Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Zo. De allereerste Lorcana post op ons mooie Magic the Gathering forum.
Zelf was ik meteen enthousiast toen ik over Lorcana hoorde. Ik ben dol op Magic en speel het graag, maar het verzamelen is er een beetje af. Lorcana leek me heel leuk om vanaf het begin mee te kunnen maken, zowel verzamelen als spelen.
Ik ben benieuwd wie van jullie iets besteld heeft en waarom? Ga je er meteen vol voor, ga je spelen of alleen verzamelen? Wil je het misschien alleen eerst een keer uitproberen? Ik heb er zelf in ieder geval erg veel zin in. Magic blijf ik ook lekker spelen, maar Lorcana krijgt vast ook een mooi plekje.
Wat is jullie tofste kaart die je geopend hebt? De foil Enchanted kaarten zijn natuurlijk heel tof, maar helaas heb ik die niet kunnen bemachtigen. Wel een foil Maleficent, Monstrous Dragon die erg mooi is .
Het Lorcanavirus heeft mij wel aardig te pakken gekregen.
Ik heb de drie starter decks, de trove, de gift set en 6 booster boxes gekocht. Op 1 booster box na alle geopend. Een enchanted kaart getrokken, de stictch.
Daardoor heb ik nu alle kaarten tot en met 204 compleet en bijna allemaal meer dan 1 keer ook.
Heb de eerste Learn to play / league meegedaan bij Bazaar en dat was heel leuk. Een beetje het gevoel aan het begin te staan van iets groots en nieuws. Heb het ook al met mijn zoontje van net 10 gespeeld, die komt volgende week ook mee naar de Learn to play van Bazaar en heeft zijn eerste starte deck voor zijn verjaardag gehad.
Mijn tweede zoontje van 7 ga ik het morgen leren. Alhoewel ze beiden geen Engels kunnen spreken en lezen, denk ik dat het goed te leren is voor kinderen. In elk geval deze eerste set.
Het spel is zeker vermakelijk maar ik ben heel benieuwd of het de tractie die het nu heeft vast kan houden. Ik kan al wel vast zeggen dat ik MtG en Lorcana niet diehard naast elkaar ga spelen en verzamelen want dat is mij wat te veel van het goede (zeker gezien de vrij hoge instap prijs van Lorcana - het is toch een nieuw spel dat zich nog moet bewijzen).
Ik ben nu al een tijdje bezig met lorcana, zowel het verzamelen als het spelen.
Wat verzamelen betreft vind ik het heel dubbel het is enorm leuk gekende figuren uit het Disney universum op een tcg geweldig, alleen de waarde valt wel wat tegen prijzen storten heel snel in en komen pas laat terug omhoog (eerste set stijgt pas na 1,5j weer)
Wat het spelen betreft, ben ik heel enthousiast, ik speel het samen met mijn vriendin en het blijft leuk, competitief, gezellig een avondje tcg
Mijn vrouw en ik verzamelen al sinds set 1 en we zijn beiden groot fan. Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst een deck meegenomen om bij de Bazaar te spelen (hiervoor heb ik veel gebrewd op Pixelborn toen dat nog een ding was) en mijn ervaring is dat het een spelletje is dat niet gauw verveelt Bijkomend voordeel: als budget brewer is Lorcana echt een paradijs. De staples zijn duur, maar voor veel daarvan bestaan alternatieven die iets soortgelijks doen en wel voor 2 euro of minder gaan.
Wat ik wel jammer vind is dat Lorcana geen online client heeft. Evenementen als de League maken Lorcana een heel toegankelijk spel, maar buiten LGS evenementen een beetje oefenen is lastig. Ook het verhaal komt (bij mij althans) niet helemaal binnen. We zijn allemaal planeswalkers illumineers die verschillende versies van Disney figuren kunnen oproepen, maar we leven in een wereld waar al die verschillende versies ook gewoon rondlopen en blijkbaar af en toe ook uit zichzelf plannen opwerpen voor wereldoverheersing? Tot slot hoop ik dat Ravensburger ooit reprints in sets gaat stoppen. Rapunzel, Gifted with Healing is bijvoorbeeld sinds het begin van Lorcana al ontzettend duur en dat gaat niet beter worden zolang Ravensburger haar niet reprint.
TLDR: hele tevreden speler, maar er zijn voor Disney en Ravensburger hier en daar nog wat puntjes te winnen.