuk bedacht, maar dan heeft hij inderdaad geen protection meer
Triskelion88
4 jaren geleden
hij valt meer meerdere creatures aan en jij blocked er 1 en speelt False Orders
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
22 minuten geleden
hij valt meer meerdere creatures aan en jij blocked er 1 en speelt False Orders
Wow, die had ik ook over het hoofd gezien door het woord 'target', maar hij target niet Progenitus! Heel goed bedacht!

Er is nog steeds een andere oplossing!
Tudou
4 jaren geleden
Leuke puzzel.

Balduvian Warlord in combinatie met bijvoorbeeldnog een creature aan jouw kant en nog een aanvallend creature maakt het mogelijk om Progenitus te blocken volgens mij.

Je blockt de andere aanvaller en activeert dan de Warlord op je creature en laat hem Proggy blocken. Die ability target Progenitus niet.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
2 minuten geleden
Leuke puzzel.

Balduvian Warlord in combinatie met bijvoorbeeldnog een creature aan jouw kant en nog een aanvallend creature maakt het mogelijk om Progenitus te blocken volgens mij.

Je blockt de andere aanvaller en activeert dan de Warlord op je creature en laat hem Proggy blocken. Die ability target Progenitus niet.

En ook deze werkt om exact dezelfde reden dat ik die van Koendert over het hoofd had gezien . Blijf het briljant vinden dat als je denkt dat je alle antwoorden hebt gevonden, mensen met meteen nog meer voorbeelden komen .

Hoe dan ook, er is er in ieder geval nog eentje!
Stalkative
4 jaren geleden
Kan je met False Orders en Balduvian Warlord illegale blocks maken dan? De originele tekst van False Orders zegt van niet, en dat staat ook in het kaartcommentaar daar
nickwesteinde
4 jaren geleden
Zorgt Sudden Spoiling er niet voor dat hij protection verliest? En hij is nog makkelijker dood te blocken ook!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1142363108
0.0182 seconds for 40 queries (93.08kb)
0.0384 seconds to render