Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Sinds kort begonnen met mtg met een familie lid. We zijn niet van plan om naar toernooien te gaan , maar gewoon in de woonkamer een gezellig , strategisch potje mtg te spelen.
We zijn gelijk van start gegaan met de challenger decks. Na veel research over de spelregels en meerdere games kunnen we nu mtg doen zonder pauzes en googlen.
Nu zijn we geïnteresseerd in een paar extra decks, zodat we een beetje kunnen afwisselen.
Zover ik begrepen heb zijn de planewalker decks erg basic en de guild kit ook. We houden van wat meer diepgang en wat meer strategisch spelen.
Is het verstandig om nog een extra challenger deck te halen en daarmee te rouleren. Of zijn de guild kit toch net zo interessant om mee te spelen?
En kun je bijvoorbeeld met een guild kit deck spelen tegen een challenger deck , of is dat oneerlijk?
Hoi, welkom in het spel!
Super tof dat je als beginner al gelijk met een Challenger Deck overweg kan, want dit zijn juist decks die gemaakt zijn om zonder een mega-investering te hoeven doen redelijk mee te kunnen draaien bij Friday Night Magic (een kleinschalig toernooi dat bij veel Magic winkels (waaronder Bazaar!) wekelijks gehouden wordt).
Of de Guild Kits speelbaar zijn tegen de Challenger Decks (en zo ja, hoe leuk die potjes dan zijn) durf ik niet te zeggen, omdat de Guild Kits en Challenger Decks ieder met een compleet andere gedachtengang zijn opgebouwd. De Challenger Decks zijn, zoals gezegd, voor de Standard FNM (en bevatten daarom alleen kaarten uit de laatste anderhalf a twee jaar aan Magic) en de Guild Kits draaien om de tien Guilds of Ravnica en bevatten kaarten uit alle sets met Ravnica als thema met de twee kleuren van die guild. Beide producten zijn leuk om te spelen tegen andere producten uit hun soort, daar zijn ze op gemaakt, maar of ze tegen andere producten ook leuk speelbaar zijn? Ik durf het niet te zeggen.
Ik hoop dat je iig iets aan m'n uitleg hebt. Veel speelplezier!
Dual decks zijn inderdaad erg leuk. Dat zijn twee decks ontworpen om tegen elkaar te spelen. Ze hebben zeker meer diepgang dan planeswalkersdecks.
Brawldecks kunnen misschien ook wel, al zijn die meer ontworpen om met z'n drieën of vieren tegen elkaar te spelen. Met zijn tweeën is het misschien minder leuk.
En het grote broertje van brawldecks, commanderdecks, kunnen ook leuk zijn, weer met de opmerking dat het vooral leuk is om met meer dan twee mensen te spelen.
Dus als je met zijn tweeën speelt en je voornamelijk tegen elkaar wilt spelen en niet op toernooitjes in een winkel ofzo dan zou ik dual decks aanraden.
Challenger decks zijn wel zo'n beetje de "beste" preconstructed decks die gemaakt zijn voor Standard, dus mij lijkt ook dat je eens moet kijken naar Duel Decks (twee decks in een box die gemaakt zijn om tegen elkaar te spelen, elk met een eigen thema), Brawl decks (dat zijn 60 kaarten decks die Standard legal moeten zijn, je mag alles maar 1x spelen behalve basics, en je hebt een legendary creature of planeswalker naast je deck die je altijd kunt spelen. Erg leuke variant!) en Commander decks (dat zijn 100 kaarten decks, ook alles maar 1x, met een legendary creature naast je deck. Supergaaf om te spelen!).
Meer informatie over Brawl en Commander vind je in de links naar de Helpdesk .
Die decks zijn allemaal wel vergelijkbaar en/of ingewikkelder dan de Challenger decks .
Misschien vinden jullie het leuk om op zoek te gaan naar een deck dat je aanspreekt en het geld te besteden aan singles ipv een preconstructed deck van wizards.
Dit geeft jullie aanzienlijk meer mogelijkheden tot variatie!
Zelf decks maken kan ik absoluut aanraden, dat is geweldig om te doen . Maar doe dat wel rustig aan. Bedenk eens wat je wil spelen, vraag hier wat tips, etc, voor dat je los gaat op het kopen van losse kaarten