Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card! #5

Sunitram
9 jaren geleden
Na kolonelnick, Blasty, cgroos en JT nu aan mij de eer een build the card te bedenken.

Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).

De regels zijn vrij simpel:
1. een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. wees aardig voor elkaar.
3. heb vooral lol met elkaar.

Waar moet een kaart aan voldoen:
1. de kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. de leuk is het om met en tegen de kaart te spelen.
3. natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. is de kaart compleet (hiermee word bedoelt rarity, naam, mana cost etc.)
5. flavor text is niet verplicht, maar mag wel.

Wanneer je dus wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. als je een extra regel wilt toevoegen vanwege het thema, ga je gang.

Het thema van deze week: maak landjes topdecken leuk!
Ik heb door de jaren heen meerdere TCG's gespeeld, voordat ik bij Magic uit kwam. Daardoor hoor ik regelmatig wat outsiders van Magic denken. Veel mensen vinden het spel wel leuk, maar een veel gehoorde klacht blijft dat het spel draait om kaarten waar je steeds minder aan hebt, naarmate het spel vordert: Landjes.
Nu heeft Wizards hier zelf door de jaren heen de nodige oplossingen voor bedacht; zo waren er de Spellshapers die gemaakt waren om minder gelukkige draws in iets om te zetten dat nog enigszins nuttig voor je is, tijdens het Zendikar block experimenteerde Wizards zich drie slagen in de rondte met landjes: nieuwe fetches, Landfall, manlandjes, Oracle of Mul Daya, en mijn persoonlijke favoriet (hij zit in al m'n Commander decks) Explorer's Scope. Echter, Zendikar is al een tijdje terug en sindsdien is er, uitzonderingen als Courser of Kruphix daargelaten, vrij weinig meer gedaan om het topdecken van landjes interessant te maken.

Daarom aan jullie de eer om iets nieuws te bedenken. Of het nu een instant, een sorcery, een beestje of misschien wel een hele nieuwe mechanic is, het maakt niet uit, zolang het maar dat "bah, een landje" gevoel wegwerkt, of op z'n minst enigszins goedmaakt.

Voorbeeldje:

Elven Explorer
Creature - Elf Scout
,: add one mana of any color to your mana pool.
Discard a land card, : Add 2 mana to your mana pool of any combination of colors that land could produce.
1/2

Het voorbeeld is natuurlijk meer een doekje voor het bloeden, maar hey wie ben ik om jullie creativiteit in de weg te zitten. Jullie kunnen dit ongetwijfeld beter, dus zend vooral iets in, je hebt tot 17-2-2015, 23:59 de tijd. De 18e, zo tegen de avond volgt de uitslag!
Maurice
9 jaren geleden
twist the game
enchanment - wizzard
op het einde van je beurt vernietig de helft van je getapte mana. Voor elke vernietigde mana mag je een kaart met je tegenstander ruilen. Als er meer dan 5 mana word vernietigt mag je een random kaart van je tegenstander zijn hand vernietigen. Als je nog maar 3 mana hebt hoef je geen mana te vernietigen maar mag je wel 1 kaart ruilen. Bij afronden mag je zelf weten hoe je het afrond.

(dit is de eerste keer dat ik mee doe dus is dit op of niet?)

Edit Magnus: Ik zal hem even een beetje proberen op te maken

Twist the Game
Tribal Enchantment - Wizard
At the beginning of your end step, sacrifice half your tapped lands, rounded down up down, unless you control 3 or less lands. If you sacrificed more than 5 lands this way, exile a card at random from target opponent's hand. For every land sacrificed this way, exchange control of two target permanents. If you didn't sacrifice a land this way, exchange control of two target permanents.

Poe .

Nou hier mijn engelse kaart met dank aan MagnusMagicus
Bij anderen forums van build your card! Zag ik dat jullie de kaart zelf hadden gemaakt hoe doen jullie dat? Dan kan ik het namelijk ook maken. (heb ik weer wat te doen onder de les)
 bijgewerkt door Maurice 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Quote:
Maurice 10-02-2015 om 11:18
twist the game
enchanment - wizzard
op het einde van je beurt vernietig de helft van je getapte mana. Voor elke vernietigde mana mag je een kaart met je tegenstander ruilen. Als er meer dan 5 mana word vernietigt mag je een random kaart van je tegenstander zijn hand vernietigen. Als je nog maar 3 mana hebt hoef je geen mana te vernietigen maar mag je wel 1 kaart ruilen. Bij afronden mag je zelf weten hoe je het afrond.

Ik geloof dat als je er een enchantment - wizard van moet maken dat het een tribal enchantment moet zijn en aangezien de kaarten in het engels zijn is dat misschien ook handig.

Dan nu mijn kaart:

Coreck, explorer from the sky

Legendary creature - Elemental Bird soldier

Flying

Whenever Coreck attacks look at the top card of your library, if it is a land put it onto the battlefield. If it isn't a land put that card on the bottom of your library and look at the top card of your library, if it is a land put it onto the battlefield tapped.

: Put a element counter on target land, that land is a 2/2 elemental bird soldier with flying as long as it has a elemental counter on it.

2/2

Territory is what we need, but we also need more support in the war. That is why we look further then others.
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
goeth78
9 jaren geleden
Dat is een mooie, daar durf ik wel een keer een kaart voor te maken :-)

Zelf speel ik ook voornamelijk Commander. De balans tussen voldoende land in het spel hebben om je mooie spells te spelen en het daadwerkelijk vinden van die mooie spells ... daar mag wel een handje bij geholpen worden.

Onderstaande kaart helpt enigszins bij het casten van je spells (maar is niet zomaar broken), kan helpen zoeken naar een goede kaart, etc.

Zodoende:

Altar of the Future
Artifact
Play with the top card of your library revealed.
1, , put the top card of your library into your graveyard: Add to your mana pool if the card put into your graveyard is a land card.
 bijgewerkt door goeth78 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden

ik ben voor een planeswalker gegaan. ziemia is pools voor aarde, wat ik een toepasselijke naam vond.

ik heb haar expres een beetje gemaakt zoals koth is, maar dan toch net wat zwakker. ik ben namelijk zelf een set in elkaar aan het puzzelen, waar zij een rol in speelt en in het verhaal is zij het kleine zusje van koth.
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden
 bijgewerkt door Blasty 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Mana Pool
Legendary Land
Indestructible (Effects that say "destroy" don't destroy this land.)
Whenever you draw a card, you may reveal that card. If you do and that card is a land card, exile it and put a Flood counter on Mana Pool
: Add to your mana pool, where is the number flood counters on Mana Pool.
, Exile Mana Pool: Put an X/X Legendary blue Elemental creature token with trample and hexproof called "Mana-Mana" on the battlefield, where X is the number of Flood counters on Mana Pool.
"Sometimes not only the people at the pool can be rude."

Mana-Mana
Legendary Creature - Elemental
Trample, hexproof
"In Zendikar, mana floods YOU!"
*/*

Ik denk, maak eens een landje, dat landjes opnomnomt!
Ik had de kaart eerst Rude Mana Pool willen noemen, maar om nou een kaart naar mezelf te vernoemen ging iets te ver (en die grap wordt echt al te vaak gemaakt op de FNM)

Het idee achter de kaart is dat het een land is dat enorm veel mana kan produceren, maar met een drawback. Hij doet weinig zonder dat er landen eerst ge-exiled zijn en heeft dus minimaal één extra draw nodig om te starten. Dan is er nog de keuze, wil ik gewoon mijn land spelen, of wil ik de Mana Pool voeden. Je verliest die beurt sowieso een land drop, en je verraad je draw en dat zijn allemaal drawbacks.
Uiteraard wil je ook iets met dat land kunnen doen. Ik vond het wel een tof idee als je gehele mana pool besluit om de tegenstander eens goed op zijn bakkes te houwen.

Plaatjes:

bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
Rody
9 jaren geleden
Mana Flood
Enchantment

When you draw the third land in a row from your deck and Mana Flood is not in your hand, you may search your library for this card and put it into your hand. Then shuffle your library.

When you draw the fourth land in a row from your deck, sacrifice Mana Flood, then tear that land into pieces and throw them onto the table from atleast 5 feet. Each land in play the pieces touch is an Island. All other permanents the pieces touch are destroyed.
 bijgewerkt door Rody 9 jaren geleden
Jeff
9 jaren geleden
Ik had een leuk ideetje, maar ik moet hem nog een beetje afronden (naam, flavortekst). Hij is een beetje gebaseerd op Delver of Secrets, maar dan eentje die land interessant vind. (Ik zou hem het set-icoon geven als het kon, maar dat kan niet met MTGCardSmith)

Ferocious Pteromyinus -
Creature - Elemental
At the beginning of your upkeep, you may look at the top card of your library. If it is a land card, you may put that card in your graveyard. If you do Ferocious Pteromyinus gets +2/+2 and flying until end of turn.
It looks innocuous, but don't feed it mana if you like it that way.
2/2

Een degelijke beer (sorry, eekhoorn), die als er land op top ligt een dikke flyer wordt voor de beurt. De flavor is dat hij de mana "op eet" en het naar de graveyard/exile (moet ik nog definitief kiezen) laten gaan is een limitatie; als je land wilt trekken (bijvoorbeeld omdat je manascrewed bent) kun je er daardoor voor kiezen juist een beurtje niet aan te vallen voor veel in de lucht, of de kans te nemen dat je alsnog een landje trekt.
 bijgewerkt door Jeff 9 jaren geleden
marcoboth
9 jaren geleden
Cave of Knowledge
Legendary Land
: Add to your manapool.
Land cards in your hand have Cycling .
 bijgewerkt door marcoboth 9 jaren geleden
brigadierbart
9 jaren geleden
Goede keus als thema! Er zijn idd nooit genoeg oplossingen voor late game mana als je het mij vraagt. Toch dacht ik,om orgineel te blijven, aan iets anders;

"The big bang" ; sorcery

Split second.

Exile all lands and creatures. Each player Reveals the top card of his or her library; if it's a basic land card,put it into play tapped. Otherwise, it is put into graveyard. Repeat this process until every player has put a land card on the battlefield this way.
Kicker ; if the kicker cost was payed, for each creature exiled this way, it's owner puts a Spirit token into play.

" Many stones must be shattered to make a mosaic"

Ik weet niet zeker of deze manacost wel toepasselijk is en of dit een mythic zou moeten zijn?
Het eerste is gekozen doordat ik commander fan ben, en niet weet wat het met de metagame zou doen. Mythic heb ik uiteindelijk niet voor gekozen doordat ik niet vind dat mythic echt iets toevoegt.
 bijgewerkt door brigadierbart 9 jaren geleden
Maurice
9 jaren geleden
Quote:
hallowman3 10-02-2015 om 11:40
Quote:
Maurice 10-02-2015 om 11:18
twist the game
enchanment - wizzard

Ik geloof dat als je er een enchantment - wizard van moet maken dat het een tribal enchantment moet zijn en aangezien de kaarten in het engels zijn is dat misschien ook handig.

Dan nu mijn kaart:

Coreck, explorer from the sky

Legendary creature - Bird soldier

Whenever Coreck attacks look at the top card of your library, if it is a land put it onto the battlefield. If it isn't a land put that card on the bottom of your library and look at the top card of your library, if it is a land put it onto the battlefield tapped.

2/2

oke dan kan ik dus beter niet mee gaan doen. Mijn Nederlands is al slecht mijn Engels is een ramp.

@ brigadierbart en er staat geen dubbele post dat is een probleem op de website. Laatste tijd trouwens bijna geen last meer van.
 bijgewerkt door Maurice 9 jaren geleden
Thomas34
9 jaren geleden
Ik zie op je hele kaart anders maar drie spelfouten hoor Twee Nederlandse en één Engelse dus dat valt reuze mee.

Nu mijn inzending die ik ongetwijfeld nog een paar keer ga aanpassen:

Soil Retirement

Legendary Artifact (voor een nieuwe set heb je natuurlijk ook een nieuw symbool nodig )

Reveal the first card you draw during your draw step.

If you control seven or more lands and the revealed card is a land card, you may pay 1 colored mana of any type that land could produce when it would be on the battlefield to cycle it. (Discard it, then draw a card)

Volgens mij lost deze kaart alle problemen van de niet-magic-TCG-spelers op
Zouden ze er nu toch maar aan beginnen?
 bijgewerkt door Thomas34 9 jaren geleden
Maurice
9 jaren geleden
die engelse is van magnus maar verder valt het me dan mee. Had een tekst voor nederlands ingeleverd van 200 woorden zaten 23 fouten in ... dat is veel.
Dordledum
9 jaren geleden
--------------------------
Mana Boots -

Artifact - Equipment

Equip

Reveal the top card of your library : If that card is a land card, equipped creature cannot be blocked this turn by players who control a land that could produce mana the revealed card could produce.

"These boots are made for Walking..."

Het idee lijkt me duidelijk, je mag niet eerst kijken en als je dus een kaart revealed kan het van alles zijn:

De twee uitersten:

Bij een Cavern of Souls zou equipped creature dus Plainswalk, Islandwalk, Swampwalk, Mountainwalk en Forestwalk krijgen.

Bij een Reliquary Tower of een non-landcard zou het dus helemaal niets doen.

Maakt het manipuleren van je library extra de moeite waard.
 bijgewerkt door Dordledum 9 jaren geleden
cgroos
9 jaren geleden
Teferi's Mirror
Legendary Artifact
,: Reveal the top card of your library. If it's a land return target permanent an opponent controls to their hand. Play this ability only during your upkeep.

After cursing his bad luck for years, Teferi devised a way to turn it against his enemies
 bijgewerkt door cgroos 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden
Quote:
Dordledum 10-02-2015 om 21:15
Mana Boots -

Artifact - Equipment

Equip

Reveal the top card of your library : Until your next turn, if the revealed card is a land card, equipped creature gains the landwalk ability for all types of colored mana this land card can produce.

"These boots are made for Walking..."

Het idee lijkt me duidelijk, je mag niet eerst kijken en als je dus een kaart revealed kan het van alles zijn:

De twee uitersten:

Bij een Cavern of Souls zou equipped creature dus Plainswalk, Islandwalk, Swampwalk, Mountainwalk en Forestwalk krijgen.

Bij een Reliquary Tower of een non-landcard zou het dus helemaal niets doen.

Maakt het manipuleren van je library extra de moeite waard.

Landwalk heeft niets te maken met kleuren mana, en is gelimiteerd aan land subtype (forest, plains etc.) En supertype ((non-)basic, lair, snow), dus je zal het iets anders moeten ontwerpen.
Dordledum
9 jaren geleden
Quote:
Blasty 11-02-2015 om 10:43

Landwalk heeft niets te maken met kleuren mana, en is gelimiteerd aan land subtype (forest, plains etc.) En supertype ((non-)basic, lair, snow), dus je zal het iets anders moeten ontwerpen.

mmm... jammer, even geen idee hoe.
Thomas34
9 jaren geleden
Ik zat even met je mee te denken. Ik zou het alleen kunnen oplossen door een lange verwoording te gebruiken:

If the revealed card is a land card and could produce green mana when onto the battlefield, equipped creature gains forestwalk, if it could produces red mana, equipped creature gains mountainwalk....... until end of turn.

Maar of dat op de kaart past? En misschien heb je nu zelf een beter idee?
 bijgewerkt door Thomas34 9 jaren geleden
Tiemen
9 jaren geleden
Quote:
Dordledum 11-02-2015 om 11:15
Quote:
Blasty 11-02-2015 om 10:43

mmm... jammer, even geen idee hoe.

Beste wat ik kan bedenken;

Reveal the top card of your library : If that card is a land card, equipped creature cannot be blocked this turn by players that control a land that could produce mana the revealed card could produce.
 bijgewerkt door Tiemen 9 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 93 posts
  • Laatste post goeth78 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1642262521
0.0437 seconds for 46 queries (234.15kb)
0.0675 seconds to render