Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Deze keer een leuk nieuw thema enzooo
Nu er een crossover met Cluedo aankomt, dacht ik, wat nou als magic ook andere bordspellen covered!
Dussss, het thema is Boardgames. Maak een kaart dat geïnspireerd is door een (bekend) bordspel. (Kaartspellen als Exploding Kittens enzo tel ik ook wel mee! Geen andere TCG refereren )
Worker Placement enters the battlefield with three charge counters on it.
At the beginning of your upkeep chose one for each charge counter on Worker Placement. You may choose the same mode more than once.
• Create a food token.
• Sacrifice a food, if you do, put a charge counter on Worker Placement.
• Create a clue token.
• Add a .
—————————————————————
Niet een specifiek bordspel maar een type bordspel. Voor de rarity mythic gekozen omdat het voelt als of het te veel doet voor een rare en niet perse dat het sterk is.
: Tap target creature
: Deal one damage to any target
: Add one mana of any color
Een verwijzing naar Terraforming Mars, Doel van het spel is om Mars bewoonbaar te maken door voldoende bossen en meren aan te leggen en de temperatuur te verhogen.
De kaart is een vertegenwoordiging van deze doelen.
Questionable Strategist
Creature - Human Soldier
At the beginning of your precombat main phase, you may reveal the top three cards of an opponent's library. If one or more creatures are revealed, add . If no creatures are revealed, sacrifice a permanent.
3/1
You may look at the top card of your library at any time.
You may play lands from the top of your library.
Whenever a land enters the battlefield under your control, if it entered from your library, you may put a creature card from your hand onto the battlefield.
Een duidelijke verwijzing naar Carcassonne natuurlijk, waarbij je een tegeltje legt en er meteen ook een meeple op mag leggen.
-------
Verwijzing naar Catan waar je met grondstoffen (hout en steen) een straat kan maken. Ik heb er bewust voor gekozen dat de road token op zichzelf niets doet, in feite doet een straat in Catan ook op zichzelf niks.
At the beginning of your upkeep, create a token that's a copy of enchanted token.
---
Ook geïnspireerd door Catan! Als je ergens een stad bouwt, krijg je meer van een grondstof die je al hebt. Dit probeer ik hier te reflecteren. Vind 'm moeilijk te balancen, maar ik denk dat wel fair is. Je hebt tenslotte al een token nodig!
At the beginning of your upkeep, create a token that's a copy of enchanted token.
---
Ook geïnspireerd door Catan! Als je ergens een stad bouwt, krijg je meer van een grondstof die je al hebt. Dit probeer ik hier te reflecteren. Vind 'm moeilijk te balancen, maar ik denk dat wel fair is. Je hebt tenslotte al een token nodig!
Moet het dan niet “build a village” zijn? Bij een stad krijg je altijd het dubbele!
---
Moet het dan niet “build a village” zijn? Bij een stad krijg je altijd het dubbele!
Nee, dit is zoals ik 'm bedoeld heb. De village heb je al (die maakt een treasure token oid). De stad zorgt er alleen voor dat je meer grondstoffen krijgt!
Shakey Surgeon
Creature - Human
: Flip a coin. If you win, put a bone counter on Shakey Surgeon.
Remove X bone counter(s) from Shakey Surgeon. Exile target creature, where X is target creature's toughness.
"...And ze medic was never heard from again."
2/3
-------
totzover een wip met referentie naar Dokter Bibber
Let's Play Jenga!
Enchantment
When Let's Play Jenga! enters the battlefield, each player exiles the top 20 cards of their library face down. Shuffle the exiled cards and put them in a face down pile, called "The Tower".
If a player would draw a card and a card they own is in "The Tower", they put that card from "The Tower" in their hand without touching any other cards in "The Tower".
Whenever two cards from "The Tower" touch the table simultaneously, the player who last put a card from "The Tower" in their hand loses the game. "Why do we keep inviting this guy to board game night..."
Enchantment
At the beginning of your precombat main phase roll a d6 until the result is 5 or lower or chose to stop rolling. If you rolled a 5 or lower, this ability has no effect. For each result that was a 6, after this phase, there is an additional combat phase, untap all creatures you control at the end of each of those combat phases. i dont wanna lose
At the beginning of your upkeep, roll a D6
If you throw six you get a additional combat face.
If you throw six, you may throw a additional time to try to get a another additional combat face. If you throw one you lose the original additional combat face.
Het is erg duidelijk wat het effect is, maar werkt niet helemaal met hoe andere magic kaarten zijn geschreven.
Hier onder is een voorbeeld van hoe ik het zou schrijven. Het is vooral gebaseerd op Fiery Gambit.
"At the beginning of your precombat main phase roll a d6 until the result is 5 or lower or chose to stop rolling. If you rolled a 5 or lower, this ability has no effect. For each result that was a 6, after this phase, there is an additional combat phase, untap all creatures you control at the end of each of those combat phases."
: Create a Colorless 1/1 changeling creature token.
: You gain 2 life
: Tap target creature
: Target player loses 3 life
: Deals 2 damage to any target
: Target creature you control fights target creature an opponent controls.
3/5
A man of many qualities, some might say he has a monopoly.
Cobaltius met Worker Placement
Het kan aan mij liggen, maar ik zie nog niet een heel duidelijk bordspel thema, maar ik neem je woord ervoor aan!
De tekst is her en der een beetje hokey-pokey. Opzich een redelijke kaart, al ben ik bang dat deze kaart icm Academy Manufactor wel echt pijnlijk zal zijn. Ik denk dat ie, zelfs voor een mythic, net ietsjes te sterk is... 1 mana meer en hij was beter geweest!
Eclavyrr met Planar Terraforming
Simpele maar effectieve kaart. Hoewel de abilities redelijk goed zijn, denk ik dat ze ook makkelijk te misbruiken zijn. I mean, een unlimited mana-filter, zolang je maar genoeg groen produceert? en met die mana kan je gelijk de andere twee abilities gebruiken. een iets hogere activation cost of een ristrictie per beurt zal het misschien wat meer balanced aan laten voelen
Naut19280 met Questionable Strategist
Opzicht een geweldige kaart! Hoewel ik denk dat voor een Stratego gerelateerde kaart de Clash ability waarschijnlijk beter zal passen, aangezien je dan ook de 'rangen' van stratego erbij betrekt, in magic flavor. Verder vind ik het geweldig!
Lavinius met Work the Land
Ik moest toch even het spel opzoeken, want ik ben er totaal niet mee bekend...
Verder is het een top kaart. Hij voelt totaal niet overpowered of underpowered. Ik zou dit zo in een Miirym, Sentinel Wyrm willen spelen!
Luctor met Paver
Simpel maar zeer effectief! In een artifact matters deck zou dit een makkelijke include zijn. Ik vind het leuk hoe je, net als in Catan, meerdere grondstoffen kan inruilen voor een brick (of rood) en wood (of groen), je hier of twee generic of direct de kleur kan betalen! Qua flavor on point!
BluezamX met Build a City
Ook een geweldige Catan flavor. Qua balancing weet ik het gewoon niet zker. Aan de ene kant lijkt t mij goed, maar aan de andere kant ook weer niet... Persoonlijk denk ik dat het veiliger was om de bewoording als 'copy that's a token', zodat token duplicators en dergelijke niet meer werken, en ie dus wat veiliger is...
Daedalon met Shakey Surgeon
Wederom geweldige flavor. Stiekem zou het grappig zijn als je een random artifact token zou maken, net zoals de meest random dingen uit de patient komen. denk aan treasures, foods, clues, bananas, golds, bloods, of scraps. maar das gewoon mijn gedachtegang! verder is ie gewoon simpel maar effectief
TheRobinros met Let's Play Jenga
Ok, ik geef het op... Speelbaarheid is 0. Maar oh well, silver border it is. Dan is ie perfecte flavor. Verder, omdat ie gewoon niet te peilen is, is de power ook niet te peilen...
Bizzabazza met Ludo
Misschien is 3 mana nog wel een beetje weinig... Verder is de flavor geweldig, want dit mens zal zich gaan ergeren aan deze kaart. hij kan heel sterk zijn, of totaal geen meerwaarde hebben voor de crit-fail goden onder ons... Een enge kaart, thats for sure!
MitchDeBaas met The Monopoly Man the Kenrith, the Returned King at home
Ahum... over de kaart... Ik vrees dat ik, naast de naam, wel een beetje Monopoly flavor mis (denkik)... Ik denk ook dat ik hier hetzelfde probleem heb als met Eclavyrr's kaart: de abilities zijn te goedkoop en er zit geen ristricties op... Ik vind het lastig om zijn power in te schatten...
De top drie, na de honerable mention
Voor het maken van een gestoorde kaart: TheRobinros
Op nummer 3: BizzabazzaENLuctor (sorry, kon hier echt niet tussen kiezen)
Op nummer 2: BluezamX
Op nummer 1, aka de winnaar!:Lavinius
CONGRATS!
Bedankt voor het meespelen en tot de volgende BYC!
TheRobinros met Let's Play Jenga
Ok, ik geef het op... Speelbaarheid is 0. Maar oh well, silver border it is. Dan is ie perfecte flavor. Verder, omdat ie gewoon niet te peilen is, is de power ook niet te peilen...
Het grootste compliment dat ik kon krijgen
Gefeliciteerd aan de winnaar!