Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deck Type?

lejonvanvliet
11 jaren geleden
Hallo MTG'ers,

Ik heb namelijk een vraag over deck types, ik neem aan dat Standard deck type meer voor toernooi zijn en Commander een bepaalde regels heeft en Modern deck type wat anders zijn dan alle andere deck types.

Mijn vraag is, ik heb een Standard deck type aangemaakt voor toernooi om ooit een keer mee te doen, maar als ik bijvoorbeeld een jaar later pas aan toernooi begin, is mijn deck type dan nog steeds Standard of heeft het andere naam zodat ik niet meer met deze deck kan spelen in toernooi, zo ja hoe gaat het deck type heten dan? Dat ligt mij beetje dwars.

Dit is mijn Standard deck van serie M13, Gatecrash.

Mvg, Lejon
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Even afgezien van kaarten die op de Banned en Restricted lijst staan, is je Standard deck ook Modern, Legacy en Vintage legal.

Een Modern deck is ook Legacy en Vintage legal.
Een Legacy deck is ook Vintage legal.

Maar nogmaals: de uitzonderingen zijn de kaarten die op elke individuele Banned en Restricted lijst staan!

Op de site zelf wordt dit niet aangepast, dat zul je handmatig moeten doen.
lejonvanvliet
11 jaren geleden
Bedankt voor het uitleg Magnus!
Ik had mij niet gericht op de banned lijst, maar daar kwam ik de antwoord tegen, nogmaals bedankt!

Deze forum mag gesloten worden.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Graag gedaan!

Enne...als je het niet erg vindt hou ik het forum wel open, maar sluit ik alleen dit topic .
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik werd erop gewezen dat er wellicht een onduidelijkheid in mijn uitleg zat.

Wat ik bedoelde is dat de Banned en Restricted lijst uitzonderingen voor elk type toernooi gelden, niet alleen voor Standard.

Dus je Legacy deck is niet altijd Vintage legal, want bijvoorbeeld Brainstorm mag je 4x spelen in Legacy, maar slechts eenmaal in Vintage.

Om het anders te zeggen: als je een Standard deck hebt, dan is dat ook Modern legal, aangenomen dat er geen kaarten op staan die in Standard danwel Modern banned zijn.

En je Modern deck is Legacy legal, ook weer aangenomen dat er geen kaarten inzitten die in Modern danwel Legacy banned zijn.

En je Legacy deck is Vintage legal, aangenomen dat er geen kaarten inzitten die banned in Legacy danwel banned of restricted in Vintage zijn.

Die laatste is net anders, want in elk format worden kaarten alleen gebanned. Alleen in Vintage worden kaarten restricted (dus maximaal 1 in je deck).
lejonvanvliet
11 jaren geleden
Ik zie nu de logica ervan van verschillende decks, dus de meeste toernooien zijn gericht op Standard decks en Commander (EDH) decks? of is er wel toernooien op bepaalde deck type, waar kan ik ze vinden dan?

In ieder geval, weet ik wat voor soorten decks er zijn, wil ik toch weten wat Casual is, zijn dat een deck type waarvan er geen bans inzitten en je mag zelf weten wat je ermee wilt doen, ook al blijft het oneerlijk?
beany
11 jaren geleden
casual is keukentafel decks
de decks die je gewoon thuis of bij vrienden speelt
geloof dat er niet echt een ban list voor is
lejonvanvliet
11 jaren geleden
Oke, als je een deck gaat bouwen, welk decktype zou je het beste kiezen, omdat ik wil best decks bouwen voor mijn "nieuwe" vrienden die MTG ook willen spelen, wil ik toch eerljik houden tussen mijn deck en die van mijn vrienden waarmee ik decks voor hun ga maken.
LegoRobster
11 jaren geleden
Bij casual moet je er gewoon op letten of jij zelf het leuk/acceptabel zou vinden om tegen dat deck te spelen. Je speelt alleen met vrienden en alleen voor de lol, dus het is onnodig om ze te frustreren en direct te laten scoopen zodra je een bepaalde kaart op tafel legt.

Commander is een vorm van casual, waar zelden een officieel toernooi van wordt gehouden (correct me if I'm wrong). Het is echter een zeer fun en populair formaat, daarom wordt er op de bazaar een 'Commander League' gehouden.

Als je twijfelt over de 'fairheid' tussen decks, kun je altijd een duel deck kopen. Daarmee krijg je twee decks die zo goed als gelijk zijn als het op power level aan komt.

(voor een overzicht van de duel decks die op de BoM beschikbaar zijn, moet je naar 'Sealed Packs' (tussen de tabjes aan de linker kant van het scherm) gaan, en dan naar 'Duel Decks'.)
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden (niet dubbelposten, edit je eigen post ajb)
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
lejonvanvliet 12-09-2013 om 17:10
Oke, als je een deck gaat bouwen, welk decktype zou je het beste kiezen, omdat ik wil best decks bouwen voor mijn "nieuwe" vrienden die MTG ook willen spelen, wil ik toch eerljik houden tussen mijn deck en die van mijn vrienden waarmee ik decks voor hun ga maken.

Als je vrienden aan het magiccen wilt krijgen, dan kijk je in principe gewoon naar casual decks. Als je ze dan een beetje warm hebt gekregen voor het spelletje en men zelf decks gaat bouwen, kan het soms verstandig zijn een restrictie, zoals bijvoorbeeld het toernooiformaat standard, op te leggen. Voor het bouwen van leuke, tegen elkaar gewaagde decks, om beginners het spelletje mee te leren, raad ik dat af.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Wat ik (en volgens mij velen andere met mij) aanhouden voor "Casual", is dat je deck in een format legal moet zijn. Je kunt dus zelf kiezen of je voor Standard, Modern, Legacy, Vintage of Commander gaat. Of Pauper bijvoorbeeld.

Het voordeel daarvan is dat je niet snel tegen te sterke decks aanloopt. In geen enkel van deze formats bijvoorbeeld mag je meer dan 1 Sol Ring spelen. Een deck met 4x Sol Rings is dus nooit 'legaal' in Casual. Wat maar goed is ook .
Victorvndoom
11 jaren geleden
in welk type deck kan je een sol ring in kwijt ?
StanleyW
11 jaren geleden
In de Banned en Restricted lijst kan je dat checken. Sol Ring is alleen in Commander legal en restricted in Vintage.
lejonvanvliet
11 jaren geleden
Nooit van Pauper deck gehoord , ik wil ze best uitproberen met mijn vrienden. In ieder geval komt er een nieuw deck types, of houden we zo bij de rest van de deck types?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1402600218
0.0183 seconds for 31 queries (128.81kb)
0.0799 seconds to render