Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Zoals de titel het al zegt, hoe was jullie pre-release?
Zelf heb ik aan de 2hg pre release meegedaan en de avond pre release op zondag.
De 2hg had mijn tweede hoofd een golgari deck met blauwe splash en ik had een naya deck (begon met selesnya)
Met de avond pre release had ik dimir en opende ik in pack 3 een Vraska, Golgari Queen en ben ik groen gaan splashen, voor oa 2x Rhizome Lurcher. Had ook twee Golgari Guildgate en een District Guide dus de splash was redelijk eenvoudig.
Ben uiteindelijk 2x 4-0 gegaan en ben met acht prijsboosters naar huis gegaan.
Spannendste potje was toch wel game twee van 2hg, waar mijn teammate zijn deck nog een kaart bevatte en we met behulp van Izoni, Thousand-Eyed en een welgetimede Knight of Autumn nog net de onslaught van burn spells konden overleven.
Ik was best blij met mn tweede keer promo kaart, gebeurt niet vaak dat ik een prerelease mythic rare promo trek, was dan wel Thousand-Year Storm dus kon hem niet heel goed gebruiken in sealed (heb t ook niet gedaan) maar t blijft een gave promo kaart
Ik heb op zaterdag een prerelease gespeeld met een Selesnya prerelease pack. Beast Whisperer was mijn promo en hoewel die kaart erg sterk is, heb ik er niks mee kunnen doen. Het deck wat ik gebouwd had was base selesnya met een splash naar zwart voor Status // Statue, Find // Finality, Dead Weight en Swarm Guildmage. In de 5 rondes heb ik mijn promo 3 keer kunnen casten, waarvan hij 1 keer gecountered werd en 2 keer instant speed removal pakte. Het viel mij heel erg op dat er heel veel removal in Guilds of Ravnica zit, waardoor het heel vaak voorkwam dat grote creatures niet goed genoeg waren om een pot te eindigen.
Mijn uiteindelijke resultaat was 2 wins, 2 verloren en 1 gelijkspel doordat de tijd om was.
Het is een hele leuke set om mee te spelen, maar de hoeveelheid removal op common en uncommon niveau maakt het heel snel een topdeck war, tenzij 1 van de spelers in dimir zit. Want Surveil is heel erg goed in limited.
Mijn 2HG liep niet volgens de planning want mijn tweede hoofd was ziek, gelukkig kon ik met een andere speler (Melle) die nieuw is toch meedoen.
Ik ging voor Golgari, en mn team maat Boros. Ik pulde o.a. een Assassin's Trophy, Overgrown Tomb, March of the Multitudes en Light of the Legion maar in zwart zat echt geen drol. Dus ik ging voor een Selesnya deck met zwarte splash voor de Trophy. We hebben twee leuke rondes gespeeld waarin we onze tegenstanders behoorlijk konden rushen, maar elke keer keerde het tij op het laatste moment. Derde ronde was een bye.
Tweede dag speelde ik 5 ronden sealed deck, en ging ik voor Dimir, ik ben dol op mijn Sidisi, Brood Tyrant commander deck dus hoopte op wat mooie Surveil goodies ervoor. Wist ik veel dat Dimir ziek goed is in limited!!
In mijn pool zat een goeie mix van surveilende kaartjes en kaarten die erop triggeren, een berg counterspells en veel flyers. Toch wou ik groen toevoegen om wat dikke Undergrowth beesten te spelen. Ik had moeite om m'n deck te minimaliseren tot 40 kaarten en omdat ik surveil / control speelde leek het me een goed idee om mn deck wat groter te maken.
Het deck presteerde heel goed en kwam al snel andere zeer goeie Dimir en Sultai decks tegen, de hele top zat blijkbaar in Dimir.
Elke keer wist ik toch door de vele counterspells en MVP Nightveil Sprite aan het langste eind te trekken, ik ging 4-0 tot de laatste ronde waarin ik tegen een zeer goede Sultai speler kwam.
De eerste pot won ik net aan, en de tweede pot ging ik super hard met T1 Hired Poisoner T2 Nightveil Sprite T3 Darkblade Agent, zonder een antwoord van de tegenstander kon ik door meppen en kaarten pakken tot die onder de tien leven zat, waarna een boardwipe de boel omdraaide (had net een Watcher in the Mist gespeeld en geen counter mana meer open) waardoor mn tegenstander de pot naar zich toe kon trekken. En toen hadden we nog 5 minuten voor de derde pot... helaas een draw dus, maar ik was mooi tweede geworden, mijn beste resultaat op een prerelease
Voor mij was het mijn eerste pre-release die ik heb mogen bijwonen. Izzet was de guild of choice, en de promo was de niet makkelijk speelbare Niv-Mizzet, Parun. Nadat de buildtime voorbij was, en mijn deck uit 40 kaarten bestond kon er gespeeld worden.
De eerste ronde tegen een Selesnya deck dat vlotjes uit de startblokken kwam, en mij redelijk snel neerhoekte. De eerste match was ik manascrewed terwijl ik in mijn openingshand toch 3 land had, en de 2e match liep ook niet heel lekker. Dit was een 2-0 loss. Daarna hebben we samen mijn deck even doorgelopen omdat we redelijk wat tijd over hadden. Na enkele kleine aanpassingen was ik klaar voor de 2e ronde.
Ronde 2 tegen een Dimir deck dat draaide om Etrata, the Silencer en heel veel surveil. Uiteindelijk heb ik Niv-Mizzet, Parun op het veld gekregen nadat er al behoorlijk wat damage was overgevlogen door Crackling Drake. Er werd meteen gescooped door de tegenstander en heb Niv-Mizzet, Parun dus niet kunnen misbruiken. In pot 2 werd de eerste 4 beurten alles weggecountered, maar toch 2 Crackling Drake's op het veld gekregen. Er lagen best een aantal instant en sorceries in de graveyard, dus de drake's konden lekker overvliegen. Ronde 2 was een 2-0 win.
Ronde 3 was wederom tegen een dimir deck. In pot 1 kon door het aantal instant en sorceries in de graveyard weer lekker overvliegen met de Crackling Drake waar weinig antwoord op was. Ook met mijn Piston-Fist Cyclops kon ik nog even lekker doorkomen.
Pot 2 was de tegenstander volledig manascrewed en dit werd een easy win. Wederom een 2-0 win.
Ik had al snel besloten om voor Izzet te gaan. De week vooraf bekeek ik de kaarten wat aandachtige... Leuk materiaal maar voor sealed? Achteraf bleek ook dat de meeste izzet spelers bij de laatste eindigden indien ze geen andere kleur hadden gesplashd. Mijn promo Firemind's Research was niet echt nuttig. Veel gas en overwicht was steeds de boodschap maar het duurde telkens maar een beurt of zes, daarna kon de tegenstander meestal het momentum over nemen.
Hoe dan ook een leuk deck met enkele leuke combo plays kunnen doen maar meer dan een rondje winnen zat er voor mij niet in.
Op zaterdag in Delft met een Boros doos Boros gespeeld. Maar door veel te veel removal en veel te weinig (en te kleine) creatures, bleven de (doorgaans matige) beestjes die ik had, niet lang leven. Mijn plan om minder removal te spelen en meer combat-tricks werkte daardoor niet. Uiteindelijk 2-3 gegaan. (tussendoor 2x mijn (reserve-)Golgari deck gespeeld (veel fatties, maar weinig ramp en geen removal), maar die (langere) potten verloor ik uiteindelijk ook, opvallend vaak vanwege blauwe flyers.
Aan de toptafels zag ik heel veel Izzet, met heel veel Jump-start-kaarten.
(bij deze prerelease overigens nog een Temple Garden en een Overgrown Tomb geopend)
Op zondag in Leuven (B) gespeeld (ik moest 's avonds mijn dochter en haar vriendin in Tienen ophalen). Weer een Boros pack, en weer Boros gespeeld. Dit keer met betere creatures, een bredere curve, maar NUL removal (wel wat combat-tricks). Daarmee 2-1 gegaan (enige loss in de 4e extra beurt, nadat mijn tegenstander dood zou zijn gegaan aan een goeie topdeck in turn 3 (vanwege Maximize Velocity, hij stond op 3). Mijn tegenstander zag de draw aankomen, nam het risico om te verliezen aan een topdeck en won door zijn eigen topdeck: ja, dat is spelen naar je outs!
Ik vind het een dusdanig leuke set, dat ik erover zit te denken om maar weer eens een seizoen te gaan draften!
Izzet gespeeld, 3-2 dus net in de prijzen omdat het veld redelijk verdeeld was. van te voren dacht ik al dat izzet een risico zou zijn omdat je best wel een zware dependancy hebt op je boosters, waar je bijvoorbeeld makkelijker groen splashed bij dimir of blauw splashed bij golgari.
daarbij werkelijkwaar niets splashbaars uit de boosters getrokken dus mijn cardpool was een drama
Promo was een Ionize en mijn deck draaide met name om die counter, beestjes opblazen en daarbij nog 2x Sonic AssaultHypothesizzle en 2x Direct Current met piston fist cyclops en wat kleine beestjes.
zelden meegemaakt maar eerste potje tegen dimir/golgari deck trok ik ronde 1 14 van mijn 17 land en in het tweede potje 11 van de 17 landen oftewel domme pech.
2e ronde 2-0 verloren van een andere izzet speler die mij compleet slachte met Murmuring Mystic ik zelfde speelde maar 9 creatures en moest te veel burn offeren aan birds om niet te snel dood te gaan. de body van 5 voor de mystic bleek een harde noot om te kraken
overige potjes tegen selesnya 2-0 boros 2-0 dimir 2-0 gewonnen
Jump-start werkt verbazingwekkend goed en heeft mij regelmatig die laatste 2 damage opgeleverd die ik nodig had.
Ik speelde Grixis uit een Dimir-doosje. Achteraf gezien had ik volledig Dimir (of Izzet?) moeten gaan. Ik had een redelijke basis voor een mooi dimir deck met Etrata, the Silencer en een promo Thief of Sanity, ik miste alleen wel de top-(un)commons in de kleuren.
En toen opende ik in mijn laatste booster Ral, Izzet Viceroy en werd ik greedy. Ik dacht eerst: "ik speel hem niet" en toen dacht ik: "ach die kleine splash voor kan wel". Maarja, mijn deck deed niet veel met instants/sorceries, dus deed Ral te weinig en werd het toch een beetje een rommeltje. Ik besefte mij dit pas onderweg naar huis natuurlijk.
Het werkte nog redelijk ok eigenlijk, als ik goed ging won ik zelfs nog flink wat potjes. Maar doordat ik mijn deck zo had gebouwd, had ik toch net wat vaker dan gemiddeld een manascrew en ook een paar keer een manaflood wat gewoon stomme pech was.
Mijn eerste pot was een draw tegen een sultaideck. Eén keer een manascrew en 2 spannende potten waar ik er 1 van won en de andere misschien nog had kunnen winnen als het geen tijd was geweest.
De tweede pot was een 2-0 loss tegen een Izzet? deck. Een manascrew (ik bleef op 2 land hangen) en daarna een spannende pot die ik net verloor.
Derde pot was een 2-1 loss (weet niet meer tegen wie), een keer een manaflood en 2 spannende potten waar ik er dus 1 van won en 1 van verloor.
Vierde pot ging alles goed, 2-0 win tegen een dimir deck.
Vijfde en laatste pot was tegen TheRobinros, erg aardige tegenstander, die ook Dimir (of was het Sultai?) speelde. Er zat wederom een manascrew of flood tussen (ik weet eigenlijk niet meer) en 2 leuke potten. Wel weer verloren.
Al met al een hele leuke en gezellige dag gehad, maar het resultaat was wel mager met 1 draw, 3 losses en 1 win. Toen snel de trein naar huis gehaald, zodat ik de kleine nog op bed kon leggen
Ik was nog op vakantie in het prerelease weekend... dus heb ik maar een prerelease in Dublin gedaan!
Ik had graag Dimir willen spelen, maar die was, samen met Izzet en Golgari, op het moment van inschrijven al compleet uitverkocht. Maar de Boros was er nog wel en laat dat nou net m'n tweede keus zijn geweest!
Uiteindelijk 2 Izzets, 1 Dimir en 1 Selesnya speler in het stof laten bijten. Mijn laatste tegenstander (ook Selesnya, met een behoorlijk Golgari gehalte) had helaas alles waar mijn deck zwak tegen was (grote beesten, removal en absurde lifegain), waardoor ik uiteindelijk 4-1 ben gegaan. Desalniettemin een erg leuke avond gehad en, zoals AncientOne ook al zei: deze set zou mij weer aan het draften kunnen krijgen
Zaterdagavond toch nog even een prerelease meegepakt. Ik twijfelde tussen Boros en Golgari, maar die laatste was op, dus dat maakte het makkelijk. Volgens mij was ik een van de weinige met die voorkeur, dus positief voor iedereen.
Ik had niet heel veel meegekregen van de set, eigenlijk alleen de mythic/rare spoilers. Nog ergens een primer gelezen, en zoals Dustin die dag al zei, de set is veel minder snel dan vooraf voorspeld. Echt keihard aggro was het niet, later ook wat slomere kaarten ingeboard.
Fijne pulls uit (voornamelijk) m'n seeded pack: Aurelia, Exemplar of Justice, Truefire Captain, Boros Challenger, Fresh-Faced Recruit, Legion Guildmage, Swathcutter Giant. Werd lastig om dan nog een 3e kleur te splashen en ik wou het sowieso wat aggresiever spelen (wat dus meeviel). Redelijk wat Selesnya en groene kaarten die erbij in konden. Weinig last van colourscrew, maar het was wel wat behelpen met 2 3-drops. Achteraf gezien was een lichte groen splash nog mogelijk als ik dat had gewild.
Ik heb de prerelease op zondag ochtend gedaan. Ik had voor Izzet gekozen, maar omdat ik Vraska, Golgari Queen uit mijn tweede booster kreeg heb ik er toch een Golgari deck van gemaakt, met rood eraan toegevoegd. Na twee rondes verloren te hebben, heb ik dat deck gesloopt, en er toch een Izzet deck van gemaakt. De drie laatste rondes won ik
Ik kon met drie prijsboosters naar huis (ook eentje die ik tussendoor in een ronde had gewonnen).
Ik had een wazige prerelease.
Omdat ik een diehard Golgari fan ben, had ik uiteraard dit pack voor de prerelease gekozen.
Om het voor mezelf spannend te houden had ik mijn seeded booster ondersteboven eruit gehaald en zo weggelegd. Ik had dus geen idee van mijn kaart in de Golgari kleuren voor ik ging deckbuilden.
Eerste booster: Citywide Bust... ok. Tweede booster: Firemind's Research. Meh. Derde booster: Ritual of Soot, nice! Vierde booster... Citywide Bust... dafuq moet ik hiermee.
Vijfde en laatste booster: Light of the Legion. Ik dacht dat ik Golgari had gekozen en niet Boros....
Ach ja, eens kijken door mijn groene en multicolored kaarten. Wacht. Welke groene en multi colored kaarten. Ik had op 5 boosters welgeteld 5 groene kaarten en 1 golgari multicolor.
De seeded booster vulde gelukkig veel aan, maar voornamelijk op zwart. En mijn rare was Gruesome Menagerie, een kaart die ik limited niet echt indrukwekkend vind.
Nog eens goed mijn pool bestudeerd en op zich had ik prima zwarte kaarten, wat degelijke witte creatures en dikke removal in wit en zwart. Ach ja, dan ga ik maar doen alsof ik al een set verder ben en Orhzov control spelen met een groene splash.
Eerste game tegen Selesnya:
Ontzettend, ontzettend close. Eerste pot stond ik op 1, en wist ik dankzij Severed Strands en Kraul Foragers terug te klimmen naar 9. Daarop nam Light of the Legion het over. De pot erna kwam mijn tegenstander echt keihard uit de startblokken en werd ik overrompeld.
Helaas kwamen we in het derde potje de man met de stopwatch tegen en eindigde deze in een draw.
Tweede game kwam ik uit tegen dimir flyers. Hier kan ik kort op zijn, beide potten heb ik naar 5 moeten mulligannen omdat ik bout openingshanden kreeg (geen/alleen land, alleen hoge CMC kaarten) en floodde ik als een malloot. Weinig interessants, mjn tegenstander heeft me beide potten doodgemaakt met twee flyers en verder niet veel hoeven te doen.
Derde game was ik een beetje salty door de tweede pot. Ik kwam uit tegen Izzet spells / flyers. Juist door de lage hoeveelheid creatures kon ik met mijn grote hoeveelheid spot removal elke threat weghalen en daardoor de games winnen.
Mijn zoutgehalte was naar een acceptabel nibveau gedaald en ik kwam uit tegen Selesnya. Ik vreesde een herhaling van de eerste pot, maar de eerste pot miscalculeerde mijn tegenstander zijn play waardoor ik in mijn beurt kon winnen, en de tweede pot zat ik in topdeck mode. Ik had een antwoord op al zijn plays en kon met de Veiled Shade bizar veel schade doordrukken.
De laatste pot was weer tegen Dimir flyers met een witte splash. De eerste pot was voor hem, ik kwam niet van zijn Nightveil Predator af en die kon te veel schade doen dankzij de Candlelight Vigil die erop lag.
Ronde twee en drie kon ik snel uit de startblokken komen en Veiled Shade en Light of the Legion samen deden vele werk. De Light ging wel een keer dood aan de Nightveil Predator maar daar is een Golgari Findbroker goed voor.
All in all 3 gewonnen, 1 draw en 1 loss. Goed genoeg voor 4 prijsboosters waar een mooie Overgrown Tomb voor de Commanderbox uitkwam
Daarna lekker naar huis gegaan, Amercan Horror Story opgezet en een pot rooibosthee leeg gedronken.
Oeh mooie verhalen allemaal.
Zaterdag eerst een individuele prerelease gedaan en daarna 's middags 2HG.
Zaterdag begon met 10 man, waarbij er 2 keer elke guild beschikbaar was. Dimir was al snel vergeven, maar ik wilde toch Izzet proberen, dus maakte me dat niks uit. Ik had vier on-color rares (Risk Factor,Niv-Mizzet, Parun,Erratic Cyclops en Quasiduplicate). De promo was Thousand-Year Storm: die ging dus niet in het deck.
Uiteindelijk een Izzet deckje gebouwd met 13 creatures en 10 spells.
Eerste match tegen Gijs, de andere Izzet speler. Ik bleef in game 1 een beetje achter qua mana en Gijs werd met een 1/1 en 1/2 redelijk frisky. Vooral die Nightveil Sprite deed zijn werk. Echter toen ik op 13 stond, waren mijn mana-troubles een beetje voorbij en kon ik mijn board gaan opbouwen. Vooral de Murmuring Mystic deed goede zaken, nadat ik met de flyers aan de overzijde had afgerekend. Uiteindelijk de Watcher in the Mist naar de winst gevlogen. Game 1 kostte ~35 minuten. Echter game 2 kreeg ik de meer gedroomde start met een Fire Urchin en een Goblin Electromancer. Door redelijk aggressief te spelen en geen problemen te hebben om mijn creatures te ruilen, kon ik Gijs laag genoeg zetten dat de Risk Factor me 6 kaarten opleverde, zoveel voordeel was echt te veel voor hem: 2-0 voor mij.
Match 2 mocht ik tegen Menno, hij had een Golgari pack, maar speelde een Sultai deck. In game 1 liet dat deck precies zien waarom veel spelers voor Dimir kozen: goede removal en veel flying threats (waaronder ook Watcher in the Mist en Nightveil Predator). Werd mij al snel te veel en we gingen naar game 2. Daarin bleef hij op de dubbele zwarte mana-cost hangen en kon ik redelijk soepel de overwinning pakken. Game 3 ging veel meer gelijk op. Ik stond nog op iets van 12 terwijl Menno op 10 stond. Aan het einde van zijn beurt nam hij vier van een Risk Factor, en ging stuk aan de flyer door een Sonic Assault, middels jump-start, die de enige blocker weghaalde en een Direct Current jump-start... de grap was dat hij dus die play had kunnen zien aankomen, omdat ik ze beiden ge-jumpstart had. Toch maar drie kaarten laten rapen...
Match 3 mocht ik tegen Marsha. Zij had een Boros deck. Game 1 bleef zij een beetje steken op het kleine grut en dan is een beetje blocker maar wat irritant en deden de flyers de rest. Game 2 was een masterclass hoe niet sealed te spelen: ik had een turn vier play tegenover een Goblin Banneret en een Ornery Goblin. Die werd weggehaald, tijdens het blocken met een sure strike en vervolgens was de Ornery Goblin alleen nog maar chumpbaar. (Marsha liet ook nog de Inescapable Blaze zien...).
Game 3 ging stukken beter. Ik had een Muse Drake en een Wojek Bodyguard, terwijl er aan de een Hammer Dropper werd gespeeld op vier. Ik viel gewoon aan en dacht dat er wel geruild zou worden, nee dus, er werd gechumpt met klein grut, zodat alleen de flyer door kwam. Ik nam de vijf schade van de Hammer Dropper en deed er weer zes terug. Op beurt zes, speelde Marsha haar promo Light of the Legion en viel aan met de Hammer Dropper. Die laatste tapte ik, voor combat, met Sonic Assault waardoor ze op 10 kwam. Vervolgens was het een kwestie van de Sonic Assault jump starten (voor nog 2 schade) en met de +1/+1 van Maximize Velocity precies de laatste 8 schade kunnen doen.
3-0 in matches en ik was de enige 3-0 door een draw in ronde 1.
In de middag hadden mijn broer en ik Dimir en Selesnya. Daarmee in eerste instantie een Dimir en Selesnya (Trostani Discordant en Beast Whisperer zijn tof) deck gemaakt.
Match 1 was niet heel spannend, binnen 20 minuten waren we klaar door 1 drop, 2 drop, 3 drop, enchantment op double strike/trample dude, vervolgens counterspell op je enige removal en removal op onze eerste beesten. Mijn broer was niet tevreden en bouwde een jeskai deck rond vier keer Skyknight Legionnaire en alle flyers die we konden vinden. Ging redelijk goed in game 2, tot het moment dat de Underrealm Lich, aan de overzijde, unblockable werd gemaakt na door de Vigorspore Wurm getarget te zijn (op dat moment lagen er nog 2 kaarten in het deck van de speler met de lich). Toen misten we toch echt wel de removal uit het zwarte deck. Hoewel we die kaarten ook in game 1 totaal niet hadden gezien: van de 12 removal spells in beide decks hebben we er 1 gezien.
Game 3 was veel gelijkwaardiger, we hadden allemaal een board, maar mijn broer zijn Watcher in the Mist was de grootste flyer op tafel. We kregen ze laag genoeg om mbv Cosmotronic Wave en Flower // Flourish lethal te pushen. (van 27 naar 0 in een beurt). Moet bijgezegd worden dat het wel een game was waar we eindelijk een keertje de Centaur Peacemaker konden spelen.... (vandaar dat ze nog zo hoog stonden).
Uiteindelijk tevreden met een 1-2, we kregen nog een paar troostboosters. Daar kwam dan wel weer een Doom Whisperer uit.
Gelukkig ook nog wel weer wat promo's kunnen ruilen. Maar al met al prima zaterdag prereleasen.
Geweldig event guys! Ik zelf heb het niet kunnen meemaken door werk . Ik speel zelf mtg arena omdat friday night ook niet meer mogelijk is en ik vroeg me af of mensen nog een sealed promo code hebben voor een speler die super graag dit zou willen spelen. Het liefst prive bericht voordat iemand anders het afpakt en ik weer van vooraf aan begint. De code staat op een losse token in de kit en je kan maar 1 per account gebruiken. Dus als iemand extras heeft zou het echt nice zijn