Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
De maan staat hoog aan de hemel en alle ramen in het huis waren onverlicht. Een zwak licht van een computer schijnt door het openstaande raam. Het zachte geklik van handen op een toetsenbord komt met de wind naar buiten drijven. Of zijn bed zit een jongeman, met zijn laptop op schoot. Nadenkend en peinzend kijkt hij naar zijn scherm. Hij moet met een idee komen, maar wat? En toen kwam het in hem op. Een leuk idee, wat hopelijk iedereen erg vermakelijk vindt. Hij begint met typen:
Welkom bij BYC 26! Ik ben kolonelnick de bedenker van dit spelletje En ik ben heel blij te zien dat iedereen nog even enthousiast is als in het begin met elke week een BYC en 52 weken in een jaar, zijn we ondertussen een halfjaar verder! Dat is echt een geweldige mijlpaal, daar wil ik iedereen toch even voor bedanken.
Ik ben de winnaar van BYC#25 en mag daarom deze BYC judgen.
Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card. Eerst de gebruikelijke regels:
1. Een kaart per deelnemer. Gedurende de week mogen er wijzigingen worden aangebracht of van kaart worden gewisseld. Zolang het maar bij een kaart blijft.
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8! Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten? De nadruk ligt hier op min of meer, en gezien het thema verwacht ik hier sowieso niet veel problemen, maar laten we Planar Chaos vermijden.
bovenstaande info is ook hier te vinden ---> Build Your Card
Dan nu het thema! Nee het heeft niks te maken met dat rare verhaaltje aan het begin ik vind het gewoon leuk om verhalen te schrijven
Het echte thema is: 7 Sins
Ik wil dus kaarten zien die gebasseerd zijn op een van de 7 hoofdzonden (of allemaal tegelijk). Om even te helpen de hoofdzonden gaan als volgt:
luxuria (lechery/lust)
gula (gluttony)
avaritia (avarice/greed)
acedia (sloth/discouragement)
ira (wrath)
invidia (envy)
superbia (pride)
vermeld graag even welke sin je in je kaart vertegenwoordigt.
Maak het jezelf niet te makkelijk door een boardwhipe te maken bij wrath, daag jezelf uit
Deadline Zondag 18 oktober blank 'o clock? Nu vermoed ik dat het gewoon eind zondag is, maar toch.
Dat terzijde, dit moet te doen zijn. Ik zie wel wat ik hieruit krijg.
EDIT: En ja hoor, jealousy/envy is wat mij betreft een hit.
[url src=http://i.imgur.com/yNQrrQ8.png url]Green-eyed Geist[/url] (Mods, ik beloof jullie dat deze kaart niet wordt aangepast, of ik eet een swamp op.)
Jaloezie wordt teweeggebracht als iemand anders er "beter" voorstaat. Dit valt simpel te vertalen: Heeft iemand anders meer vriendjes opgeroepen, of anderzijds meer in bezit, dan wordt de Green-eyed Geist extra venijnig. De discard heb ik gekozen omdat ik heel, HEEL gauw op een spirit creature uitkwam, en de vreselijke dingen die spirits met je hoofd doen worden meestal vertaald naar mill of discard. Het klikte gewoon meteen.
Dit komt samen in een "vanilla" 2/3 als je het goed genoeg doet, maar als de tegenstander goed voorzien is, heb je een beest met combat dilemma op uncommon voor 3 mana waar hij/zij kaarten aan gaat kwijtraken.
bijgewerkt door Soulephant 9 jaren geleden (Discard random gemaakt. Is wel prima gezien de discard voorwaardelijk is)
Het duurde even voor ik erop kwam, maar het begin is gemaakt:
Gift of the Goddess
Legendary Enchantment
Shroud
When Gift of the Goddess enters the battlefield exile all creatures and reset all life totals to their starting totals.
Whenever a nontoken creature enters the battlfield, each other player may put a token thats a copy of that creature onto the battlefield. If a creature leaves the battlefield, remove all creatures with the same name as that creature from the battlefield.
Whenever a player gains life, each other player may gain that much life.
Whenever a player draws a card, each other player may draw a card.
“I will forgive their iniquity, and their sins I will remember no more, for all are equal.”
M.b.t. de sins:
Het is een enchantment wat iedere sin aanpakt. Iedereen heeft gelijke kansen, kan net zoveel krijgen als ieder ander en verliest net zoveel als ieder ander.
Eclavyrr 09-10-2015 om 23:23
Waarom doet me dit aan zowel een Anime als film denken.....
De anime is toevallig Fullmetal Alchemist?
Back on topic:
Agent of Envy
Creature - Shapeshifter Avatar
At the beginning of your upkeep, you may pay . If you don't, Agent of Envy becomes a copy of the permanent with the highest converted mana cost your opponents control (choose one at random if multiple permanents are tied for the highest mana cost). It's still a creature and gains this ability.
1/2
Het is Envy. Materiële jaloezie om precies te zijn. Ik weet overigens niet zeker of ie zo goed verwoord is, kan iemand me daar advies bij geven?
Ik heb Lust gekozen.
Ra'ki verleidt haar tegenstanders en is bereid om jouw te helpen in de strijd tegen je andere planeswalkers.... echter geef haar te veel kracht en ze zal je levenskracht absorberen tot het je dood.
Haar ability is ook geen 'may' ability, maar de keuze is aan jou of je een creature van je tegenstander overhaalt of dat je de greep op je eigen leger sterker maakt.
Variatie op Demonic Pact om meerdere sins te kunnen doen:
Sinful Pact 3
Enchantment Mythic Rare
At the beginning of your upkeep choose one that hasn’t been chosen—
-Destroy all creatures. They can’t be regenerated. You lose 1 life per creature that dies this way.
-Gain control of the permanent with the highest converted mana cost. If two or more permanents are tied for greatest cost, you choose one of them.
-Reveal the top three cards of your library. Target opponent chooses one card. You lose life equal to the converted mana cost of that card then put all revealed cards in your hand.
-Transform Sinful Pact
Nabniazohr, Lord Of Sins (geen CC maar is zwart)
Legendary Creature — Demon
Flying, Trample
Whenever Nabniazohr, Lord Of Sins deals or is dealt damage its owner loses that much life.
6/6
Eigenlijk wou ik alle zeven sins in de Pact doen maar dan wordt de tekst wel heel erg klein. Zoals het nu is zit er een Wrath in, een Envy, een Gluttony en uiteindelijk de Pride dat je zelfs met die life loss drawback wel wint.
Weer een poging doen Spoiler Alert! The Hobbit: The Battle of the Five Armies
Erebor, Kingdom under the Mountain Legendary Enchantment
When Erebor, Kingdom under the Mountain enters the battlefield, choose Greed or Pride.
- Greed: All creatures you controle gain +0/+3 and defender. Mana doesn't empty from your mana pool as steps and phases end.
- Pride: When attackers are declared, you may give any number of attacking creatures +5/+0. Sacrifice those creatures at the beginning of the end phase.
Far over the misty mountains cold. To dungeons deep and caverns old.
Verhaal
De zonden die gebruikt zijn, zijn hopelijk duidelijk (Greed en Pride). Erebor, het koninkrijk waar de dwergen uit The Hobbit trots op zijn, die de hebzucht van 1 dwerg tot het uiterste bracht.
De thema's van de kaart zijn daarop gebaseerd:
Greed beveelt iedere creature tot een stilstand (terugtrekken) en het houden van alle geproduceerde mana (goud).
Pride laat de dwergen-trots oplaaien, die voor een deel van de dwergen in de film uiteindelijk hun dood wordt.
Constructie
Ik heb mij duidelijk laten inspireren door de Siege-enchantments in Fate Reforged (khans of dragons). Het geeft een twist aan je eigen spel met een voor- en nadeel. Omdat de kaart niet te vol moet worden door 2 opties, heb ik abilities zo eenvoudig mogelijk opgeschreven.
Mana en Rarity
Omdat de effecten tegenstrijdig waren, wilde ik eerst niet er een legendary van maken. Toen bedenkende dat de effecten nog wel te stapelen waren, heb ik dit alsnog toegevoegd.
De rarity vond ik een twijfel, maar door de mana-pool ability van Greed heb ik besloten er een mythic van te maken.
De groene kleur komt voor uit Greed, waar defenders en manapool ability duidelijk naar groen wijzen.
De rode kleur komt dus van Pride, waar de agressie van de ability goed naar voren komt.
De CMC is nog een twijfel, maar ik ben uiteindelijk voor 6 gegaan omdat de abilities te krachtig zijn voor mindere CMC.
During each combat phase, Deceitful Siren is Indestructible
During each noncombat phase, Deceitful Siren has Shroud
As long as you control a Mountain, creatures your opponents control attack each turn if able.
As long as you control an Island, at the end of combat, gain control of each creature blocked by Deceitful Siren this turn as long as you control Deceitful Siren.
If you control no Swamp, sacrifice Deceitful Siren.
Pride
Creature - Incarnation
Vigilance, haste
As long as Pride is in your graveyard and you control a Plains and a Mountain, creatures you control have vigilance and haste.
2/2
Trots zijn is met de rug recht alles trotseren (vigilance), maar te trots en je denkt dat je alles aankunt, waardoor je wellicht te makkelijk de battlefield op stormt (haste).
Are you sure
Instant -
Return target creature to its owner's hands. The next spell he or she casts costs less to cast, where is half of the converted mana cost of that spell. Such a bad choice...
: Each opponent reveals the top card of his or her library. For each creature card revealed this way, tap target creature an opponent controls.
Her appearance leaves you speechless. Her knowledge leaves you tactless. Her wrath leaves you moveless.
4/4
----------------------
Heel cool thema!
Ik heb gekozen voor 'envy', in de interpretatie van 'jaloezie'. Hoe zie je dat in deze kaart? Jaloerse types houden niet van verrassingen en met opponents die moeten revealen, wordt het suprise-element behoorlijk beperkt! Indien er toch concurrentie op de loer ligt, bestaat de kans dat die tijdelijk wordt uitgeschakeld.