Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Beste aankoop voor Modern kaarten

Julianm
9 jaren geleden
Beste BoMers,

Ik heb aardig goed geopend op de GP en ben van plan om minimaal 2-3 kaarten in te leveren omdat ze foil zijn en lastig weg te ruilen zijn. Nu wil ik er goede Modern stapels voor terug. Wat raden jullie aan om aan te schaffen?

Ik weet zelf niet niet 100% zeker wat ik in Modern wil gaan spelen.

Mijn grootste twijfel gaat tussen R/G Tron & Splinter Twin. Maar ook decks als Grixis Delver, Jund, Affinity maken nog steeds een kleine kans.

Alle tips worden zeer op prijs gesteld & alvast bedankt!

Groetjes,
Julian
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden (mijn bijdrage is de spelling verbeteren, want ik weet niks van Modern ;))
Bobst3r88
9 jaren geleden
Welke kaarten heb je allemaal geopend dan ?
Julianm
9 jaren geleden
Quote:
Bobst3r88 02-06-2015 om 19:28
Welke kaarten heb je allemaal geopend dan ?

In 4 sealed side events en paar prijs boosters heb ik :
Tarmogoyf, Mox Opal, Mox Opal, Karn Liberated, Dark Confidant, Bitterblossom, Tezzeret the Seeker, 2xSplinter Twin, 3xKiki-Jiki, Mirror Breaker (waarvan een foil), Hurkyl's Recall, Wilt-Leaf Liege, 3x Etched Champion

en dan nog wat ik al heb ingeruild op de gp zelf:
Noble Hierarch, Wilt-Leaf Liege

groetjes,
 bijgewerkt door Julianm 9 jaren geleden
Taekijessyb
9 jaren geleden
Ik zou zelf kijken welk deck je het meest aanspreekt en ook de speelstijl is uiteraard heel belangrijk. Weet niet waar je fan van bent?!
LegoRobster
9 jaren geleden
De beste manier om er achter te komen wat je leuk vind... is om er een paar potjes mee te spelen! Print en paar proxies (of leen het deck als iemand daar toe bereid is) en speel gewoon een paar potjes.
Julianm
9 jaren geleden
Quote:
LegoRobster 02-06-2015 om 21:38
De beste manier om er achter te komen wat je leuk vind... is om er een paar potjes mee te spelen! Print en paar proxies (of leen het deck als iemand daar toe bereid is) en speel gewoon een paar potjes.

ik ben indd nu bezig met tron proxies aan het maken. alleen moet ik nog even iemand vinden die wil en kan spelen

iemand tips voor als ik een aantal kaarten nu weg zou ruilen of inruilen welke stapels ik er dan het beste voor terug moet halen?
Ik zit zelf te denken aan spellskites omdat die veel gespeeld worden en mischien wel weer gaan stijgen ?
Jeff
9 jaren geleden
Spellskite lijkt me op het moment geen geweldige investering. Hij is rare en er zijn er net een hele hoop van geopend, terwijl geen enkel deck er 4 speelt. Sommige decks 1 of 2. Ik zou persoonlijk verwachten dat die gaat dalen de komende tijd. Als je erover denkt richting Tron te gaan, zou ik nu juist investeren in Wurmcoil Engines en Karn Liberated. De Wurm is redelijk waardevast en krijgt voorlopig geen reprint (de eerstvolgende reprint zal denk ik het volgende Commanderproduct zijn) en Karn zal door de extra impuls aan aanbod nu tijdelijk wat zakken, maar daarna wel weer omhoog gaan. Mocht je uiteindelijk een ander deck willen gaan spelen, dan zijn deze kaarten weer redelijk makkelijk weg te ruilen.

Kijk vooral ook naar video's van pros die met de decks spelen die je interessant lijken. Van hun uitleg leer je misschien wel meer dan van testen. Voor RG tron kan je video's opzoeken van in ieder geval Cedric Philips, of van de Standard Super League van vorige week (toen hadden ze een Modern-intermezzo, waar Owen Turtenwald won met RG Tron).

Oh, en als je tron wilt gaan spelen ga ik niet met je testen, ik heb alleen maar decks met een slechte Tron-matchup
Julianm
9 jaren geleden
Quote:
Jeff 03-06-2015 om 10:37
Spellskite lijkt me op het moment geen geweldige investering. Hij is rare en er zijn er net een hele hoop van geopend, terwijl geen enkel deck er 4 speelt. Sommige decks 1 of 2. Ik zou persoonlijk verwachten dat die gaat dalen de komende tijd. Als je erover denkt richting Tron te gaan, zou ik nu juist investeren in Wurmcoil Engines en Karn Liberated. De Wurm is redelijk waardevast en krijgt voorlopig geen reprint (de eerstvolgende reprint zal denk ik het volgende Commanderproduct zijn) en Karn zal door de extra impuls aan aanbod nu tijdelijk wat zakken, maar daarna wel weer omhoog gaan. Mocht je uiteindelijk een ander deck willen gaan spelen, dan zijn deze kaarten weer redelijk makkelijk weg te ruilen.

Kijk vooral ook naar video's van pros die met de decks spelen die je interessant lijken. Van hun uitleg leer je misschien wel meer dan van testen. Voor RG tron kan je video's opzoeken van in ieder geval Cedric Philips, of van de Standard Super League van vorige week (toen hadden ze een Modern-intermezzo, waar Owen Turtenwald won met RG Tron).

Oh, en als je tron wilt gaan spelen ga ik niet met je testen, ik heb alleen maar decks met een slechte Tron-matchup

haha super bedankt jeff !
goede tips, ik neig indd wel naar tron toe ook omdat de oude fetchlandjes die twin onderandere gebruikt een verwachte reprint gaan krijgen en ik ze hierdoor het liefst niet nu aanschaf. ik heb hier en daar wel wat gekeken op youtube. maar de SSL nog niet, dat gaat ik ook gelijk even doen !
marcoboth
9 jaren geleden
Quote:
Julianm 03-06-2015 om 10:53
.. ik neig indd wel naar tron toe ook omdat de oude fetchlandjes die twin onderandere gebruikt een verwachte reprint gaan krijgen en ik ze hierdoor het liefst niet nu aanschaf. ...

Daarom zou ik juist twin niet afschrijven. Huidige fetchlandjes kunnen tot die tijd redelijke vervangers zijn en daarna kan je (hopelijk ) met BFZ de betere verzamelen.
Julianm
9 jaren geleden
Quote:
marcoboth 03-06-2015 om 12:35
Quote:
Julianm 03-06-2015 om 10:53
.. ik neig indd wel naar tron toe ook omdat de oude fetchlandjes die twin onderandere gebruikt een verwachte reprint gaan krijgen en ik ze hierdoor het liefst niet nu aanschaf. ...

Daarom zou ik juist twin niet afschrijven. Huidige fetchlandjes kunnen tot die tijd redelijke vervangers zijn en daarna kan je (hopelijk ) met BFZ de betere verzamelen.

uhm dat is een hele goede, dan twijfel ik nogsteeds tussen beide decks heel erg.
wat qua stel het beste bij mij past weet ik ook niet precies omdat ik bij zowel aggro als control interesse heb en nog aan het uitvinden ben wat voor speler ik nouw daadwerkelijk ben.
Jeff
9 jaren geleden
RG tron is geen aggro en ook geen control. Weet je het zeker dat dat het juiste deck voor je is dan?

Marco heeft wel heel erg gelijk. Een deck als Twin kan je prima bouwen met fetches uit Khans of Tarkir. Ja, het is iets minder goed, maar ook niet extreem veel minder. Je kunt bijvoorbeeld ook de Grixis Twin variant bouwen, waar wat Tasigurs en Terminates in zitten. De kleuren zijn prima bij elkaar te zoeken met Bloodstained Mire en Polluted Delta. Hetzelfde geldt voor Grixis Delver, waarin ik ook maar 2 Scalding Tarns draai omdat ik er niet meer heb. Is het deck minder goed dan met 4 Tarns? Ja. Is het veel minder goed? Nee! Dit hangt wel heel erg af van met welk deck je het doet, sommige decks zijn veel minder goed bestand tegen het gebruiken van 'verkeerde' fetches dan anderen.
Julianm
9 jaren geleden
ik weet dat r/g tron geen agroo is maar het is wel de agro kant van tron aangezien mono u tron control is zonder karn enzo. maar indd zou ik een twin deck nogsteeds kunnen maken zonder de oude fetches. ik moet even kijken wat ik ga doen tron heeft wel een aantal lastige matchups. maar is wel weer het goedkopere deck om te bouwen aangezien ik nog geen snapcasters en cryptics heb.
Harakesh
9 jaren geleden
Ik zou persoonlijk voor een T1 deck gaan zoals Twin, dit is goed ondanks de meta. RG Tron is nog wel is 'slecht' als er bv. veel super snelle decks zijn of veel RG Tron (de mirror is nou niet bepaald leuk). UR Twin mirrors zijn super interessant en totaal niet eenzijdig.. met Tron is dat wel.
Julianm
9 jaren geleden
enige nadeel van twin vind ik het prijs verschil met tron. zoveel duurder wat ik op dit moment ook niet 1,2,3 bij elkaar heb ::9
MB070
9 jaren geleden
Hey Julian,

Ik heb zowel Jund als Twin. Tron gelukkig niet (vind ik persoonlijk een verschrikkelijk deck). Ik kan de decks meenemen om eens een spelletje mee te spelen of je ze lenen voor een FNM.

Jund is mijn persoonlijke favoriet. Dat is een deck dat je voordeel geeft als je de de strategie van je tegenstander goed kent en je de meta goed kan voorspellen. Het deck draait er om om je tegenstander te disrupten in hun strategie door discard en removal.

Twin is een deck dat een prima matchup heeft tegen veel decks (behalve jund) en erg leuk speelt. Het geeft erg veel voldoening om infinite te gaan door je combo en het is leuk om uit te vogelen hoe je daar het beste komt. Ik ben overigens al eens 4-0 gegaan met twin met de 'verkeerde fetches'. Dat is heel goed te doen zonder scalding tarn.

Uiteindelijk is het een keuze die je zelf moet maken. Ik zou het echt baseren op wat je het leukste lijkt en waar je het beste in bent (meer winnen geeft ook meer plezier). Modern blijft en de decks en kaartwaarde fluctueren niet zo veel. Liever wat meer investeren in een deck dat je leuk vind als een budgetkeuze maken voor een 2e optie. Je hebt jaren plezier van een goede modernkeuze.
Julianm
9 jaren geleden
Het Martijn,

Dankjewel voor de toffe uitleg! Ik ben zeker in om een potje te gamen.
zelf lijken mij twin, jund, en tron prima decks om te spelen omdat ik gewoon wil winnen. alleen met jund zit ik helemaal tegen de prijs op te hikken omdat ik "maar" één Tarmogoyf & één Dark Confidant heb.
twin mis ik ook nog genoeg zoals alle cryptics alle snapcasters en alle cliques. en ik tegenwordig toch een "arme"student ben neem ik dat toch ook in me beslissing mee.

Welke speelstyle het beste bij me past weet ik gewoon nog niet daar ben ik niet helemaal achter. ( te weinig ervaring voor denk ik ).

groetjes,
Juul
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 16 posts
  • Laatste post Julianm 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Julianm 9 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Customer 1906694804
0.0135 seconds for 39 queries (173.06kb)
0.192 seconds to render