Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hi,
Als grafisch student ben ik erg aangetrokken tot de artistieke kant van Magic.
Ik ben daarom ook wel benieuwd wat de mensen van dit forum nou de vetste art vinden!
Dus ik dacht misschien is een topic waarin iedereen verteld wat hij de gaafste art van MTG vind en waarom.
Heb zelf meerdere favorieten en blijf me steeds weer verbazen over wat sommige artiesten bij WotC nu weer maken.
Om het spits af te bijten! Supreme Verdict de compositie is erg goed gedaan en het contrast tussen het grijs en het licht is erg strak. Steam Augury Contrast tussen rood en groen is erg gaaf, vooral dat ghostly green is ziek Army of the Damned, lots of zombies tearing down a house, whats there not to like ^^ Prossh, Skyraider of Kher en weer het verschil tussen het vuuroranje en het turquoise van de background geeft een heel mooi contrasterend effect. Ancient Hellkite Heb een hele hoop foil draken, maar deze is toch wel heel erg gaaf! Mooie draak en dat vuureffect is erg mooi gemaakt!
Heb nog veel meer maar laat het hier even bij voor nu.
Ben erg benieuwd wat jullie favorieten zijn
Mijn favorieten zijn: Spirit of the Labyrinth Ik weet niet precies wat het is, maar deze kaart heeft sinds hij bekend werd mijn aandacht getrokken. Nylea, God of the Hunt Het vervaagde van Nylea is heel mooi gedaan, het weerspiegelt heel mooi de ochtendmist in een bos. Khalni Hydra De manier waarop het licht de hydra nog groter en dreigender maakt vind ik erg goed gedaan! Angelheart Vial Dit is nu al een tijdje mijn wallpaper, en de levensechtheid en emotie die erin zit is echt super! Van de genoemde vier, is dit mijn favoriet.
Spirit of the Labyrinth is ook een van mijn favorieten. De aantrekkingskracht van de kaart zit hem in het gebruik van de lijnen. Als je goed kijkt zie je dat de hele kaart een enkel punt van focus heeft dat net achter de spirit zelf ligt. Je ogen worden hier naar toe getrokken waardoor de kaart je aandacht blijft houden.
fullmoonie 28-03-2014 om 08:28
Mijn favorieten zijn: Spirit of the Labyrinth Ik weet niet precies wat het is, maar deze kaart heeft sinds hij bekend werd mijn aandacht getrokken.
Als ik 1 kaart moet kiezen dan is het eerste wat in me opkomt Mossfire Valley gewoon weg prachtig hoe veel detail er in zit en hoe de zachte kleuren het een genot voor het oog maken.
maar in het algemeen kan ik uren staren naar het complete werk van John Avon. naar mijn smaak de beste artiest die magic kent.
Mijn favorieten zijn: Spirit of the Labyrinth Ik weet niet precies wat het is, maar deze kaart heeft sinds hij bekend werd mijn aandacht getrokken.
Spirit ot Labyrinth is inderdaad erg mooi! Vooral dat mysterieuze.
River of tears is ook heel mooi. Vind dat kleurschema ook erg mooi, beetje donker turquoise
Die Prossh en dat verschillende licht van twee kanten, dat soort kaarten spaar(de) ik van Star Wars (Jedi Mind Trick). Kan ik zeker waarderen.
Persoonlijke favorieten: Sydri, Galvanic Genius Hoewel ik persoonlijk de Hanna, Ship's Navigator, maar dan in de DOTP 2013 variant, mooier vind, maar die is nog niet als fysieke kaart uit. (Gelukkig heb ik een print voor aan de muur... )
De hoeveelheid details en de zorg die er aan besteed wordt, maken dit favorieten.
Kiora, the Crashing Wave:
in de stijl van Hokusai's "The Great Wave off Kanagawa", dat is toch wel een der klassiekers van de Japanse woodblock/woodcut art (afgelopen zomer in Helsinki nog een aantal van gezien, erg indrukwekkend).
Gaea's Blessing
Naast het feit dat schilderijen in/met aquarel mij altijd wel aanspreken, waarbij gezegd moet worden dat je voor die stijl bij mevrouw Guay zeker aan het juiste adres bent, lijkt er in dit plaatje een duidelijk verhaal te zitten. Een Koning Arthur verhaal welteverstaan en dat blijft nog steeds een genoegen.
Nu nog hopen dat er ooit iemand het waagt om in de buurt te komen van de stijl van Modigliani op een magic kaartje, maar ik denk dat dat wel niet zal gebeuren. Daar is zijn werk misschien iets te "primitief" voor.
Ik ben groot fan van Terese Nielsen en Raymond Swanland. Erg verschillende stijlen, maar allebei maken ze echt prachtige art. Swanland weet heel indrukwekkende beelden op te roepen met beweging, terwijl dat Nielsen juist met een rustige glas-in-lood-achtige stijl doet. Mijn selectie:
thewoodcutter 28-03-2014 om 20:52
...
Persoonlijke favorieten: Sydri, Galvanic Genius Hoewel ik persoonlijk de Hanna, Ship's Navigator, maar dan in de DOTP 2013 variant, mooier vind, maar die is nog niet als fysieke kaart uit. (Gelukkig heb ik een print voor aan de muur... )
De hoeveelheid details en de zorg die er aan besteed wordt, maken dit favorieten.
...
Die Hanna heb ik ook aan de muur hangen
Ik ga zeker nog wat meer van haar werk bestellen.