Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Geschikte webcam voor spelltable

Venser546
3 jaren geleden
Mijn huidige (cheap) webcam heeft blijkbaar een groothoeklens. Ook zijn de kaarten daardoor niet te identificeren door de applicatie.

Wie heeft er een geschikt modelletje? Het liefste compatibel met windows, mac en linux, al is dit geen harde eis.

Belichting is overigens ook een probleem. Ik heb een paar hele mooie lampen staan, maar de weerkaatsing maakt de kaarten onleesbaar helaas. Voor het beste zicht, moet ik bijna in het donker gaan zitten
Venser546
3 jaren geleden
Btw, wat mij betreft hoeft de applicatie de kaarten niet te identificeren, als het maar zichtbaar is voor de tegenstander.

Over het algemeen kun je prima zien wat er op tafel ligt.

Zijn de mensen een beetje geduldig bij potjes via spelltable?

Dit is overigens allemaal ter voorbereiding van een (hopelijk) commander avondje aankomende vrijdag.
 bijgewerkt door Venser546 3 jaren geleden
offspring
3 jaren geleden
Ik speel het zelf alleen met mijn reguliere speelgroep, ook via spelltable. Tot nu toe steeds de beta-versie van het gebruik van mobiele telefoon gedaan. Qua beeld is dat dik in orde, maar wij hebben steeds na verloop van tijd dat een of meer spelers geen beeld meer ziet van één specifiek persoon. Echt na een paar uur pas dat dat ineens gebeurt - super irritant. Verder hebben wij gemerkt dat de kaartherkenning alleen goed werkt als je recht van boven filmt - misschien is dat het probleem?

Helaas kan ik je qua webcam niet iets specifieks aanraden - ik denk alleen dat mobiele telefoon niet heel erg te adviseren is omdat daar dus het beeld zo nu en dan wegvalt.

Veel speelplezier!
goeth78
3 jaren geleden
Wij spelen nu sinds december via spelltable. Eerdere lockdown nog via Google Meet maar spelltable is toch een stuk prettiger - we gebruiken Meet overigens nog wel voor het geluid en om te chatten.

In eerste instantie alle drie nog via mobiel. En de genoemde problemen zijn zeer herkenbaar, soms waren we 30 min bezig voor we echt konden gaan spelen.

Inmiddels hebben twee van de drie een webcam en zijn de problemen met beeld verleden tijd. Jammer is wel dat de kwaliteit van het beeld minder is geworden, de camera van een mobiel is gewoon beter en kan ook beter omgaan met minder licht.

Ik gebruik zelf een Logitech c505e (ook voor werk ) en die heeft iig een perfect recht beeld, geen vervorming of bolling. Maar deze heeft inderdaad er wel een goede lichtbron bij nodig.

Laat je het licht van bovenaf komen dan is het overigens nog best goed te doen qua schittering. Hangt overigens ook weer af van de hoesjes.

Lang verhaal kort: webcam heeft tov mobiel ook zo z’n nadelen. Hopelijk wordt volgende versie van spelltable stabieler qua gebruik van mobiel.
Venser546
3 jaren geleden
Hmm.. ik zie spelen via de mobiel dan toch niet zo zitten. Het lijkt me ook niet handig als je tussendoor je telefoon nodig hebt.

De Logitech c505e is stevig aan de prijs. Dat ga ik er niet voor betalen.

Misschien gewoon maar eens wat beter naar de belichting kijken en een potje gaan spelen. Wie weet is het beeld acceptabel.

Als de kaart niet goed te zien is, kun je het tenslotte altijd aan elkaar vragen.
Venser546
3 jaren geleden
Toch maar overstag gegaan voor een luxe modelletje. Kan het moeilijk accepteren dat anderen mijn prachtige kaartjes niet kunnen zien.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1054925151
0.0088 seconds for 27 queries (40.6kb)
0.0301 seconds to render