Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Iemand ervaring met de starterkits?

Veekeren
1 jaar geleden
Ik wil een groep van een man of 6-8 MtG leren, en vond het eigenlijk wel praktisch om ze dan allemaal een starter kit deck te geven om wat potjes tegen elkaar te spelen. Ik vraag me alleen af of je een beetje eenzelfde niveau krijgt als je gewoon 4 verschillende starterkits koopt, en hen met een deck uit een verschillende kit tegen elkaar laat spelen. Toevallig iemand ervaring met deze kits?
MitchDeBaas
1 jaar geleden
ik heb de Lord of the Rings: Tales of Middle-earth Starter Kit gekocht om mijn vriendin te leren magicen, maar de hobbits zijn duidelijk veel sterker an de goblins en orcs. dus ik twijfel of andere starter kits tegen elkaar meer succes oplevert.

persoonlijk zou ik i.p.v. starter decks kopen, zelf decks bouwen. stel je bouwt er 10, 1 voor elke guild en je schuift ze vol met bulk en simpele kaarten. op die manier ken je zelf de decks, weet je hoe ze werken en kan je ze zelf gebalanceerd maken.

dit heb ik ooit gedaan om een aantal kids te leren magicen en dat beviel goed.
BluezamX
1 jaar geleden
Ik heb met de 2020 editie ervaring volgens mij, die met Drakuseth, Maw of Flames en de engel.

Naar mijn mening zijn het goede producten om iemand de absolute basis te leren, maar zijn ze er snel op uitgekeken. Ik heb meer succes gehad met van te voren uitgekozen Jumpstart packs. Meer variatie in themas, kleine introductie in deckbuilding, en je kan de decks zo complex maken als je zelf wil.
Zo was de ene speler blij met zijn mono blauwe deck en heeft een ander constant andere combos geprobeerd.
dionytadema
1 jaar geleden
Ik vermoed dat dit redelijk goed zou moeten gaan maar het kan zijn dat er bepaalde combinaties zijn die toch wel erg unballanced zijn, maar dit hou je eigenlijk altijd wel een beetje.

mocht je voor starterkits gaan dan zou ik de Lord of the rings niet doen, die zijn naar mijn idee net wat sterker dan de andere kits, en ook een stuk complexer (deze bevatten namelijk wel tokens, counters en wat complexere mechanics zoals amass)

JumpStart is naar mijn persoonlijke meening ook een goede optie. Bijv een Boosterbox Jumpstart 2022 bevat genoeg packs voor 12 man, wat je dan kan doen is alle packs openen en je spelers van ieder pakje een korte uitleg geven (waar draait het pakje om en hoe speel je het, bijv Feathered Friends front card gaat om flyers, Dinosaurs front card om grote dinos), waarna je iedereen 2 of meerdere pakjes laat kiezen. Dit bied de volgende voordelen
- Jumpstart is goed gebalanced
- Iedereen kan zijn eigen speelstijl en kleuren kiezen
- Jumpstart boosters bevatten net iets meer value / zijn beter om op verder te bouwen
- Achteraf kunnen spelers eventueel nog pakjes uitwisselen als ze denken wow die was gaaf
Veekeren
1 jaar geleden
Thanks voor de reacties!
Quote:
25 minuten geleden
persoonlijk zou ik i.p.v. starter decks kopen, zelf decks bouwen. stel je bouwt er 10, 1 voor elke guild en je schuift ze vol met bulk en simpele kaarten. op die manier ken je zelf de decks, weet je hoe ze werken en kan je ze zelf gebalanceerd maken.

Ja.. ik sluit niet uit dat ik dat ga doen, maar 6 decks bouwen die ook nog eens met elkaar gebalanceerd zijn: het kost me eigenlijk iets teveel tijd Als ik voor een paar euro iets uit een schap kan trekken is het prima. Wordt waarschijnlijk toch maar voor 1 avond gebruikt

Quote:
20 minuten geleden
Naar mijn mening zijn het goede producten om iemand de absolute basis te leren, maar zijn ze er snel op uitgekeken.

Dit is wat mij betreft helemaal prima Gewoon simpel, voor de eerste potjes. Het gaat om collega's die het blijkbaar interessant genoeg vinden om eens wat meer te leren over MtG. Degenen die er daarna wat meer mee willen proberen, daar lijkt me een Jumpstart avondje weer een leuk vervolg voor.

Quote:
19 minuten geleden
mocht je voor starterkits gaan dan zou ik de Lord of the rings niet doen, die zijn naar mijn idee net wat sterker dan de andere kits, en ook een stuk complexer (deze bevatten namelijk wel tokens, counters en wat complexere mechanics zoals amass)

JumpStart is naar mijn persoonlijke meening ook een goede optie.

Ik zou het wel leuk vinden om iedereen een uniek deck te geven... Als ik alleen voor die LotR zou gaan, dan heb je toch ook veel mirror matches.
Jumpstart heb ik bekeken, maar ik vind de kaarten wel een heel stuk complexer. Veel meer keywords en cardtypes. Als ik iemand 1 op 1 of een groep van 2 zou hebben, dan zou het anders zijn. Maar voor echt de eerste potjes, nadat je net de regels hebt geleerd, vind ik het prima om het zo simpel mogelijk te houden.
 bijgewerkt door Veekeren 1 jaar geleden
MarcelN
1 jaar geleden
Gewoon even een gedachte... is misschien een product als Magic Game Night 2019 niet ideaal hiervoor? Dit geeft 5 decks die allemaal wel echt anders werken, niet te moeilijk zijn en ook best leuk uitleggen hoe de 5 kleuren van Magic werken...
Veekeren
1 jaar geleden
Quote:
6 minuten geleden
Gewoon even een gedachte... is misschien een product als Magic Game Night 2019 niet ideaal hiervoor? Dit geeft 5 decks die allemaal wel echt anders werken, niet te moeilijk zijn en ook best leuk uitleggen hoe de 5 kleuren van Magic werken...

Ook over nagedacht, maar we hebben nu 6 spelers, en er komen er misschien ook nog 2 bij. Maakt het ook niet praktischer.

Overigens ga ik de deckjes ook gewoon op kosten van de zaak halen. Dat maakt het iets makkelijker om het als semi-throwaway voor 1 avond te zien
BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
59 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Naar mijn mening zijn het goede producten om iemand de absolute basis te leren, maar zijn ze er snel op uitgekeken.

Dit is wat mij betreft helemaal prima Gewoon simpel, voor de eerste potjes. Het gaat om collega's die het blijkbaar interessant genoeg vinden om eens wat meer te leren over MtG. Degenen die er daarna wat meer mee willen proberen, daar lijkt me een Jumpstart avondje weer een leuk vervolg voor.

Ik heb een paar maanden geleden iets vergelijkbaars gedaan op werk; een magic avond waar collegas het spel konden leren. Hier was Jumpstart niet te complex voor. Het heeft zeker een drempel, maar die is naar mijn mening nog steeds niet heel hoog.

Maar ja, end of the day ken jij jouw collegas beter natuurlijk! Als ze niet vaak spellen spelen dan is zo'n starter kit wellicht beter
Veekeren
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik heb een paar maanden geleden iets vergelijkbaars gedaan op werk; een magic avond waar collegas het spel konden leren. Hier was Jumpstart niet te complex voor. Het heeft zeker een drempel, maar die is naar mijn mening nog steeds niet heel hoog.

Maar ja, end of the day ken jij jouw collegas beter natuurlijk! Als ze niet vaak spellen spelen dan is zo'n starter kit wellicht beter

Hmmm... ja... meeste zijn HBO/WO opgeleide developers hier. Aan de intelligentie zal het niet liggen dan denk ik . Als ik naar de setlist kijk van een Jumpstart set, in combinatie met alle regels die ik ze wil uitleggen, dan voelt het voor mij als nogal overweldigend. Maar ik speel zelf ondertussen al 26 jaar, dus ik weet ook niet echt meer hoe makkelijk je al die regels als noob absorbeert
dionytadema
1 jaar geleden
Ding is dat je bij jumpstart wel goed gefocusted pakjes hebt, je hoeft dus niet aan iedereen uit te leggen hoe counters werken maar alleen aan de spelers die packs met die mechanic spelen, zij kunnen het vervolgens dan weer door uitleggen aan hun tegenstanders, hierdoor "absorberen" ze het ook nog makkelijker.

Eventueel kan je zelfs al de pakjes open maken en de lastigere thema's niet op tafel leggen, of al combinaties maken waarvan je weet dat ze goed werken en makkelijk uit te leggen zijn.

En ook in de starter decks zitten (expres) wat lastig uit te leggen combo's
leg deze maar eens uit Calamity Bearer + Run Amok (zit in de Magic 2021 Arena Starter Kit)
BluezamX
1 jaar geleden
Veel Jumpstart heeft een boel reminder text, wat er al flink bij helpt. En ik bedoelde met mijn eerste comment ook niet per se om zo maar wat Jumpstart te halen en mee te spelen (al kan dat natuurlijk ook).
Ik had bij onze avond mijn eigen gesleevde Jumpstart packs meegenomen + de uitgeprinte decklists. Zo liet ik Liliana expres thuis, maar nam ik wel Rainbow mee voor de speler die wat meer risico aan durfde.
Veekeren
1 jaar geleden
Thanks voor het meedenken! Ik heb (zoals wel duidelijk is) weinig kennis van Jumpstart. Nog een suggestie welke de simpelste set is, en misschien voor andere leuke bronnen om me erin te verdiepen?
Rody
1 jaar geleden
Als je gaat voor Jumpstart zou ik voor Booster Jumpstart of Booster Jumpstart 2022 kiezen. Die sets hebben de meeste verschillende combinaties waardoor je een heel divers aanbod aan decks krijgt. De set specifieke jumpstart boosters zijn ook leuk maar daar heb je minder thema's dus die zou ik alleen nemen als je erg fan bent van een set of om je verzameling jumpstart uit te breiden.
BluezamX
1 jaar geleden
Eens met Rody, focus op de "core Jumpstart" sets. Daarnaast zijn meestal de commons erg makkelijk, de rares iets moeilijker en de mythics lastiger naar mijn mening. In de mythics zitten themas zoals Walls, Planeswalkers en Rainbow, terwijl commons themas hebben zoals Flyers of Card Draw.

In principe als je een box koopt zou je zat pakjes moeten hebben om voor iedereen een leuke combo te kunnen maken, voor iets meer geld dan de Starter Kits. Mochten je collegas weebs zijn is Jumpstart 2022 extra leuk ivm anime art.
Slingerrrr
1 jaar geleden
Hoi
het vraagstuk zal al wel opgelost zijn, maar ik vond het zelf fijn dat er in het starterpakket ook info en codes voor Arena zaten. Als je alleen bent kun je dan toch thuis oefenen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1992467389
0.0129 seconds for 37 queries (112.74kb)
0.0341 seconds to render