Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Nu Frontier aan het groeien is als formaat, is het mogelijk om het toe te voegen als decktype? Dat maakt het overzicht en het zoeken naar decks makkelijker.
Volgens mij moet het eerste Frontier toernooi in Nederland nog gespeeld gaan worden...
Ik heb dus niet het idee dat Nederland hier nou zo warm voor loopt...
In M15 besloot Wizards een nieuw cardframe uit te brengen. Het lettertype waarin de kaarten werden gedrukt werd *iets* veranderd en de rares en mythics hebben voortaan dat zegel onderin zitten. Sinds enige tijd zijn er mensen bezig om toernooien op te zetten waarin alleen die kaarten zijn toegestaan (dus alle standard sets inclusief en vanaf M15). Dat wordt Frontier genoemd
Ah. Bedankt voor de uitleg! Had eigenlijk verwacht dat er wat meer mee aan de hand zou zijn, maar ja. "Elke dag leer je weer iets" was de spreekwijze toch?
Dat gaat de komende tijd echt nog niet gebeuren. Ik heb het nog nooit gespeeld, ken niemand die het speelt en heb er eerlijk gezegd ook nog geen superhoge verwachtingen van .
Laat het eerst maar eens heel populair worden, zoals Commander. Ik kan op zich wel een Helpdesk pagina maken bij de varianten, maar daar houdt het wel even op.
beany 20-01-2017 om 00:08
wie heeft het formaat dan gemaakt? ik nam aan dat het vanuit wizards kwam of op zijn minst goedkeuring van wizards
Het is begonnen in Japan, omdat daar een enorm tekort aan modern staples ontstond is het snel gegroeid daar.
Momenteel is er officiele steun dus vanaf japan en in de VS is het na modern ook het grootste formaat. - Met steun van onder andere SCG.
Mensen kijken uit naar "wizard's magic digital next", een digitaal formaat dat (volgens rumors) het verschil tussen magic duels en mtgo moet dichten en (volgens rumors) een e-sport moet worden groter dan heartstone. En (volgens rumors) een overbrugging tussen paper en digitaal magic moet zijn. Men verwacht hier een aankondiging voor een toekomstig paper formaat dat overeenkomt met was in "magic digital next" gespeeld zal worden.
Ik ben zelf erg voor een nieuw formaat: modern is behoorlijk saai met een groot aantal "sterkste" kaarten "set in stone", waar we gewoon van weten dat er nooit meer een betere variant van komt. (Tarmogoyf, Lightning Bolt, Noble Hierarch, Glistener Elf, urza lands, Thoughtseize en veel meer).
Een nieuw formaat gooit gewoon alles weer open en laat ons weer eindelijk nieuwe decks bouwen. - *Met* een cardpool die groter is dan standard.
Ik kan begrijpen dat de bazaar liever nog wilt wachten met het toevoegen en eerst wilt kijken wat er met het formaat gebeurd. Maar ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is
Zo wordt er een Frontier side events gehoudenop de zondag ochtend van GP Utrecht in februari (zie http://gputrecht.homesteadcloud.com/) en van wat ik hoor op meerdere GPs.
Quote:
Darksoul93 19-01-2017 om 23:33
Wizards gaat zelf Frontier ook niet eens ondersteunen omdat ze geen nieuw format willen waarbij de Fetch landjes legaal zijn, aldus Mark Rosewater.
Mark rosewater zegt zelf dat een nieuw formaat tussen standard en modern een kwestie van wanneer is, niet of. En dat fetchlands niet in het formaat moeten is zijn persoonlijke standpunt. Zover ik weet heeft Wizards of the Coast nog niks officieels gezegd over het formaat.
En misschien dat het snel gesolved word, maar gezien het een kleinere cardpool heeft dan modern is de kans groter dat een nieuwe set het formaat weer opschud.
vuurrobin 25-01-2017 om 01:38
I(...)
Zo wordt er een Frontier side events gehoudenop de zondag ochtend van GP Utrecht in februari (zie http://gputrecht.homesteadcloud.com/) en van wat ik hoor op meerdere GPs.
(...)
Ze kunnen ook moeilijk 10 frontier events organiseren als ze niet weten hoeveel animo er precies voor is. Zelf wacht ik even af of het geen eendagsvlieg is zoals Tiny Leaders voordat ik een deck maak, het spreekt me in ieder geval zeker aan!
Volgens mij had ik gelezen dat Frontier géén rotaties zou doen. Zover ik begrijp willen ze dus alle betrokkken sets speelbaar houden... oftewel groeit dit format niet uit zijn jasje op zijn tijd?
Volgens mij gaat dit niet uit zijn jasje groeien, maar er kan op termijn wel een Banned List ontstaan.
Bij Commander zijn er ook geen rotaties en elke set voegt gewoon leuk nieuw speelgoed toe aan je decks
Frontier kun je beter Modern vergelijken dan met Commander . En als het een officieel format wordt komt er natuurlijk een banned lijst. En ja, het gaat groeien net zoals Modern. Daarom vermoed Wizards dat er elke aantal jaar wel een nieuw format gaat komen. Maar of dat Frontier wordt...ik weet het niet.